Vilnius, Kaunas ir Klaipėda pasaulio žiniasklaidos antraštėse buvo paminėti daugiau nei 10 tūkst. kartų

Vilnius, Kaunas ir Klaipėda pasaulio žiniasklaidos antraštėse buvo paminėti daugiau nei 10 tūkst. kartų
AA

Šių metų pirmąjį pusmetį Vilnius, Kaunas ir Klaipėda pasaulio žiniasklaidos antraštėse buvo paminėti daugiau nei 10 tūkst. kartų, o socialiniuose tinkluose („Facebook“, „Twitter“ ir „Youtube“) – daugiau nei 23 tūkst. kartų. Miestų veidus daugiausia formavo pranešimai apie šalies vidaus ir užsienio politiką, socialines ir kultūrines iniciatyvas, eksportą ir investicijas. 

Remiantis žiniasklaidos ir socialinių tinklų monitoringo platformos „Melwater“ duomenimis ir atsižvelgiant į potencialiai pasiektą auditoriją, bendra Vilniaus, Kauno, Klaipėdos paminėjimų šį pusmetį pasaulio žiniasklaidoje vertė galėtų siekti 61,85 mln. eurų.

Miestai pagal paminėjimus pateko į skirtingų užsienio valstybių akiratį, o Vokietijoje užfiksuoti visų trijų miestų paminėjimai.

Klaipėda ryškiausiai buvo matoma Vokietijos (20,92 proc. visų pranešimų apie miestą), Latvijos (3,20 proc.), JAV (2,55 proc.) bei Rusijos (2,49 proc.) žiniasklaidos antraštėse. Aktyviausiai kalbėta apie Klaipėdos uosto aktualijas: per Klaipėdos uostą vykusio JAV naftos krovinio perdavimą Baltarusijai, naują „TT-Line“ laivyno keltą „Marco Polo“, uosto veiklų sumažėjimą pandemijos metu. Aptarti ir istoriniai Vokietijos bei Klaipėdos ryšiai, prekės ženklų naujienas nagrinėjantis JAV portalas „Under Consideration LLC“ skyrė dėmesio naujajam Klaipėdos universiteto prekiniam ženklui. Nepastebėta neliko ir neigiamą miesto įvaizdį formuojanti žinia apie AB „Grigeo Klaipėda“ taršą Kuršių mariose. AB „Grigeo Klaipėda“ veikla daugiausia domėjosi JAV žiniasklaidos portalai.

Vertinant Lietuvos miestų matomumą socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twitter“ ir „Youtube“, akivaizdžiai dominuoja sostinė. Vilnius pagal paminėjimų skaičių Kauną lenkia daugiau nei 2 kartus, o Klaipėdą – beveik 6 kartus. Per pirmąjį pusmetį Vilnius socialiniuose tinkluose paminėtas 14 485 kartus, Kaunas – 6 094 kartus, o Klaipėda – 2 452 kartus.

Visi trys miestai matomiausi buvo „Facebook“ socialinėje platformoje. „Facebook“ (11,5 tūkst. Vilniaus paminėjimų) ir „Twitter“ (2,4 tūkst. Vilniaus paminėjimų) platformose matomas didžiausias sostinės atotrūkis nuo kitų miestų. Mažiausiai pranešimų apie Lietuvos miestus pasirodė „Youtube“ platformoje.  

Tirdama šalies matomumą, Lietuvos įvaizdžio grupė, atlikusi 13-os tikslinių užsienio šalių (Latvija, Estija, Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Danija, Švedija, Norvegija, Italija, Izraelis, Rusija, Lenkija, Baltarusija) naujienų portalų pranešimų ir socialinių tinklų įrašų analizę, nustatė, kad pastarąjį pusmetį Lietuvos vardas užsienio šalių interneto portaluose paminėtas daugiau nei 43 tūkst. kartų, o socialinių tinklų įrašuose – daugiau nei 200 tūkst. kartų. Daugiausia nagrinėtos mūsų šalies valdymo (vidaus ir užsienio politika), turizmo, investicijų ir imigracijos sritys. Lietuvos paminėjimų daugiausia užfiksuota Jungtinės Karalystės, Vokietijos ir Rusijos interneto naujienų portaluose.

Proaktyvi VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ bei VšĮ „GO Vilnius“ veikla ir komunikacija JAV bei Italijos žiniasklaidoje generavo teigiamų pranešimų apie Vilnių, kaip patrauklią turizmo kryptį, srautą: plačiai aptartos populiariausios lankytinos vietos, senamiesčio grožis, galimybė pasižvalgyti į senamiestį iš oro baliono.

Kauno naujienos daugiausia domino Vokietijos (30,79 proc. visų pranešimų apie miestą), Turkijos (5,33 proc.), Italijos (3,77 proc.) portalus. Skaitmeninį miesto matomumą daugiausia lėmė pranešimai, susiję su krepšinio klubu „Žalgiris“. Plačiai aptartos šio klubo aktualijos: rungtynių rezultatai, komandos sudėtis, Š. Jasikevičiaus karjera, sunkumai COVID-19 pandemijos metu. Susidomėjimo sulaukė ir Kauno Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos iniciatyva – 3D spausdintuvų naudojimas apsauginėms priemonėms per karantiną gaminti.

„Žalgiris“ kartu su Kauno miesto vardu antraštėse šių metų pirmąjį pusmetį pasirodė 411 kartų. Šių straipsnių vertė, atsižvelgiant į potencialiai pasiektą auditoriją, galėtų siekti 7,39 mln. eurų. Vien „Žalgirio“ pavadinimas į portalų antraštes šį pusmetį pateko 2 861 kartą, o bendra „Žalgirio“ paminėjimų pasaulio žiniasklaidoje vertė galėtų siekti net 38,88 mln. eurų.

Vilniumi domėjosi Vokietijos (3,57 proc. rastų pranešimų apie miestą), JAV (3,17 proc.), Jordanijos (2,46 proc.) bei Italijos (2,23 proc.) žiniasklaida. Prie miesto matomumo daugiausia prisidėjo šių valstybių žiniasklaidoje aptartos COVID-19 pandemijos aktualijos, taip pat teigiamą sostinės bei šalies įvaizdį formuojančios socialinės ir kultūrinės iniciatyvos: kaukių mados savaitė, kinas po atviru dangumi, viešųjų erdvių atvėrimas kavinėms bei restoranams, dronų panaudojimas siekiant užtikrinti karantino laikymąsi, atstumui restoranuose išlaikyti panaudoti manekenai. Žiniasklaidos pranešimuose tai pat buvo pastebėta Lietuvos Nepriklausomybės Atkūrimo 30-mečio šventė, Vilniuje vykęs NATO šalių užsienio reikalų ministrų susitikimas, „Stranger Things“ filmavimas sostinėje.