„Gabalėliai Lietuvos“ autorius Augustinas Žemaitis pasidalino įdomiais faktais apie kažkada „Smiltynės perkėlai“ priklausiusius keltus „Palanga“ ir „Baltija“.
Sujungė Panamą
Didžiausio Panamos kurorto provincija Bokas del Toro iki 1990 metų buvo atskirta nuo visos Panamos ir ją pasiekti keliu prireikdavo net dviejų parų. Tačiau įsigijus lietuviškąjį keltą „Palanga“ ši situacija pasikeitė.
Pirmiausia įsigijo keltą „Palanga“, kurio vardo panamiečiai nekeitė, o žemėlapiuose šio kelto aptarnaujama perkėla tapo vadinama „Palangos“.
Šis keltas buvo vienintelis kelias į visą provincijos centrą iki 2000-ųjų, kai atsirado naujas kelias sausuma. Kadangi kelto ten jau nebereikėjo, jį perkėlė į naują liniją plaukti iš Almirante uosto į Carenero salą.
2010-taisiais Panamai prireikus papildomo kelto, iš Lietuvos buvo nupirktas keltas „Baltija“, kurio pavadinimo taip pat niekas nekeitė.
Keltai maršruto atstumą plaukia beveik dvi valandas.
„Nors ir tie du keltai nebėra gyvybės linija ištisai provincijai kaip seniau, bet jie tebėra svarbūs kurortui, nes būdų nugabenti automobilį ar ištisus sunkvežimius su jūriniais konteineriais vietos parduotuvėms, restoranams tiesiog nėra ir iki šiol tai daroma tais lietuviškaisiais keltais „Palanga“ ir „Baltija““, - video reportaže pasakoja „Gabalėliai Lietuvos“ autorius Augustinas Žemaitis.