Modernus kruizinių laivų terminalas Klaipėdos uoste: nauja erdvė mieste ir galimybės jūrų turizmui

Modernus kruizinių laivų terminalas Klaipėdos uoste: nauja erdvė mieste ir galimybės jūrų turizmui
AA

Uosto direkcijai patikėjimo teise priklausančiame sklype centrinėje miesto dalyje šalia Žiemos uosto krantinių bus vystomas naujas kruizinių laivų terminalas: rekonstruojamos esamos, statomos naujos krantinės, akvatorijos gyliai pritaikomi naujiems poreikiams. Naujajame terminale taip pat numatoma statyti administracinės paskirties pastatą. Projektui gautas statybą leidžiantis dokumentas.

„Naujojo kruizinių laivų terminalo projektas ne tik padidins Klaipėdos uosto galimybes priimti daugiau laivų ir turistų, bet ir sukurs naują erdvę miestui. Šis projektas yra ilgalaikė investicija į Klaipėdos ateitį ir jos tarptautinį patrauklumą“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

 

 

Naujo kruizinių laivų terminalo projektas parengtas praėjusių metų pabaigoje. Konkursinio darbo autoriai: Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis. Projektą rengė UAB „Statybos inžinierių konsultantų biuras“.
 
Techninio projekto autoriai yra UAB Architektūros linija ir MB Devyni plius architektai: Gintaras Čaikauskas (projekto vadovas), Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Martynas Lukas, Miroslaw Szejnycki.

Naujo kruizinių laivų terminalo projektas parengtas praėjusių metų pabaigoje. Projektą rengė UAB Statybos inžinierių konsultantų biuras. Projekto autoriai: Gintaras Čaikauskas, Andrius Keizikas, Arnas Deltuva, Viktoras Čeika, Jokūbas Augutis.

Šių metų liepą baigtos galimo poveikio aplinkai vertinimo atrankos procedūros. Aplinkos apsaugos agentūros sprendimu poveikio aplinkai vertinimas šiems darbams neprivalomas.

Nevertinant pandeminio laikotarpio, dėl kurio kruizinė laivyba buvo sustojusi, Klaipėda neturi užtektinai vietos kruiziniams laivams švartuoti. Kasmet maždaug 10-čiai kruizinių laivų, išreiškiančių norą užsukti į Klaipėdą, Uosto direkcija privalo pasakyti „ne“ vien dėl vietos stokos, todėl buvo priimtas sprendimas statyti naują krantinę, kuri leistų priimti dar daugiau kruizinių laivų ir jais atplaukiančių užsienio turistų.

Projektas bus vykdomas dviem etapais: pirmojo etapo metu bus rekonstruojamos ir išplečiamos esamos prastos bei nepatenkinamos būklės krantinės beistatomos naujos,reikalingos terminalui suformuoti, krantinės, taip pat atliekami akvatorijos gilinimo darbai. Antruoju etapu bus atliekami inžinerinių tinklų statybos, montavimo, teritorijos sutvarkymo darbai, taip pat statomas administracinės paskirties pastatas. Naujo kruizinių laivų terminalo projekto įgyvendinimas, planuojama, truks apie trejus metus.

Kitamet Klaipėdos uostas laukia 63 kruizinių laivų. Pirmasis turėtų atplaukti jau vasario mėnesį.