Klaipėdos miškų kontrolės skyriaus pareigūnai vedė pamokėlę moksleiviams – „Miško taku gyvai“

Klaipėdos miškų kontrolės skyriaus pareigūnai vedė pamokėlę moksleiviams – „Miško taku gyvai“
AA

Aplinkos apsaugos departamento Klaipėdos miškų kontrolės skyriaus vedėjas Robertas Paulauskas organizavo pamoką miške Šiaulių Jėzuitų mokyklos priešmokyklinio ugdymo mokiniams.

Aplinkosaugininkas moksleiviams papasakojo apie miške augančius augalus ir gyvenančius laukinius gyvūnus, paukščius bei kitas miško gėrybes. Taip pat mokiniai buvo supažindinti su Miškų departamento pareigūnų darbu ir kuo skiriasi miškininko atliekamos funkcijos.

„Visiškai pažinti gamtą iš knygų neįmanoma, šiuolaikinės kompiuterinės technologijos negali sudaryti tos pažinimo terpės esančios gamtoje. Vaikams reikia patyriminio mokymo apie gamtą, būnant joje ir ją stebint, todėl pasirinkome pamokėlę atlikti miške“, – teigia Klaipėdos miškų kontrolės skyriaus vedėjas Robertas Paulauskas.

Pasakojant apie miško naudą žmogaus sveikatai, vaikai buvo supažindinti su miško terapija arba kitaip vadinamomis miško maudynėmis. Šis japoniškas terapijos būdas moko ne tik vaikus, bet ir suaugusius, kad buvimas gamtoje patiriamas per pojūčius – regėjimą, klausą, skonį, uoslę ir lytėjimą iš lėto apžiūrint mišką ir jo gyventojus.

„Moksleiviams davėme užduotį, kad po mišką reikia vaikščioti lėtai. O jį stebėdami, klausydami, uosdami, ragaudami ir liesdami, vaikai galėjo pajusti, kad mūsų ritmai susiderina su gamtos ritmais ir atsiranda komforto jausmas, atsipalaiduojame, stresas ir nerimas sumažėja, imame aiškiau mąstyti“, – teigia aplinkosaugininkas.

Po miško terapijos patyrimų sekė praktiniai užsiėmimai, vaikai buvo paskirstyti komandomis ir dalyvavo žaismingoje viktorinoje „pažink medį“, šio žaidimo pagalba vaikai susipažino su medžiais uogomis ir kitais miško teikiamais privalumais.

„Manau, kad itin svarbu gamtos pažinimą vaikams ugdyti nuo mažens. Žinios apie gamtą, buvimas miške, jo stebėjimas, vaikams padeda plėsti akiratį, formuoja vaiko supratimą, kaip reikia saugoti gamtą, padeda suprasti, kokia svarbi gamtos pusiausvyra, kai kiekvienas augalas ir gyvūnas užima tam tikrą vietą ekosistemoje“, – pabrėžia aplinkosaugininkas.