Įpusėjus kovui, po žiemos technologinės pertraukos, Klaipėdoje atnaujinami gatvių rekonstrukcijos darbai. Šiais metais gatvėms atnaujinti ir prižiūrėti skiriama daugiau nei 26 mln. eurų.
Pajūrio gatvės rekonstrukcija – pabaigos link
Pajūrio gatvė – pagrindinis susisiekimo kelias per Tauralaukį. Čia įrengiamas keturių eismo juostų kelias su šviesoforais reguliuojamomis sankryžomis. Pirmąja juosta vietos gyventojams bus patogiau įvažiuoti į Pajūrio gatvę, o tranzitinis srautas tarp Palangos plento ir Klaipėdos miesto galės sklandžiai judėti toliau. Siekiant sklandesnio eismo, taip pat įrengtas žiedas Klaipėdos ir Pajūrio gatvių sankirtoje, įvažos autobusams. Didžioji dalis darbų jau atlikta, eismas atnaujintas, galimi tik trumpalaikiai ribojimai klojant paskutinįjį, trečiąjį asfalto sluoksnį. Taip pat liko pabaigti sumontuoti šviesoforus ir jų įrangą, gatvių apšvietimą, sutvarkyti aplinką. Įgyvendinus projektą, saugiau bus ir pėstiesiems bei dviratininkams – įrengiami jiems skirti takai, perėjose – kryptinis apšvietimas.
Projektas įgyvendinamas su Lietuvos automobilių kelių direkcija, darbus numatoma baigti šių metų birželį. Projekto vertė – 5,9 mln. eurų.
Ties buvusiu Sendvario žiedu liko tik aplinkos tvarkymo darbai
Pernai intensyviai vykę Šilutės pl. bei Tilžės ir Mokyklos gatves jungiančios žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai jau baigti – vietoje žiedo įrengta keturšalė šviesoforais reguliuojama sankryža. Taip pat sutvarkyti Mokyklos ir Tilžės gatvių ruožai, Šilutės pl. iki geležinkelio pervažos, rekonstruota sankryža su Kauno gatve, įrengti šviesoforai. Šiems metams liko tik dalis aplinkos tvarkymo darbų, pavyzdžiui, dar nėra asfaltuota dviračių tako atkarpa, nebaigti kiti darbai. Galutinai šį projektą tikimasi užbaigti balandį-gegužę.
Pokyčiai ir senamiestyje
Šiais metais bus pradėtos tvarkyti senamiesčio gatvelės. Nepatogius grindinio akmenis čia pakeis tašyti, tad pėstiesiems, šeimoms su vaikų vežimėliais ar neįgaliesiems judėti senamiesčiu bus patogiau. Pokyčiai numatyti Teatro, Sukilėlių, Žvejų, Vežėjų bei Daržų gatvėse, taip pat tikimasi gauti leidimus tvarkyti Didžiąją Vandens ir Aukštąją gatves. Planuojama, kad visų išvardintų gatvių grindinys bus baigtas tvarkyti 2023 metais.
Toliau asfaltuojami žvyrkeliai
Šiemet bus tęsiamas kvartalinių gatvių remontas Tauralaukyje. Pirmiausia bus baigtos tvarkyti Klaipėdos ir Virkučių gatvės, darbų čia liko apie 10 procentų. Toliau numatoma tvarkyti Lietaus, Slengių, Vaivorykštės, Griaustinio, Arimų, Vėjo, Žvaigždžių gatves. Darbus minėtose gatvėse planuojama atlikti iki 2023 metų.
Žvyruotos gatvės bus asfaltuojamos ir sodų bendrijose šiaurinėje miesto dalyje. Per šiuos ir kitus metus numatoma sutvarkyti 4 gatveles – Baltijos 1-ąją ir Baltijos 13-ąją, Tylos g. ir Dianos g.
Žvyruotos gatvės tvarkomos ir gyventojams ar įmonėms prisidedant. Per šiuos ir kitus metus bus asfaltuojamos Dienovidžio, Užlaukio, Dailės, Arimų, Neringos, Vikingų gatvės. Sulaukus pasiūlymo skirti lėšų vienos ar kitos gatvės tvarkymui, paraiškos atrenkamos ir finansavimas numatomas pagal tarybos patvirtintą tvarkos aprašą.
Asfalto dangos remontas
2021 m. planuojama atlikti šių gatvių ištisinės dangos remonto darbus: Vingio g. (ruožas nuo Šilutės pl. iki Smiltelės g.), Mogiliovo gyvenamojo rajono g. (labiausiai pažeistos vietos), Joniškės g. (neremontuotas ruožas iki Bangų g.).
Ambicingiausias projektas – Baltijos pr. estakados statyba
Baltijos prospekto estakados statyba ir sankryžos su Šilutės plentu rekonstrukcija – didžiausias ir ambicingiausias projektas. Pernai prasidėję darbai šiais metais gerokai pasistūmės į priekį. Vasarą jau turėtų pasimatyti ir pačios estakados statyba – bus įrenginėjami pamatų poliai.
„Šio projekto įgyvendinimas aktualus ne tik Klaipėdai, bet ir visai Lietuvai – pagrindinis įvažiavimas į miestą yra ir strategiškai svarbi jungtis su uostu, tad, kaip jau ne kartą akcentuota, tikimės ir deramo valstybės dėmesio. Būtinybę užtikrinti nenutrūkstamą darbų finansavimą antradienį aptarėme ir su susisiekimo ministru. Dėl valstybės paramos dydžio šiems metams dar vyksta diskusijos, tačiau tikime, kad šio projekto svarba nebus ignoruojama, o galimybės skirti reikiamą finansavimą bus rastos“, – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Šiuo metu dėl prasidėjusių darbų eismas ribojamas šiaurinėje Baltijos pr. pusėje, priešingoje nei ta, kuri buvo uždaryta pernai. Numatoma, kad ribojimai truks apie 3 mėnesius. Balandžio pabaigoje arba gegužės pradžioje planuojama apriboti eismą ir šiaurinėje Vilniaus plento pusėje nuo žiedinės sankryžos iki geležinkelio viaduko.
„Tuo metu, kai darbai prasidės Vilniaus plente, maksimalų pralaidumą siekiame užtikrinti kituose įvažiavimuose į Klaipėdą – nuo Jakų žiedo Tilžės gatve, kur važiuojamoji dalis jau visiškai sutvarkyta, taip pat per Tauralaukį – Pajūrio gatve, kuri taip pat baigiama rekonstruoti. Be to, iki darbų Vilniaus plente starto jau numatoma atidaryti ir papildomą laikiną pravažiavimą nuo Statybininkų prospekto per Lypkių gatvę iki Šilutės kelio“, – sako savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Įgyvendinus projektą Vilniaus plentą ir Baltijos prospektą rytų-vakarų kryptimi sujungs virš žiedinės sankryžos iškilsianti estakada, o pati sankryža bus modernizuota. Bendra projekto vertė – 30,5 mln. eurų. Visi rekonstrukcijos darbai turi būti baigti 2023-iaisiais. Šiemet darbams numatoma skirti apie 13 mln. Iš jų 11 mln. tikimasi gauti iš Valstybės biudžeto, likusi dalis skiriama iš savivaldybės biudžeto.