Oficialiai startavo Lietuvos STEAM centrų tinklas: Klaipėdoje įkurtuvių laukiama 2023-aisiais

Oficialiai startavo Lietuvos STEAM centrų tinklas: Klaipėdoje įkurtuvių laukiama 2023-aisiais
AA

Šiandien į KU Jūros tyrimų institutą atvykę Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos moksleiviai dalyvavo oficialiame Lietuvos STEAM centrų tinklo atidarymo renginyje ir ta proga skelbtame „STEAMiniame“ iššūkyje – penkiakovėje. „Žemynos“ gimnazistų komandoms teko užduotis čia ir dabar iš duotų priemonių sukonstruoti oru varomą transportą priemonę.

klaipedos steam centras

Oficialiam STEAM centrų tinklo veiklos startui teletilto pagalba susijungė 10 Lietuvos miestų, kuriuose įsikurs modernūs jaunimo ugdymo centrai – septyni regionų centruose, o trys metodiniai – didžiuosiuose Lietuvos miestuose Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Pastarųjų įkurtuvės planuojamos maždaug po metų.

STEAM (angliškų terminų Science – mokslas, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir kūryba, Mathematics – matematika santrauka) yra vienas šiuolaikiškų jaunimo ugdymo būdų, integruojantis mokymo disciplinas, formuojantis moksleivių kritinį ir kūrybišką mąstymą, lavinantis problemų sprendimo įgūdžius. Tikimasi, jog STEAM centrų tinklo sukūrimas, moderni juose veiksiančių laboratorijų įranga, jų technologinės galimybės ir integralaus ugdymo principo pritaikymas šalies švietimo sistemoje gali padėti spręsti moksleivių susidomėjimo šiomis sritimis stokos problemą ir rengti ateities inovacijų lyderius. Veiklą pradedančių STEAM centrų įvairovė – plati: nuo astrofizikos, robotikos, gamtos iki sveikatos mokslų ar jūros mokslų ir technologijų laboratorijų. Tiesioginėje transliacijoje regiono STEAM centrą pristatę  Telšiai Lietuvai pateikė šmaikščią santrumpos STEAM vertimo iš žemaičių kalbos versiją – Stiprūs Tvirti Energingi Atkaklūs Mokslininkai.

 

Klaipėdos universitete dar tik kuriamo STEAM atviros prieigos centro specializacija – jūrinė. Planuojama, jog šiame centre bus įsteigtos keturios laboratorijos: standartizuotos biologijos - chemijos, fizikos - inžinerijos ir robotikos - IT bei specializuota, regiono specifiką atitinkanti jūros mokslų ir technologijų laboratorija. Centras įsikurs KU akademiniame miestelyje, jam pritaikius vieną iš čia esančių pastatų. Jūriniame STEAM centre planuojamas darbas su 7-12 ir jaunesnių klasių moksleiviais, STEAM dalykų mokytojais, čia bus kuriamos ir teikiamos metodinės rekomendacijos regioninių STEAM centrų pedagogams.

KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas, šiandien dalyvavęs Tauragės regioninio STEAM centro atidarymo renginyje, sako, jog tai, ką matė, ką girdėjo šio miesto STEAM centre, įkvepia produktyviam bendradarbiavimui. „Tauragės regiono STEAM centro specializacija – žalioji ekonomika, ekologinė problematika. Tai ir KU mokslinių studijų kryptys, tad matome daug bendradarbiavimo galimybių sudominant jaunimą mokslu, įtraukiant jį į mokslines veiklas“,-  teigė KU vadovas.

Uostamiestyje įgyvendinamo projekto vadovė Viktorija Vaitkevičienė sako, jog šiuose centruose jaunimas mokysis spręsti gyvenimiškas situacijas, panaudodamas žinias, kurias įgijo mokykloje. „Visame tame procese bus labai stipri raidė A – menai ir kūrybiškumas, kuris reikalingas kiekvienam žmogui, sprendžiant profesinius ir gyvenimiškus iššūkius“,- akcentavo Viktorija Vaitkevičienė. Tokie, anot jos, buvo ir šiandieniniai „STEAMiniai“ iššūkiai, kuriuos uostamiestyje priėmė ne tik Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazija, bet ir „Baltijos“ gimnazijos inžinerinių klasių moksleiviai bei Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro lankytojai. Procesas buvo rezultatyvus ir azartiškas: moksleiviai kūrė važiuojančius aparatus, programavo robotus, atliko chemijos eksperimentus.

Reklama Ikona, uždaryti