LTG imasi lyderystės: bendras regiono tikslas – visiška integracija su Europa iki 2030-ųjų

LTG imasi lyderystės: bendras regiono tikslas – visiška integracija su Europa iki 2030-ųjų
AA

Visiškos integracijos su Europa siekiantys „Lietuvos geležinkeliai" (LTG) šiam tikslui telkia regiono geležinkelių bendroves. LTG parengė ir jau įgyvendina visapusės integracijos tikslą iki 2030-ųjų padėsiančią pasiekti programą „FREE Rail". Iniciatyvą palaiko ir prie jos jungiasi kitų Baltijos šalių bei Ukrainos geležinkelių bendrovės.

LTG inicijuoja Baltijos šalims pritaikyto geležinkelių veiklos modelio, pagrįsto ES geležinkelių standartais ir gerąja praktika, sukūrimą. Jis leis pasiekti visapusės – verslo ryšių, technologijų ir IT – integracijos su Europa, atvers daugiau galimybių tiek įmonėms, tiek ir gyventojams.

„Mūsų iniciatyva su Latvijos ir Estijos ministrais sutarėme dėl bendrų veiksmų užtikrinti pilną geležinkelių sektoriaus atsparumą ir integraciją į ES geležinkelių infrastruktūrą ir tai yra prioritetas. Vykdoma veikla turi prisidėti ne tik prie Lietuvos, bet ir prie viso Baltijos regiono transporto sektoriaus pridėtinės vertės augimo", – sako Susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Veiklos diversifikavimas ir paslaugų, nukreiptų į skirtingas rinkas, plėtra strateginiuose LTG Grupės tiksluose atsirado 2017-aisiais. Nuo to laiko ir ypač per pastaruosius kelerius metus buvo nuveikta reikšmingų darbų: įkurtos „LTG Cargo" dukterinės bendrovės „LTG Cargo Polska" ir „LTG Cargo Ukraine", dabar prisidedančios prie veiklos diversifikavimo, startavo nauji krovinių ir keleivių pervežimo maršrutai, sustiprinta vadovų komanda", – sako Kęstutis Šliužas, LTG valdybos pirmininkas.

K. Šliužas pabrėžia, kad Grupė tiek laikydamasi principingos vertybinės pozicijos, tiek ir atliepdama akcininko lūkesčius, valdo rizikas, nulemtas ligšiolinių verslo sąsajų su Rusija ir Baltarusija, ir tęsia judėjimą Vakarų Europos kryptimi. Jau įgyvendinama ilgalaikė programa „FREE Rail", padėsianti pasiekti išsikeltų integracijos tikslų. Ši tęstinė programa, anot valdybos pirmininko, gali būti laikoma energetikos sistemos sinchronizacijos ekvivalentu geležinkelių transporto sektoriuje.

Tikslas – visapusė regiono integracija su Europa

„FREE Rail" programa leis sukurti ir įgyvendinti Baltijos regionui pritaikytą geležinkelių veiklos modelį, pagrįstą ES geležinkelių standartais, geriausia praktika ir suderintą su plačiosios vėžės specifika (EU+).

„Nuosekliai siekiame integracijos su Europa – tiek verslo ryšių, tiek infrastruktūros, tiek technologijų prasme. Dėl to ir „FREE Rail" programą vystysime keliomis pagrindinėmis kryptimis: kursime gerąja praktika ir standartais paremtą geležinkelių veiklos modelį, sieksime technologinės ir IT integracijos. Visa tai apims platų užduočių spektrą: nuo teisinio pamato sukūrimo iki susitarimų dėl riedmenų sertifikavimo ir remonto norminio reglamentavimo. Taip pat – reikalingus IT sprendimus", – sako Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius.

Anot jo, naujo ir regionui pritaikyto geležinkelių veiklos modelio sukūrimas leis pritraukti papildomų krovinių srautų, atverti daugiau galimybių gyventojams keliauti ir dar daugiau prisidėti prie karinio mobilumo užtikrinimo.

Savo ruožtu Edvinas Kerza, LTG verslo atsparumo direktorius, pažymi, kad „FREE Rail" programa jau realiai įgyvendinama: „Kartu su LTG komanda jau žengėme pirmuosius labai svarbius žingsnius. Inicijuodami programą imamės platesnės lyderystės – pristatėme ją kitų Baltijos šalių ir Ukrainos geležinkeliams. Užsitikrinome kolegų palaikymą, tarpusavyje dalijamės patirtimi ir kartu planuojame tolimesnius darbus."

Programos apimtyje – ir žingsniai, kuriais nuo kompleksinės unifikuotos lokomotyvų saugos sistemos KLUB-U LTG Grupės bendrovės pereina prie kitų lokomotyvų saugos sistemų (LSS). Anksčiau kovą startavo dinaminio pirkimo sistema ir tikimasi, kad pirmieji nauji LSS komplektai LTG įmones pasieks kitąmet.