„Kuršių marių regatoje“ Klaipėdos uosto vardo etapas daugeliui dalyvių truko daugiau nei 12 valandų, kurių metu teko kone nuolatos mirkti pilančiame lietuje. Vis dėlto, didžiausiu iššūkiu tapo „vėjo duobės“ – stiprūs vėjo pasilpnėjimai distancijoje – reikalavusios nuolatinio komandų darbo su burėmis ir lėmusios radikaliai permainingus rezultatus.
Klaipėdos uosto etapo metu didžiosios jachtos lenktyniavo ilgoje navigacinėje distancijoje Baltijos jūroje. Tuo tarpu jachtos, besivaržančios Kruizinių, Sportinių jachtų įskaitoje bei Laisvojoje grupėje, startavo su distancijos atkarpa jūroje, tačiau galiausiai, perplaukusios Kuršių marias nuo Smiltynės, finišavo Nidoje. Didžioji dalis jachtų distancijoje sugaišo daugiau nei 12 ar net 14 valandų.
Pasak komandų, lengva nebuvo, nes kone nuolatos lijo, vėjo stiprumas keitėsi, tad teko pastoviai reaguoti ieškant geriausiai esamas sąlygas atitinkančių burių.
„Įgula dirbo labai daug. Buvo tokių tiesių, kur teko net tris kartus pakeisti spinakerį (pavėjinę burę) – nuo didžiausio iki mažiausio. Kai vėjas parimsta, reikia didesnės burės, kai vėjo yra daugiau – reikia mažesnės. Tai padeda išlaikyti maksimalų greitį. Tad veiklos buvo tikrai daug“, – po finišo dalinosi jachtos „TeKyla“ kapitonas Algirdas Žižys.
Jie Klaipėdos uosto vardo etape pagal perskaičiuotą laiką buvo greičiausia jachta.
„Startas nelabai pavyko, starto liniją kirtom ketvirti ar penkti. Jūroje per škvalą dar ir vienas spinakeris – visiškai naujas – suplyšo. Tačiau vėliau labai pasisekė. Priekiniai laivai, kurie jau buvo pabėgę, vėjui susilpnėjus, kone sustojo, tad mums pavyko juos prisivyti ir pagal perskaičiuotą balą aplenkti“, – džiaugėsi A. Žižys.
Tiesa, kas vienoms komandoms teikė džiaugsmą, kitas netikėtai prisiviję ir aplenkę konkurentai, varė į neviltį.
„Tai, kas gerai prasideda nebūtinai gerai baigiasi. Mes startavome labai gerai, fiziškai pirmi buvom ir prie Klaipėdos uosto vartų, ir gal pusę distancijos. Tačiau „vėjo duobių“ iš anksto nuspėti negali. Į vieną tokią papuolėm jau netoli paskutinio ženklo. Mes stovėjome, o prie mūsų priartėjo visi mūsų konkurentai“, – po finišo dalinosi „Dia“ komandos narys Ramūnas Bložė.
Ši komanda Klaipėdos uosto etape savo grupėje (ORC 1) finišavo antra, prieš save palikdama tik „Rhino“ (kpt. S. Pajarskas) komandą.
„Kuršių marių regata“ rengiama nuo 1954 metų ir yra giliausias tradicijas turintis ir didžiausias buriuotojiškas renginys Lietuvoje. Ji kasmet suburia geriausius šalies ir užsienio buriuotojus.
58-oji „Kuršių marių regata“ vyksta liepos 26-rugpjūčio 2 dienomis Smiltynėje ir Nidoje.
KLAIPĖDOS UOSTO ETAPO REZULTATAI GRUPĖSE:
ORC 1
- „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas)
- „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis)
- „Next“ (kpt. Marius Ambrulaitis)
ORC 2
- „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys)
- „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas)
- „Samsara“ (kpt. Rimantas Stropus)
ORC 3
- „La Calma“ (kpt. Marius Klišaitis)
- „Mirage“ (kpt. Albertas Lukšys)
- „Vajana Magic“ (kpt. Gintautas Andriuškevičius)
ORC 4
- „Livingstonas“ (kpt. Sigitas Šmatavičius)
- „Omega“ (kpt. Marijus Eidukevičius)
- „Joga“ (kpt. Stanislovas Butkevičius)
ORC Sportboat
- „Šmėkla“ (kpt. Simonas Rasimavičius)
- „Why knot“ (kpt. Vitalis Danilavičius)
- „Tigra“ (kpt. Dainius Rudzikas)
RS 280
- „Zig Zag Tv3“ (kpt. Aivaras Mieliauskas)
- .„Levante“ (kpt. Gediminas Cirtautas)
- „Barta“ (kpt. Linas Felenderis)
Laisvoji grupė
- „Jazz“ (kpt. Gintautas Burnickas)
- „Ganesha“ (kpt. Osvaldas Kudzevičius)
- „Regina“ (kpt. Edgaras Sabonas)