Seimo Jūrinių reikalų komisija Klaipėdoje: esame pasiruošę prisidėti rengiant jūrinę strategiją

Seimo Jūrinių reikalų komisija Klaipėdoje: esame pasiruošę prisidėti rengiant jūrinę strategiją
AA

Seimo Jūrinių reikalų komisijos nariai susitiko su Klaipėdos miesto meru Arvydu Vaitkumi. Meras yra dirbęs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generaliniu direktoriumi, todėl puikiai supranta Klaipėdos miestui ir uostui tenkančius iššūkius bei poreikius. Susitikime daugiausia dėmesio skirta būtinoms investicijoms į labai svarbius infrastruktūros objektus. Klaipėdai tampant civilinės ir karinės logistikos regione epicentru, būtina visa apimtimi kuo greičiau užbaigti daugiau nei prieš dešimtmetį pradėto Jakų žiedo, Pietinio aplinkkelio ir sankryžų, lemiančių dideles transporto spūstis, projektus.

Komisijos pirmininkas Valdas Rakutis pasiūlė merui prisidėti rengiant jūrinę strategiją, kurioje turėtų atsispindėti ir Klaipėdos miesto poreikiai jūriniuose reikaluose.

Vėliau Jūrinių reikalų komisijos nariams savo pasiekimus pristatė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija. Dėl įvairių geopolitinių priežasčių mažėjant krovinių apyvartai, Klaipėdos uostas išlieka vienu didžiausiu Baltijos jūros uostu. Vertinant konteinerių krovą kituose uostuose, Klaipėda lenkia Rygą ir Sankt-Peterburgą, nusileidžia tik Gdansko uostui. Uoste veiklą vykdančios kompanijos pabrėžė, kad tvarus Klaipėdos uosto vystymas įmanomas nuosekliai derinant valstybės, verslo ir visuomenės interesus, geranoriškai bendradarbiaujant.

Komisijos nariai diskutavo apie uosto strateginę reikšmę ir jos įtvirtinimą teisės aktuose, suteikiant uostui ypatingos valstybinės svarbos statusą. Aptartas Lietuvos jūrinės strategijos kūrimo procesas, pasidalinta informacija apie Europos Sąjungos uostų strategijos kūrimo eigą. Kalbėta apie visų valdžios institucijų ir verslo glaudesnio bendradarbiavimo galimybes transporto ir logistikos srityje.

Antroje dienos pusėje Seimo nariai apsilankė subtiliai ir informatyviai įrengtame Vakarų Baltijos laivų statyklos muziejuje. Gausi laivų modelių ir istorinių faktų ekspozicija apie Lietuvos laivų statybą skatina didžiuotis Lietuva, turinčia pelnytą vietą jūrų transporto statybos istorijoje.

Tęsdama prieš mėnesį pradėtą svarstyti parlamentinės kontrolės klausimą dėl suskystintų gamtinių dujų (SGD) laivo-saugyklos „Independence“ įgulos formavimo, Komisija apsilankė ir šiame laive-saugykloje. Susitikimą laive organizavo AB „Klaipėdos nafta“ atstovai, apie laivą papasakojo jo kapitonas ir vyriausiasis mechanikas, kartu dirbantis Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos absolventas.

Jūrinių reikalų komisijos pirmininkas V. Rakutis pažymėjo, kad padėti rengti jūrinę strategiją yra pasiruošę visi, turintys didesnių ar mažesnių sąsajų su jūra.