KLASCO planuoja statyti apsauginę vėjo sieną nuo dalelių sklidimo

KLASCO planuoja statyti apsauginę vėjo sieną nuo dalelių sklidimo
AA

Įgyvendindama aplinkosaugos priemonių planą, AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO) projektuoja apsauginę sieną, sulaikančią vėją ir kietųjų dalelių sklidimą ore.

 

Kanados gamintojų patentuota apsauginė vėjo siena „DustTamer“ jau 30 metų yra plačiai naudojama JAV, Kanados, Europos, Australijos ir Pietų Amerikos uostuose. Iki 8 metrų siekiančią sieną planuojama įrengti KLASCO teritorijoje esančiose 10-11 ir 7-8-9 krantinėse. Naujosios technologijos įrengimas bendrovei gali atsieiti iki pusės milijono eurų. Nuo 2018 m. metų bendrovė į aplinkosaugos priemones bei krovą spartinančią techniką jau investavo daugiau kaip milijoną eurų ir planuoja investuoti dar 3 mln. eurų.

„Nors jau esame įdiegę eilę aplinkosaugos priemonių, imamės papildomų organizacinių ir technologinių sprendimų, maksimaliai sumažinsiančių galimą dulkių sklidimą ore. Kitų šalių uostų patirtis ir moksliniai tyrimai patvirtina puikius „DustTamer“ sistemos rezultatus, todėl tikimės, kad tokiu būdu užkirsime kelią bet kokiam kietųjų dalelių sklidimui“, – sako KLASCO generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

„DustTamer“ vėjo siena ir vėjo ekrano sistemos buvo sumontuotos JAV, Kanadoje, Australijoje, Pietų Amerikoje ir Europoje KLASCO analogiškoms bendrovėms, esančioms arčiau gyvenamųjų  namų. Jos patikimai ir stipriai sumažina vėjo greitį bei kietųjų dalelių sklidimą ore. Sumažinus vėjo greitį, sumažėja ore esančių kietųjų dalelių, susidarančių atliekant krovos darbus, kiekis. Netgi praėjus daugiau nei 30 metų po pirmojo įrengimo Europoje ir daugiau nei 25 metus naudojimo JAV, sistemos audinys ir montavimo technologija pasirodė patvarūs ir atšiauriausiomis oro sąlygomis, išliko per uraganus, pūgas, nepakito dėl temperatūros svyravimo.

„KLASCO yra parengusi planą, pagal kurį bendrovė perkels dalį krovos darbų į 10-11 krantines, esančias toliau nuo gyvenamųjų namų. Šiuo metu trūksta tik Aplinkos apsaugos departamento pritarimo ir galėsime pradėti krovos perkėlimą. Tai dar labiau sumažins tikimybę kietosioms dalelėms patekti už bendrovės teritorijos ribų, nors ir šiuo metu prie KLASCO stovinčios oro kokybės tyrimų (OKT) stotelės viršijimų nerodo“, – sako V. Štumbergas.

Siekdama mažinti veiklos poveikį aplinkai ir ją tausoti, KLASCO parengė platų aplinkosaugos priemonių planą. Bendrovė dar daugiau dėmesio skirs jau ir dabar naudojamoms priemonėms: krovos metu darbuotojai nuolat stebi KVJUD monitoringo stotelės fiksuojamus kietųjų dalelių koncentracijos ore duomenis ir pagal juos koreguoja krovos darbus, esant būtinybei juos stabdo. Nuolat vykdomas paviršinių lietaus nuotekų monitoringas, valomi nuotekų šuliniai, valymo įrengimai ir t.t. Kraunant dulkančius krovinius, kylančių dulkių sklaida lokalizuojama 6 vandens rūko patrankomis, kroviniai drėkinami krovos ir sandėliavimo vietose, sausuoju metų laiku laistomi ir valomi pravažiavimo keliai, technologinės zonos bei sandėliavimo aikštelės. Krovinius kraunančiuose transporteriuose yra įrengtos drėkinimo sistemos virš transporterio juostų ir krovinių perkritimo taškuose. Taip pat bus įvestos papildomos krovos darbų organizavimo priemonės, darbuotojai mokomi dirbti su specializuotais kroviniais bei taršą mažinančia technika ir įranga ir t.t. Artimiausiu metu planuojama atlikti paviršinio vandens nuotekų valymo įrenginių remontą krantinėse, įrengti autoplovyklą išvažiuojančiam transportui ir įgyvendinti eilę kitų priemonių. Įgyvendindama aplinkosaugos priemonių planą, KLASCO taip pat atliks pilną esamos ir planuojamos veiklos poveikio aplinkai vertinimą, kurio sudėtyje bus vertinamas ir poveikis visuomenės sveikatai.