Klaipėdos universiteto (KU) Pedagogikos katedros EDUTECH STEAM laboratorija oficialiai priimta į Europos gyvųjų laboratorijų tinklą (European Network of Living Labs, ENoLL) – tarptautinę asociaciją, vienijančią 172 gyvąsias laboratorijas visame pasaulyje.
„Narystė ENoLL tinkle – strateginis pasiekimas, patvirtinantis stiprią universiteto poziciją švietimo ir ugdymo inovacijų srityje. Ji suteikia galimybę dalyvauti tarptautiniuose tyrimuose, plėtoti eksperimentines švietimo ir ugdymo praktikas, prisidėti prie politikos formavimo ir kurti inovatyvius mokymo(si) modelius“, – sako KU rektorius prof. dr. Artūras Razbadauskas.
ENoLL tinkle veikia 12 darbo grupių, skirtų žinių mainams, diskusijoms ir atviroms inovacijoms kurti ir skatinti. EDUTECH STEAM laboratorija tapo pirmąja Baltijos šalyse, prisijungusia prie Švietimo ir mokymosi darbo grupės.
„Ši narystė suteikia universitetui platformą bendradarbiauti su pažangiausiais švietimo inovacijų centrais Europoje. Klaipėdos universitetas įsilieja į žinių mainų ir eksperimentinės praktikos tinklą, kuriame gimsta sprendimai, keičiantys švietimą ir ugdymą šiandien ir rytoj“, – akcentuoja KU SHMF Pedagogikos katedros docentė dr. Gražina Šmitienė, viena iš paraiškos rengėjų.
EDUTECH STEAM laboratorija suburia mokytojus, mokinius, technologijų kūrėjus ir tyrėjus bendrai kūrybai – inovatyvioms edukacinėms priemonėms kurti ir išbandyti realiose ugdymo aplinkose nuo ikimokyklinio iki vidurinio lygmens.
Gyvojoje laboratorijoje kuriami autentiški, tarpdisciplininiai sprendimai, skatinantys projektais grindžiamą STEAM mokymą(si). Šios edukacinės priemonės padeda būsimiems mokytojams studijų metu, o jau dirbantiems – ugdyti skaitmenines kompetencijas, lyderystę ir inovacijų diegimo gebėjimus, bendradarbiaujant su mokyklų bendruomenėmis, mokslininkais, EdTech atstovais nuo idėjos iki įgyvendinimo.
Nuo rudens – „LearnLab“ platforma pedagoginių studijų studentams
Viena iš laboratorijoje taikomų pažangių technologijų – dirbtiniu intelektu paremta „LearnLab“ platforma, kurią KU mokslininkai bendradarbiaudami su VšĮ „Mokyklų tobulinimo centras“ kartu su Norvegijos partneriais adaptuoja nuo 2020 m. Ji leidžia kurti interaktyvias ir personalizuotas mokymosi patirtis, pagrįstas formuojamuoju vertinimu, mokymosi analitika bei aktyviu, įtraukiančiu ugdymu. Nuo 2025 m. rugsėjo ja naudosis ir dalis KU Pedagogikos studijų programos studentų.
„Inovatyvios skaitmeninės mokymosi platformos „LearnLab“ integracija į studijų procesą atvers naujas galimybes būsimiesiems mokytojams. Dirbdami su įvairiais platformoje esančiais įrankiais studentai plėtos skaitmeninę kompetenciją, mokydamiesi kurti įtraukų, bendradarbiavimu, dialogu bei tyrinėjimu grįstą ugdymosi turinį ir analizuoti mokymosi duomenis. Tai stiprins jų profesinę lyderystę ir gebėjimą taikyti duomenimis grįstą ugdymą praktikoje“, – teigia KU SHMF Pedagogikos katedros vedėja doc. dr. Aida Norvilienė.
Klaipėdos universitetas išsiskiria tuo, kad vienoje institucijoje veikia ir EDUTECH STEAM laboratorija, ir STEAM metodinis centras, todėl čia nuosekliai plėtojamas STEAM ugdymas visuose ugdymo lygmenyse nuo ikimokyklinio iki vidurinio.