Lietuva pradeda naują turistų pritraukimo į šalį kampaniją „Trečioji nakvynė“. Šia akcija siekiama pailginti turistų buvimo laiką šalyje. Apsistojus Lietuvoje bent dvi naktis, didžiąją dalį trečiosios nakvynės išlaidų padengtų valstybė.
„Pandemija neigiamai paveikė apgyvendinimo paslaugų verslą ir visą turizmo sektorių. Nauja rinkodaros priemonė skirta Lietuvos žinomumui bei patrauklumui ir atvykstančiųjų srautams didinti. Ilgesniam laikui Lietuvoje pasilikę keliautojai išleistų kur kas daugiau pinigų, nei mes skirsime lėšų jų nakvynei kompensuoti“, – ketvirtadienį Vilniuje pristatydama naują iniciatyvą sakė ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
2020 metais šalies apgyvendinimo įstaigos sulaukė vos pusės milijono užsienio turistų, o tai yra 73 proc. mažiau nei 2019 metais.
„Žvelgdami į 2021 m. I pusmečio statistiką, matome, kad turistų srautas, palyginti su 2020 m., vis dar smukęs 30 proc. Nuostoliai ypač juntami didesniuose miestuose. Tačiau gyvenimas negali sustoti. Turistai yra labai laukiami Lietuvoje. Su europiniu COVID pažymėjimu jie gali saugiai leisti laiką Lietuvoje“, – kalbėjo ministrė.
Rugsėjo 1-ąją startavęs „Trečiosios nakvynės“ projektas suteiks teisę turistams apsistojus vienoje Lietuvos apgyvendinimo įstaigoje dviem naktims trečiąją gauti nemokamai. Nakvynės išlaidas – iki 65 Eur – padengs valstybė. Akcija galios iki lapkričio 8 d. Valstybės kompensuojamą nakvynę pageidaujantys teikti apgyvendinimo paslaugų teikėjai privalo užsiregistruoti projekto puslapyje stayin.lithuania.travel. Kompensacijos dydis nustatytas atsižvelgiant į vidutinę nakvynės kainą Lietuvoje.
Tikimasi, jog ilgesnė ir finansiškai patrauklesnė viešnagė Lietuvoje leis turistams geriau pažinti Lietuvą, bus prieinama ieškantiems savaitgalio, šeimos ar klasikinio turizmo sprendimų.
„Vidutinė turistų viešnagės trukmė Lietuvoje siekia 2,4 nakties. Net kaimyninėje Latvijoje, kuri turizmo prasme yra itin artima Lietuvai, užsienio turistų praleistų nakvynių vidurkis 2020 m. siekė 4,2 nakties. Tai rodo, kad turime potencialo didinti užsienio turistų nakvynių Lietuvoje trukmę“, – įsitikinęs viešosios įstaigos „Keliauk Lietuvoje“ direktorius Dalius Morkvėnas. Tikimasi, kad šios akcijos reklama užsienyje padidins turistų susidomėjimą Lietuvoje apsistoti ilgesniam laikui.
Kompensacijoms skirta suma siekia 756,8 tūkst. Eur, todėl jomis galėtų pasinaudoti apie 11 tūkst. žmonių. Be to, skaičiuojama, kad apgyvendinimo įstaigos, sulaukusios asmeninių mokėjimų iš turistų už dvi naktis, papildomai turėtų sugeneruoti apie 2,4 mln. Eur pajamų, neskaičiuojant turistų išlaidų, skirtų maitinimui, pramogoms ir pan.