Kruizinės laivybos sezonas Klaipėdos uoste: nuo prabangaus starto iki Kalėdinių stebuklų

Kruizinės laivybos sezonas Klaipėdos uoste: nuo prabangaus starto iki Kalėdinių stebuklų
AA

Daugiau nei pusšimtis kruizinių laivų, dešimtys tūkstančių turistų, itin daug pirmų kartų ir malonių staigmenų – toks kruizinės laivybos sezonas Klaipėdos uostui buvo šiemet. Augimo tendencijos, fiksuojamos kruizinės laivybos sektoriuje, Klaipėdos uostą skatina vystyti naujus infrastruktūros plėtros projektus.

 

„Po pandemijos metų ir sumaišties Baltijos regiono kruizinėje laivyboje dėl karo grėsmės pagaliau fiksuojame nuoseklų augimą, uostas ir vėl tampa vis patrauklesnis tarptautiniam turizmui. Šis sezonas įrodo, kad ateitis uostui ir miestui kupina galimybių ir naujų horizontų. Žvelgiant į ateitį planuojame plėtrą, siekdami, kad Klaipėdos uostas laiku prisitaikytų prie kintančių laivybos poreikių ir galėtų priimti dar didesnį laivų ir turistų skaičių, taip kartu prisidedant prie miesto ir regiono ekonomikos ir turizmo klestėjimo. Mūsų strategija – kurti tvarią, aplinkai draugišką infrastruktūrą, kuri ne tik tarnautų laivybai, bet ir taptų miesto traukos vieta“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Iki šios dienos Klaipėdos uoste apsilankė 46 laivai, dar 7 laivų įplaukimų laukiama: 5 turi atplaukti iki rugsėjo pabaigos, po vieną spalį ir gruodį. Iš viso laukiama 53 kruizinių laivų, o tai yra maždaug 23 procentais daugiau nei 2023 metais, kai per kruizinės laivybos sezoną apsilankė 41 laivas. Šių metų sezonas ne tik gausesnis laivais, jis taip pat baigsis vėliau nei pernai. Intensyvusis kruizinių laivų sezonas Klaipėdos uoste šiemet truks iki spalio 1 dienos, gruodį laukiama paskutinio kruizinio laivo.

 

Šių metų kruizinių laivų sezonas bene labiausiai išsiskiria būtent dėl gruoždžio 8 dieną atplauksiančio kruizinio laivo „Amadea“. Lietuva dar niekada nėra sulaukusi kalėdinio kruizo. Kruizinės kompanijos „Phoenex Raisen“ laineris atgabens 600 vokiečių turistų. Visi kelialapiai į jį jau parduoti.

Tendencija, kad kruiziniai laivai po pandeminio laikotarpio ir vėl plaukia pilni ar beveik užpildyti turistais, stebina visą sezoną. Susipažinti su Klaipėdos miestu ir regionu, ne tik pamatyti, bet ir paragauti ar kažką pasigaminti ir su savimi išsivežti panorusių turistų šiemet Klaipėdos uostas fiksuoja apie 65 tūkstančius, o tai yra maždaug 35 procentais daugiau nei 2023 metais, kai per kruizinės laivybos sezoną Klaipėdos regioną aplankė 42 tūkstančiai turistų. 

Įprastai kruiziniai laivai į Klaipėdos uostą atplaukia apie 7–8 valandą ryte ir prie Kruizinių laivų terminalo krantinių glaudžiasi iki 17–18 valandos. Keletas laivų šiemet Klaipėdos uostą paliko jau sutemus, apie 23 val., tačiau ilgiausiai uoste šį kruizinių laivų sezoną viešėjo laineris „Aurora“. Kruizinis laivas į uostą atvyko rugsėjo 4 dieną apie 13 val. ir išvyko tik kitą dieną apie 18 val. Uoste laivas iš viso praleido 29 valandas.

