Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos, „Minijos“ progimnazijos, Dovilų pagrindinės mokyklos ir Priekulės I. Simonaitytės gimnazijose įrengtos modernios, kūrybiškumą skatinančios edukacinės erdvės, įsigyta mokinių ugdymui reikalinga įranga: nuo interaktyvių lentų ir 3 D pieštukų iki mokslinius eksperimentus leidžiančių atlikti gamtos mokslams skirtų rinkinių. Visose mokyklose atnaujinta ir dalis klasių bei laisvalaikio baldų.
„Džiaugiamės, kad įgyvendinant projektą „Mokyklų tinklo efektyvumo didinimas Klaipėdos rajone“ galėjome pagerinti jame dalyvavusių mokyklų mokinių ugdymosi sąlygas. Vaikai gali mokytis moderniose klasėse, naudotis naujausia, pažangiausia įranga ir ugdymosi priemonėmis. Nuo 2018 metų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Savivaldybės bei Valstybės biudžetų į pokyčius investuota daugiau nei 531 tūkst. eurų “, – sako mero pavaduotoja Violeta Riaukienė.
Didelis dėmesys projekto metu skirtas ir emocinei mokinių savijautai. Gargždų „Kranto“ ir Dovilų pagrindinėse mokyklose įrengti sensoriniai ir nusiraminimo kambariai. Jie ypač svarbūs vaikams, turintiems elgesio ar mokymosi sutrikimų.
Štai, pavyzdžiui, Dovilų pagrindinėje mokykloje mokosi 16 autizmo spektro sutrikimų turinčių, 2 Dauno sindromą ir dar apie 20 kitų intelekto sutrikimų turinčių vaikų. Mokykla neturi specialiosios klasės, bet yra gitaros, kulinarijos ir kitokių būrelių, kuriuose specialiųjų poreikių turintys vaikai mokosi būtiniausių gyvenimo įgūdžių.
Vaikams itin padeda ir pagal projektą įrengtas sensorinis ir nusiraminimo kambarys, kuriame visi pojūčiai – rega, klausa, uoslė, jutimas – yra mankštinami vienu metu. Sensorinė aplinka pasitarnauja savireguliacijai, kai vaikui suteikiama erdvė pačiam susitvarkyti su iššūkiais, nusiraminti ir atsipalaiduoti.
Projekte dalyvavusių mokyklų materialinė bazė nebuvo kompleksiškai atnaujinama jau daug metų. Tai, pasak ugdymo įstaigų vadovų, iš dalies trukdė vaikams siekti geresnių rezultatų, o į mokymosi procesą žvelgti kūrybiškai. Esą, seni mokymosi būdai ir infrastruktūra nebeatitinka šiandienos poreikių, todėl esamomis sąlygomis nepavyksta sudominti vaikų mokslui – neužtikrinama teikiamų ugdymo paslaugų kokybė.
Pasak pedagogų, vaikai yra smalsūs ir bet kuris iš jų turi įgimtą poreikį bandyti, išmokti, tobulėti. Tačiau drauge jie jau ir kitokia karta, nuo mažens auganti apsupta išmaniųjų technologijų, tad ir motyvuoti juos reikia kitaip. Ugdymas pasitelkiant išmaniąsias technologijas, mokytojų vertinimu, yra kur kas įdomesnis tokiose pamokose kaip chemija, fizika ar biologija, leidžiantis čia ir dabar pamatyti rezultatą savo akimis.