Nuo metų pradžios keleivių srautus aktyviai auginantis Palangos oro uostas tampa modernesnis ir patogesnis keleiviams. Aviacijos vasaros sezoną oro uostas pasitiks atsinaujinęs. Keleivių terminalo modernizacijos projektams Lietuvos oro uostai skyrė apie 750 tūkst. eurų.
„Vakarų Lietuvos susisiekimui su pasauliu svarbus Palangos oro uostas keičiasi, kad užtikrintų geresnę keleivių patirtį, veiktų efektyviau ir pagerintų tvarumo rodiklius. Pažangios permainos vyksta visame oro uostų tinkle, siekiant užtikrinti, kad į Lietuvą atskrendantiems ar išskrendantiems keleiviams suteikiamų paslaugų kokybė būtų vienodai aukšta“, – sako Arnas Dūmanas, LTOU Infrastruktūros departamento direktorius.
LTOU duomenimis, šių metų vasario mėnesį lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai Palangos oro uostą kelionėms pasirinkusių keleivių skaičius augo net 44 procentais ir priartėjo prie 30 tūkstančių.
Išmani pastato klimato kontrolė – aukštesnis komforto lygis
Pasak A. Dūmano, Palangos oro uosto terminalo ir jo prieigų modernizacija pagerins ir pastato eksploatacines sąnaudas, ir keleivių patirtį. Pokyčius keleiviai pastebės jau netrukus, kai kovo pabaigoje prasidės aviacijos vasaros sezono skrydžiai.
Kaip svarbiausią Palangos oro uoste baigiamą įgyvendinti projektą LTOU Infrastruktūros departamento vadovas įvardija terminalo šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistemų modernizaciją. Taip pat atliktas vamzdynų remontas. Komfortą pastato viduje užtikrins nauji vėdinimo ir vėsinimo įrenginiai bei išplėtoti automatizacijos sprendimai.
Anot A.Dūmano, šiuo metu derinama moderni sistema keleivių terminale automatiškai palaikys komfortišką temperatūrą, kad kiekvieno keleivio savijauta būtų kuo geresnė. Sistemos derinimo darbus planuojama baigti balandžio viduryje skelbiant 515 tūkst. eurų vertės projekto finišą.
Viduje naujovės saugos nuo saulės kaitros, išorėje – nuo žvarbaus vėjo
Automatizacijos pažangą Palangos oro uoste pajus ir tiesiog prie lango terminale priėję žmonės. Šiuo metu baigiamos įrengti specialios fasadinės žaliuzės, kurios bus reguliuojamos automatiškai. Jų valdymo programa bus įdiegta į bendrą pastato valdymo sistemą ir padės reguliuoti šilumą ir šviesą pastate. Skaisčiai šviečiant saulei, žaliuzės nusileis atitinkamose vietose, kad spinduliai nespigintų į akis terminalo viduje esantiems keleiviams bei darbuotojams. Šis sprendimas taip pat padės išvengti patalpų prikaitimo karštomis vasaros dienomis bei leis taupyti energijos sąnaudas. Apniukusią dieną arba saulei nusileidus žaliuzės pačios pasikels visiškai automatizuotai, be darbuotojų veiksmų. Investicijų į šiuos pokyčius vertė siekia 124 tūkst. eurų.
Į oro uostą atvykę keleiviai taip pat išvys naują stoginę, kuriai parinkta gerai apgalvota vieta. Stiklinė stoginė stovės prie terminalo pastato kampo ir saugos keleivius nuo vėjo ir kritulių. Kartu šis statinys sudarys kliūtį šalto oro srautams patekti į terminalą ir taip mažins pastato šilumos nuostolius. Kovą finišuojančio projekto vertė sudaro 109 tūkst. eurų.
Lietuvos oro uostų duomenimis, pernai keleivių srautas Palangos oro uoste siekė 378 tūkstančių ir buvo kone ketvirtadaliu didesnis negu 2023 metais. Iš viso pernai Palangoje aptarnauta per 4,3 tūkst. skrydžių – 15 proc. daugiau lyginant su tuo pačiu laikotarpiu užpernai.