Lietuvos jūrų muziejaus edukatoriai veda kūrybingas nuotolines pamokas

Lietuvos jūrų muziejaus edukatoriai veda kūrybingas nuotolines pamokas
AA

Nors Lietuvos jūrų muziejaus fiziškai lankyti dėl karantino dar negalima, jo edukatoriai jau parengė ir veda edukacines programas virtuliai – per atstumą.

Per atstumą muziejaus edukatoriai dirba ne pirmi metai. Pirmieji bandymai jau buvo prieš gerą penketą metų. Tačiau būtent karantinas paskatino grįžti prie nuotolinių užsiėmimų, ypatingą dėmesį atkreipiant į jų kokybę.

Pasak muziejaus kultūrinės veiklos organizatorės Ievos Jašinskienės, nuotolinės pamokos vedamos kompetentingų, nemenką patirtį turinčių edukatorių, pasitelkiant įvairius kūrybinius metodus, taip pat ir turimą archyvinę medžiagą, muziejaus ekspozicijas ir eksponatus.

Kultūrinės veiklos organizatorė tvirtina, kad klysta tie, kurie įsivaizduoja, kad nuotolinis užsiėmimas yra panašus į paskaitą. 

–Jokiu būdu! – sako Ieva. – Edukacinio užsiėmimo metu dirbame kūrybingai: moksleivių grupė suskirstoma į pogrupius, yra skiriamos specialios užduotys, joms pateikiama vaizdo medžiaga iš muziejaus. Išradingumas ir lankstumas sudėtingą teorinę pamokos medžiagą padeda pristatyti patraukliai, atsižvelgiant į moksleivių amžių. Visi edukaciniai užsiėmimai papildo formaliąsias bendrojo lavinimo programas.

Muziejininkai parengė tris nuotolines programas, skirtas pradinukams ir penkias, skirtas 5-8 klasių moksleiviams. Edukacijos aprėpia jūros biologijos ir istorijos temas.

Galimybę bent virtualiai nukeliauti į pajūrį ir taip praturtinti sudėtingą karantino laikotarpį, jau įvertino pedagogai: per sausį surengta beveik 30 nuotolinių pamokų. Netrukus bus atnaujinta ir Kultūros paso programa. Į ją įtrauktos ir dvi nuotolinės edukacines programas – “Pingvinai. Kuo mes panašūs?” (pradinukams) ir “Vėjų uostas” (5-8 kl.) .

Pradinukams taip pat siūlomi užsiėmimai „Baltijos jūra – mūsų namai“ ir „Kaip atsiranda perlas?“. 

Vyresnių klasių moksleiviams parengti penki nuotoliniai edukaciniai užsiėmimai. Užsiėmimas „Vandens gyvenimo linija“ pristato ruonius, jų tarpusavio santykius, gyvenimo būdą. Edukacinis užsiėmimas „Plėšrūs ir pavojingi. Mitai ar realybė?“ (5-7 kl.) kviečia iš arčiau pažvelgti į plėšrūnų veidus ir susimąstyti, kaip dažnai plėšrūno bruožai atsispindi ir mūsų veiduose.

Edukacinis užsiėmimas „Vėjų uostas“ (5-8 kl.) paskatins dalyvius domėtis ir tyrinėti vėją, ne tik kaip gamtos reiškinį, veikiantį gyvosios gamtos ir žmogaus gyvenimą, bet ir kaip objektą, atskleidžiantį Lietuvos ir pasaulio kultūros bei mokslo pažangos kontekstą. O edukacinio užsiėmimo „SOS! Žmogus už borto!“ (5-8 kl.) metu moksleiviai sužinos apie pagrindinius jūrose slypinčius pavojus ir kaip jų išvengti.

Išsamią informaciją apie edukacinius užsiėmimus mokytojai ar tėveliai gali rasti muziejaus puslapyje. Prie edukacinio užsiėmimo medžiagos muziejaus svetainėje pridėta ir metodinė medžiaga mokytojui, kuri padės giliau suprasti užsiėmimo metu pateiktą medžiagą.

Reklama Ikona, uždaryti