Dėl išaugusio paslaugų poreikio ukrainiečiams – „Regitroje“ trigubai išaugo eilės

Dėl išaugusio paslaugų poreikio ukrainiečiams – „Regitroje“ trigubai išaugo eilės
AA

„Regitra“ pastaruoju metu fiksuoja ženkliai išaugusį ukrainiečių srautą padaliniuose. Tai yra susiję su tuo, jog šiuo metu Ukraina laikinai netaiko muito mokesčių į šalį įvežamoms transporto priemonėms. Prasidėjus karui Ukrainoje laikinos registracijos paslaugų sumažėjo net apie 30 %, tačiau Ukrainai pradėjus taikyti lengvatą dėl muitų, nuo balandžio vidurio poreikis šoktelėjo trigubai. 

Ukrainiečiai į „Regitros“ padalinius kreipiasi norėdami automobilius įregistruoti laikinai ir jiems gauti taip vadinamuosius tranzitinius numerio ženklus. Pirmąją balandžio savaitę šių paslaugų suteikta apie 900, o paskutinę jau apie 2,7 tūkst. Na, o žvelgiant į visą mėnesio statistiką, tai šiemet balandį laikinos registracijos suteiktų paslaugų skaičius siekė 8 tūkst. – beveik 3 tūkst. daugiau nei praėjusiais metų tą patį mėnesį. Didžiausias šių paslaugų poreikis fiksuojamas Vilniuje, Kaune, Marijampolėje ir Tauragėje. Ukrainos atstovų teigimu, ši lengvata, tikėtina, bus taikoma viso karo Ukrainoje laikotarpiu.   

Susidariusi situacija lėmė šiuo metu išaugusį laukimo laiką tam tikruose „Regitros“ padaliniuose. Pastebėtina ir tai, kad Ukrainos gyventojų aptarnavimas užtrunka ilgiau, kadangi jis vykdomas ne lietuvių kalba, taip pat jiems registracijos procesai yra nauji. Be to, kaip ir kiekvienais metais, pavasarį prasideda automobilių pirkimo–pardavimo sezonas.  

Atsižvelgiant į tai, „Regitra“ skatina gyventojus taupyti savo laiką ir prioritetą skirti elektroninėms paslaugoms. Pastebima, kad nemaža į padalinius atvykstančių klientų dalis gali paslaugą užsisakyti internetu. Nuotoliniu būdu galima gauti savininko deklaravimo kodą (SDK), įregistruoti Lietuvoje prieš tai registruotą automobilį, atlikti su lizinguojamais automobiliais susijusias paslaugas, užsisakyti numerio ženklus ar registracijos liudijimą vietoj prarastų ir kt. Vykti į padalinį visiškai nebūtina, kadangi tiek registracijos liudijimas, tiek numerio ženklai atsiunčiami klientui į artimiausią paštomatą arba per kurjerį. 

Jei vis dėlto nėra galimybės pasinaudoti elektroninėmis paslaugomis, rekomenduojama planuoti savo vizitą ir užsiregistruoti iš anksto tiesiog internetu. Tokiu būdu klientas aptarnaujamas jam patogiu metu ir nereikia laukti „gyvoje“ eilėje. Šiuo metu yra praplėstas išankstinės registracijos vietų skaičius. Jis yra pildomas etapais, tad nuolat atsiranda laisvų vietų, be to, yra asmenų, kurie atšaukia vizitą. Gyventojai kviečiami pasitikrinti ir kitų artimiausių padalinių išankstinės registracijos  grafikus. Na, o asmenys, kurie dėl kažkokių priežasčių negali atvykti, prašomi atšaukti savo vizitą kuo anksčiau tam, kad į atsilaisvinusią vietą galėtų užsiregistruoti kiti. 

Verslo klientams, t. y. Lietuvos vežėjams ir naujų transporto priemonių gamintojų atstovams, yra numatyti kiti, papildomi kanalai, pateikti prašymus dėl paslaugos gavimo nuotoliniu būdu iš anksto. Daugiau informacijos apie juos pateikiama įmonės interneto svetainėje www.regitra.lt.  

„Nuolat stebime situaciją ir ieškome sprendimų dėl spartesnio klientų aptarnavimo, pavyzdžiui, Vilniuje, kur užimtumas didžiausias, gauti verslo klientų prašymai yra tvarkomi pirmadieniais, nedarbo dienomis, kai reikia suteikti transporto priemonės tapatumo nustatymo paslaugą kliento pasirinktoje vietoje“, – sako „Regitros“ generalinis direktorius Vaidas Dominauskas.