Klaipėdos uostas skelbia kruizinės laivybos aktyviojo sezono pradžią. Šįryt uosto vartus kirto „MSC Poesia“, į miestą atplukdęs apie 2,5 tūkst. turistų.
Šiemet Klaipėdos uoste iš viso laukiama daugiau kaip 60 kruizinių laivų – apie 17 proc. daugiau nei pernai, o birželis ir liepa bus patys intensyviausi mėnesiai. Kruizinės laivybos sektorius Klaipėdos uoste – ne tik su augimo tendencijomis, kartu jis žymi ir didėjantį indėlį į aplinkosaugą.
„Kruizinė laivyba Klaipėdos uoste kasmet stiprėja – auga laivų ir turistų skaičius, didėja dėmesys tvarumui. Į atplaukiančius laivus investuojama, jie atnaujinami, diegiamos naujausios aplinkai draugiškos technologijos ir sprendimai. Klaipėdos uostas taip pat kryptingai investuoja į žaliąją infrastruktūrą, siekdamas būti moderniu ir atsakingu Baltijos regiono uostu“, – sako Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.
„MSC Cruises“ laivų flotilei priklausantys laivai į Klaipėdos uostą pradėjo plaukti 2016 metais, „MSC Poesia“ pirmą kartą uosto vartus kirto 2019-aisiais. Šiemet šis laineris į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti net 9 kartus.
Su Panamos vėliava plaukiantis kruizinis laivas „MSC Poesia“ yra beveik 300 metrų ilgio. Viduje – baseinai, SPA centras, restoranai, barai. Laivas talpina daugiau nei 3 000 keleivių, kuriuos aptarnauja maždaug 1 000 įgulos narių. Šis kruizinis laivas nėra naujas, baigtas statyti dar 2008-aisiais. Kaip ir kiti senesni kruiziniai laivai, „MSC Poesia“ ne kartą atnaujintas, paskutinį kartą – 2023-iaisiais.
Kruiziniai laivai atnaujinami ne tik keičiant interjerą, baldus, dekoro elementus ar atliekant korpuso valymą, remontą poilsio zonose, restoranuose ir SPA centruose. Atnaujinimai taip pat apima inžinerines sistemas ir mechanizmus. Juose diegiamos naujausios technologijos, įranga, inovacijos, tvarumo sprendimai. Siekiant, kad turistus plukdantys miestai ant vandens taptų kuo draugiškesni aplinkai, juos atnaujinant diegiamos ir technologijos, mažinančios CO2 emisijas, optimizuojančios energijos naudojimą. Įrengiamos modernesnės ir aplinkai draugiškesnės variklio sistemos, investuojama, kad ateityje variklių technologijos galėtų būti pritaikytos naudoti atsinaujinančius energijos šaltinius.
„MSC Cruises“ praėjusiais metais taip pat įdiegė „OptiCruise“ planavimo įrankį, kuris, optimizuodamas uostų seką, išvykimo / atvykimo laikus ir laivo greitį, gali prisidėti mažinant emisijas. „MSC Cruises“ prognozuoja, kad jos 24 laivų flotilės emisijos iki 2026 m. sumažės iki 15 proc.
Atnaujinant laivus taip pat diegiama įranga, kad uostuose kruiziniai laivai galėtų prisijungti prie elektros energijos tiekimo nuo kranto sistemos (OPS). Ši sistema laivams, esantiems uoste, leidžia išjungti variklius, o tai ženkliai mažina triukšmą, oro taršą ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Kruizinis laivas „MSC Poesia“ OPS (angl. Onshore Power Supply) sistema, leidžiančia prisijungti prie kranto elektros uostuose, aprūpintas nuo 2022-ųjų.
Klaipėdos uoste šiuo metu jau ruošiama infrastruktūra, Estijoje komplektuojama įranga ir kitąmet jau pradės veikti pirmosiosios elektros nuo kranto stotelės. Tiesa, jos bus skirtos į Klaipėdos uostą atplaukiantiems „DFDS Seaways“ ir „TT-Line“ keltams. Tačiau krantinių elektrifikacija iki 2028-ųjų numatyta ir tose krantinėse, prie kurių švartuojami kruiziniai laineriai.
Kruizinių laivų sezonas Klaipėdoje šiemet turėtų baigtis spalio 14 dieną. Iš viso uostas laukia 62 laivų, o tai yra maždaug 17 proc. daugiau kruizinių laivų nei 2024-aisiais. Gegužę laukiama 8 laivų, o intensyviausi mėnesiai bus birželis, kai Klaipėdos uoste viešės 13 kruizinių laivų, ir liepa, kuomet uostas priims 18 laivų. Iš daugiau nei 60-ies laivų 8-ių uoste laukiama pirmą kartą. Kartu uostas laukia ir dviejų naujų laivybos linijų – „SeaDream Yacht Club“ ir „Atlas Ocean Voyages“, kurių laivai viešės Lietuvos uoste.
Norą aplankyti Klaipėdą ir atplukdyti čia turistus 2026-aisiais jau išreiškė beveik 70 kruizinių laivų.