Pritarta Aukštosios jūreivystės mokyklos jungimo su Vilniaus Gedimino technikos universitetu planui

Pritarta Aukštosios jūreivystės mokyklos jungimo su Vilniaus Gedimino technikos universitetu planui
AA

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teigia, kad nuo 2024–2025 mokslo metų pradžios studentų lauks sustiprėjusios koleginės studijos – planuojama, kad iki to laiko bus atnaujintas šalies valstybinių kolegijų tinklas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos suburtai ekspertų komisijai rekomendavus įgyvendinti šešis kolegijų jungimosi projektus, iš kurių penki galėtų būti pradedami jau šiemet, šiandien Vyriausybė patvirtino valstybinių kolegijų tinklo stiprinimo plano įgyvendinimo priemonių projektą.

Todėl sutelkiant jūrų technologijų bei jūrų inžinerijos pakraipos kolegines studijas, pritarta Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos prijungimui prie Vilniaus Gedimino technikos universiteto, įsteigiant universiteto padalinį Klaipėdoje – Lietuvos jūreivystės akademiją.

Aukštųjų mokyklų sinergija leis integruoti visą Lietuvos teritoriją į jūrinės valstybės kontekstą – darbuotojų, jūrininkų, specialistų, transporto, logistikos ir energetikos specialistų rengimas padės pritraukti visų Lietuvos miestų gyventojus, paskatins mokslinių tyrimų, vykdomų Jūreivystės akademijoje, plėtrą, koleginių studijų kokybės gerinimą, regionui svarbių programų vykdymą bei studentų skaičiaus augimą.

Taip pat pritarta Klaipėdos valstybinės kolegijos savarankiškam stiprinimo planui. Kolegija turi galimybę pasiekti valstybinių kolegijų stiprinimo plane iškeltus ilgalaikius tikslus kolegijoms ir veikti savarankiškai. Tačiau ekspertai atkreipia dėmesį, kad kolegija gali susidurti su išūkiu dėl studentų skaičiaus mažėjimo, mokslinės veiklos rezultatams keliamų reikalavimų ir padidėsiančios aukštųjų mokyklų konkurencijos regione, dėl to būtina nuolatinė stebėsena, kurią užtikrins Švietimo, mokslo ir sporto ministerija.

„Įvertinome visus kolegijų pasiūlymus ir išklausėme visus dalyvius, socialinius partnerius. Komisijos sprendimai buvo grindžiami ne tik pristatyta informacija, bet ir kolegijų vertinimo rezultatais. Kolegijų siūlymai buvo vertinti atsižvelgus ir į Vyriausybės uždavinius ir siektinus rodiklius“, – sako ekspertų komisijoje dirbusi Lietuvos švietimo tarybos pirmininkė Saulė Mačiukaitė-Žvinienė.

Taip pat šiandien Vyriausybė patvirtino, jog siekiant sustiprinti kolegines studijas Alytaus regione Alytaus kolegija jungsis prie Kauno kolegijos. Alytuje veiks Kauno kolegijos padalinys, teikiantis paslaugas jį supančiai Alytaus regiono bendruomenei. Regioninio padalinio veikla bus grindžiama mokymosi visą gyvenimą principais – vykdomos aukštojo mokslo studijos, veikiančiame STEAM atviros prieigos centre įgyvendinamos mokinių formaliojo ir neformaliojo ugdymo veiklos, atliekami tiriamieji darbai ir projektai, teikiamos kvalifikavimo ir perkvalifikavimo paslaugos.

Sutelkiant kolegines studijas Vilniaus regione, Vilniaus technologijų ir dizaino kolegija bus prijungiama prie Vilniaus kolegijos. Vilniaus kolegija yra multidisciplininė kolegija, vykdanti ir inžinerinės studijas, todėl kolegijų jungimasis sudarys sąlygas lankstumui, studijų tarpkrypiškumui, taikomųjų tyrimų vystymui, tarptautiškumui plėsti. Taip pat bus sutelkti ištekliai kokybiškoms studijoms, sustiprintos inžinerijos ir meno studijos regione.

Siekiant sutelkti inžinerinės pakraipos kolegines studijas Kauno regione, Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegija bus prijungiama prie Kauno technikos kolegijos ir atsiras nauja Lietuvos inžinerijos kolegija. Ji turės sutelktą akademinį potencialą kokybiškoms studijoms bei moksliniams tyrimams vykdyti, rengs darbo rinkos poreikius atitinkančius aukštos kvalifikacijos inžinerinio profilio specialistus, turės giminingų studijų bei taikomųjų tyrimų vykdymui reikalingą infrastruktūrą.

Siekiant išsaugoti ir stiprinti aukštojo mokslo studijas Marijampolės regione, Marijampolės kolegija taps Mykolo Romerio universiteto padaliniu. Tai padės atliepti Marijampolės regiono plėtros viziją, užtikrinant aukštojo mokslo prieinamumą ir studijų kokybę, vykdant regionui paklausių specialistų rengimą.