Aplinkosaugininkai priėmė sprendimą dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros poveikio aplinkai

Aplinkosaugininkai priėmė sprendimą dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros poveikio aplinkai
AA

Aplinkos apsaugos agentūra priėmė sprendimą dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros poveikio aplinkai.

Vienas iš iššūkių, su kuriuo šiuo metu susiduria Klaipėdos uostas, yra teritorijų stoka. Pietinėje uosto dalyje suformavus naują, apie 100 ha siekiančią teritoriją, bus sudarytos sąlygos plėstis uoste jau veikiantiems krovos terminalams ar kurtis naujiems, taip pat atsiras galimybė teikti papildomas pridėtinės vertės paslaugas, pritraukti naujų investuotojų ir priimti maksimalių parametrų laivus.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtros poveikio aplinkai vertinimą atliko kelių įmonių konsorciumas, susidedantis iš UAB „Sweco Lietuva“, VšĮ „Lietuvos energetikos institutas“ ir VšĮ „Klaipėdos universitetas“.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto pietinės dalies plėtra apima dalies uosto akvatorijos užpylimą ir naujos sausumos teritorijos suformavimą, naujų krantinių statybą, akvatorijos gilinimą. Poveikio aplinkai vertinimo metu buvo analizuojamos pietinės uosto dalies išvystymo trys galimos alternatyvos, nustatant sausumos konfigūraciją, krantinių padėtį ir kitus parametrus, vertinamas alternatyvų poveikis gamtinei, gyvenamajai ir socialinei aplinkai.

Atliktas poveikio aplinkai vertinimas parodė, kad tiek navigaciniu požiūriu, tiek galimu poveikiu aplinkai tinkamiausia yra alternatyva 4A. Ją įgyvendinus, bus suformuotas naujas – apie 83,5 ha sausumos plotas, pastatyta nauja maždaug apie 1284 metrų ilgio krantinių atkarpa, akvatorijos gylis greta krantinių sieks 16,5 metrų, o maždaug 1,7 km pailgėjusiame laivybos kanale gylis sieks 17 metrų, bus įrengta laivų apsisukimo vieta. Taip pat bus atlikta krantinių Nr. 151–152 rekonstrukcija 16,5 m projektiniam gyliui ir akvatorijos prie krantinių Nr.149–152 gilinimas iki 16,5 m, elektros energijos perdavimo linijos į Kuršių neriją pertvarkymas (oro linijos Marios – Juodkrantė atkarpos demontavimas ir naujo požeminio kabelio nutiesimas).

Pabaigus poveikio aplinkai vertinime numatytas procedūras, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ketina pradėti teritorijos pietinėje uosto dalyje formavimo ir projektavimo darbus. Numatyta, kad vystant pietinę uosto dalį, taip pat bus suformuoti pietiniai uosto vartai su mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka.

AAA išnagrinėjo ir įvertino poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir joje analizuotas alternatyvas, suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą, poveikio aplinkai vertinimo subjektų išvadas dėl poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai ir priėmė sprendimą, kad planuojama ūkinė veikla atitinka aplinkos apsaugos, visuomenės sveikatos, nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos, gaisrinės saugos ir civilinės saugos teisės aktų reikalavimus.

Susipažinti su pietinės uosto dalies poveikio aplinkai vertinimo ataskaita irsprendimu galima AAA interneto svetainėje https://aaa.lrv.lt/ nuorodoje Poveikio aplinkai vertinimas (PAV)> 2024 metai > 9. Informacija apie priimtus sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai 2024 m. arba ČIA.