Šių metų kruizinės laivybos sezoną balandžio 20 dieną atidarė itin prabangus muzikuojantis laineris „Le Bellot“. Prancūzijos prabangių kruizų kompanijai „Ponant Cruises“ priklausančiam 2020 metais baigtam statyti laivui tai buvo pirmasis vizitas Lietuvos uostamiestyje. Iš viso šių metų kruizinės laivybos sezone skaičiuota net 10 tokių laivų, kurie Klaipėdos uosto vartus kirto pirmą kartą. Pernai tokių laivų uoste buvo 4.

Bene išskirtiniausias toks laivas – vos šiemet baigtas statyti „Mein Schiff 7“. Laive įrengtos modernesnės ir aplinkai draugiškesnės variklio sistemos, naudojamos naujausios technologijos, siekiant sumažinti CO2 emisijas ir optimizuoti energijos naudojimą, įdiegtos naujausios navigacijos ir saugumo technologijos. Kruizinis laivas suprojektuotas taip, kad krantinėje būtų galima prisijungti prie elektros energijos stotelių, taip pat kaip degalus galėtų naudoti metanolį. „Mein Schiff“ laivų šeimai priklausantis laineris – 316 metrų ilgio. Kitas didžiausias šio sezono kruizinis laivas – „Mein Schiff 1“. Jo ilgis – taip pat 316 metrų. Apie 3 000 turistų talpinanantis laineris Klaipėdos uoste per sezoną apsilankė 5 kartus. Iš viso kruizinių laivų, ilgesnių nei 200 metrų, uoste šiemet fiksuota apie 60 procentų.

Didžiųjų laivų, atplaukiančių į Klaipėdos uostą, procentas atspindi tiek laivybos bendrai, tiek kruizinės laivybos vystymosi principus. Tam, kad Klaipėdos uostas atitiktų rinkos pokyčius ir galėtų priimti visus čia atplaukti norinčius kruizinius laivus, jis turi būti atitinkamai vystomas ir plėtojamas.

Praėjusiais metais esamas kruizinių laivų terminalas Klaipėdos uoste sezoną pasitiko tvaresnis ir draugiškesnis aplinkai. Nuotekos iš kruizinių laivų po krantinių rekonstrukcijos ir teritorijos tvarkymo darbų šalinamos į nuotekų tinklus.

Tam, kad Klaipėdos uostas galėtų priimti visus atvykti norinčius kruizinius laivus, taip pat atlieptų vis augančių didžiųjų laivų poreikius, Klaipėdos jūrų uosto direkcija rengiasi statyti papildomą naują kruizinių laivų terminalą centrinėje miesto dalyje, greta Žiemos uosto. Po keleto metų Klaipėdos uoste turėtų atsirasti 2 naujos modernios beveik 1 kilometro ilgio krantinės laivams švartuoti. Naujo kruizinių laivų terminalo statybą pradėti tikimasi dar šiemet: baigtos viešųjų pirkimų procedūros kruizinių krantinių rekonstrukcijos ir statybos darbus atliksiančiam rangovui parinkti, artimiausiu metu tikimasi gauti ir statybą leidžiantį dokumentą.

Naujasis terminalas kartu atlieps ir klaipėdiečių poreikius: visuomenei bus atvertas dar vienas priėjimas prie Kuršių marių. Tai bus vieta, kuri leis gėrėtis laivais, stebėti uosto veiklą, palydėti saulę ar tiesiog išgerti rytinės kavos puodelį mėgaujantis atsiveriančiais vaizdais. Ilgą laiką klaipėdiečių akiai buvęs nepasiekiamas Žiemos uostas atsivers kaip ant delno.

Kitąmet norą aplankyti Klaipėdą ir atplukdyti čia turistus jau išreiškė 63 kruiziniai laivai. Tai būtų 16 procentų daugiau nei šiemet. Taip pat Klaipėdos uoste kitąmet laukiama 10 laivų, planuojančių uoste apsilankyti pirmą kartą. Klaipėdos uostas, tikėtina, kitų metų kruizinės laivybos sezono metu sulauks ir 4 naujų laivybos linijų.