Pirmąjį metų ketvirtį Palangos oro uoste aptarnauta 30 proc. daugiau krovinių

Pirmąjį metų ketvirtį Palangos oro uoste aptarnauta 30 proc. daugiau krovinių
AA

Pagrindiniuose šalies oro vartuose pandemijos metu fiksuojamas krovinių, gabenamų oro transportu, augimas.

Stebima, jog sausio–kovo mėnesiais skraidintų krovinių kiekis lenkia ankstesnių metų pirmojo ketvirčio duomenis. Pastaruoju metu specialiais reisais Lietuvą pasiekia didelis pagalbinių priemonių kovoje su Covid-19 virusu priemonių skaičius.

Lietuvos oro uostų duomenimis, pirmąjį šių metų ketvirtį aptarnautų krovinių skaičius ūgtelėjo ir iš viso sudaro 4 467 tonų, t. y. 17 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Palangos oro uoste aptarnauta  0,9 tonų krovinių (30 proc. daugiau).

Daugiausiai krovinių aptarnavo Vilniaus oro uostas – 3 663,8 tonų (20 proc. daugiau nei pernai). Kauno oro uoste aptarnauta 802,3 tonų (4 proc. daugiau)

Pačių krovininių skrydžių skaičius pirmąjį ketvirtį išlieka stabilus.  Mažiausiame – Palangos – oro uoste paprastai aptarnaujami daugiau pavienius krovinius gabenantys keleiviniai ar kariuomenės skrydžiai, kai tuo tarpu Vilniaus oro uoste per dieną, kaip ir pereitais metais tuo pačiu metu, vidutiniškai vyksta 7 skrydžiai,  Kauno – 6.

Pasak Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimo Stikliūno, prie krovinių skaičiaus didėjimo ypatingai prisidėjo medicininių priemonių gabenimas iš svetur.

 

„Didėjantis rinkos poreikis gauti siuntas, taip pat itin aktyvus medicininių priemonių gabenimas – visa tai turėjo įtakos aptarnaujamų krovinių skaičiaus augimui. Skaičiuojama, jog specialiais reisais šalį jau pasiekė 450 tonų siekiantys  medicininių priemonių kroviniai. Didžiausias siuntas su medicininėmis priemonėmis priėmė Kauno ir Vilniaus oro uostai“, – teigia A. Stikliūnas.

Šiuo laikotarpiu šalies oro uostuose leidosi ne tik įprastai aptarnaujami krovininiai „Boeing 757-200F“ ar „Airbus A330-200F“ lėktuvai, bet ir rečiau Vilniaus ir Kauno oro uostuose sutinkami didieji „Airbus A330-300“, „Airbus A310-300F“, Boeing 767-200F“, „Boeing 747-200F“ ar „Boeing 747-400F“. Praktika, kuomet keleiviniais lėktuvais gabenami vien tik kroviniai, ankščiau šalies oro uostose nebuvo taikoma, tačiau šiuo laiku buvo imtasi visų įmanomų veiksmų, siekiant aprūpinti šalį būtinosiomis priemonėmis.