Patikrinus Klaipėdos jūrų uoste ir pagrindiniais laivybos keliais Lietuvos jūros rajone praplaukiančių laivų keliamą taršą paaiškėjo, kad beveik ketvirtadalio (22 proc.) iš patikrintų 142 laivų degaluose galimai viršyta leidžiama sieros koncentracija.
Laivų emisijų sieringumas Baltijos jūroje, kuri yra sieros oksidų taršos iš laivų kontrolės rajonas, negali viršyti 0,1 proc. Patikrinimo metu nustatytas 31 atvejis, kai jis siekė 0,13 proc. Apie tai buvo informuotos laivų vėliavos valstybės, taip pat uostai, į kuriuos jie plaukė, ištirti į Klaipėdos jūrų uostą atplaukusių laivų kuro mėginiai. Vienam iš laivų jau paskirta bauda už taršą ir nevykdomus tarptautinius įsipareigojimus.
Kaip sakė Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyriausioji specialistė Agnė Lukoševičienė, laivų taršą Lietuvos jūros rajone mūsų šalies prašymu stebėjo Europos jūrų saugumo agentūra (EMSA).
Ši agentūra visoms ES šalims teikia pagalbą jūrų saugumui, pasirengimui taršos atvejams ir operatyviam reagavimui į juos užtikrinti. Ji Lietuvos jūros rajone nuo kovo pabaigos tris mėnesius vykdė stebėjimo misiją nuotolinio pilotavimo orlaiviais. Juose sumontuoti dujų jutikliai ir fotoaparatai, galintys aprėpti optinius ir infraraudonųjų spindulių spektro diapazonus, leido stebėti sieros oksidų kiekį laivų emisijose, navigacinį saugumą, jūroje plūduriuojančius apleistus navigacinius objektus, vykdyti žvejybos ir taršos iš laivų kontrolę. Be atliktų patikrinimų, laivų emisijų monitoringo, buvo vykdyta žvejybos laivų ir taršos naftos produktais, taip pat iškasto grunto gramzdinimo kontrolė, nustatytos navigacinių bujų pozicijos jūros rajone.
Misijos metu EMSA bendradarbiavo su Aplinkos ministerija ir Aplinkos apsaugos agentūra, kitomis valstybės institucijomis.