Dviejų Klaipėdos mokyklų komandos triumfavo tarptautiniame tvarumo idėjų konkurse

Dviejų Klaipėdos mokyklų komandos triumfavo tarptautiniame tvarumo idėjų konkurse
AA

Dviejų Klaipėdos mokyklų komandos triumfavo tarptautiniame tvarumo idėjų konkurse „Think Smart, Create Green“. Ekoidėjų konkursą jau ketvirtąjį kartą organizavo Europos universitetų aljansas EU-CONEXUS. 

conexus

Balandžio viduryje Klaipėdos universitete (KU) įvykusiame nacionaliniame konkurso finale teisę ginti Lietuvos garbę buvo iškovojusios dvi komandos, abi iš uostamiesčio mokyklų bendruomenių – Simono Dacho progimnazijos (amžiaus kategorija 12-15 m.), Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos (amžiaus kategorija 15-18 m.).

conexus

conexus

Jų parengti projektai aplenkė konkurse jėgas bandžiusių dar 8 mokyklų komandas. Sėkmė klaipėdiečių neapleido ir tarptautiniame konkurso finale, kuriame dėl geriausiųjų vardo ir organizatorių įsteigtų piniginių prizų kovojo 14 komandų iš 8 valstybių.

 

Konkursas vyko nuotoliniu būdu ir anglų kalba. Jo dalyvių parengtus projektus bei komandos gebėjimus pristatyti ir argumentuoti savo idėjas, pagrįsti jų aktualumą vertino iš EU-CONEXUS universitetų atstovų sudaryta komisija. Paskelbti konkurso rezultatai nudžiugino abejose amžiaus grupėse konkuravusias Klaipėdos komandas: 12-15 amžiaus kategorijoje S. Dacho progimnazijos komanda ir jos sukurtas išradimas „Palapinė-apsiaustas-miegmaišis“ pelnė čempiono vardą, vyresniųjų, 15-18 metų moksleivių grupėje, Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos komanda „Home Town Changers“ iškovojo 2-ąją vietą.

Čempionių komandą (Liucija Čėsnaitė, Viltė Garuckaitė, Aušrinė Ilgauskaitė, Gytė Liaudanskytė, Justė Gaidukevičiūtė, anglų kalbos klausimais talkino mokytoja Sandra Grinkovienė) nuo registracijos iki finalo lydėjusi mokytoja Vilma Norvaišienė sako, jog moksleivės į šį projektą įdėjo daug kūrybiškumo ir pastangų. „Sistemingai susitikinėjome nuo lapkričio. Ieškant idėjų projektui, moksleivės atkreipė dėmesį, jog bendraamžiai į mokyklą atsineša daug maisto produktų, kurie yra aliuminio folijos pakuotėse. Komandos narės skelbė pakuočių rinkimo akciją, tvarkė, plovė riebaluotas pakuotes. Iš jų buvo pasiūtas pirmasis mūsų sugalvoto produkto sluoksnis, kitas buvo siuvamas iš nesuyrančių plastiko maišelių, vidurys užpildytas naudotais medvilniniais audiniais. Komandos idėja – toks apsiaustas gali gelbėti žmones kaip palapinė, pvz., ištikus žemės drebėjimui, gali šildyti ir saugoti nuo lietaus kaip apsiaustas ar atlikti miegmaišio funkciją. Merginos puikiai pristatė savo projektą komisijai ir labai džiaugėsi gerais įvertinimais“,– moksleivių sėkme džiaugėsi Vilma Norvaišienė. 

Vyriausiųjų dalyvių grupėje antrąją vietą laimėjusios Klaipėdos „Universa Via“ tarptautinės mokyklos komandos (Anna Bayda, Rūta Stasiulytė, Emil Cibulskij) mokytoja Sigita Medingienė sako, jog moksleivių pasiekimas nebuvo atsitiktinis. Jaunuoliai sistemingai dirbo nuo praėjusių metų spalio. Jų sugalvoto ir realizuoto projekto esmė – 9R sistema pagrįstas žiedinės ekonomikos verslas, kurio produktai – išmanieji konteineriai ir internetinis puslapis yra skirti įvairių nebenaudojamų medžiagų iš kitų žmonių užsakymui, surinkimui bei perdavimui tiems, kuriems tų medžiagų reikia. Idėjos realizavimui buvo atliktos ekonominė bei socialinė tokios veiklos studijos. „Komanda sukūrė vieniems nereikalingų (kitiems priešingai – labai reikalingų) medžiagų surinkimo konteinerių modelius, teikė konteinerių nuomos paslaugą, panaudodami konteinerius ne vieną kartą, pasiūlė modernius atrakinimo, naudojimo mechanizmus, paslaugų užsakymo puslapį. Išanalizavo socialines problemas, kurias tokia medžiagų mainų sistema spręstų, pavyzdžiui, padėtų pabėgėliams pagerinti buitį. Mokyklos komanda jau ne pirmus metus dalyvauja tokiame konkurse. Moksleiviai puikiai žinojo, koks ilgas procesas jų laukia, buvo labai motyvuoti, jų laimėjimu džiaugiasi visa mokykla“,– pasakojo vicečempionų komandos mokytoja Sigita Medingienė.

Tarptautinio konkurso „Think Smart, Create Green“ misija – moksleivius sudominti tvarumo idėjomis. Skatinti jaunimo domėjimąsi žmones supančios aplinkos problemomis, rūpestį ir atsakomybę dėl globalių planetos ekosistemos pokyčių, kūrybiškumą ieškant gamtą tausojančių sprendimų.