Prastos žinios ketinantiems keliauti: lėktuvų bilietų kainos šiais metais kils

Prastos žinios ketinantiems keliauti: lėktuvų bilietų kainos šiais metais kils
AA

Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas peržvelgė praėjusių metų aviacijos rezultatus ir pristatė 2022-ųjų prognozes. Deja, šiais metais žadantiems keliauti ir ieškantiems pigių lėktuvo bilietų Aurimas Stikliūnas turi prastų žinių - skrydžio bilietų kainos šiais metais turėtų augti. Tam įtakos turės aukšti fiksuoti kaštai, augančios aviacijoje naudojamų degalų kainos, energijos kaštai, prognozuojamas ir infliacijos augimas, kuris sukels tam tikrų iššūkių darbo rinkoje.

„Dėl šių priežasčių jau ne viena skrydžių bendrovė bei dauguma Europos oro uostų ne tik planuoja, bet ir pakėlė savo taikomus įkainius, - teigia A. Stikliūnas.-Oro bendrovės planuoja pasiūlyti daugiau skrydžių ir pasiūlos atsistatymą 2022 m. mes metų gale matome arti 100 proc., ar net viršytume 2019 metų lygį. Atostogų keliautojų segmentas, šią vasarą, prognozuojame, jau viršys priešpandeminį lygį. Tačiau vertinant kitus segmentus, tarkime, verslo, jų atsistatymas nuosaikesnis“, – sakė jis.

Matomos optimistinės tendencijos

Spartaus Lietuvos oro uostų atsigavimo laikotarpis prasidėjo metų viduryje. 

Praėjusiais metais buvo stebimas ne tik keleivių, bet ir skrydžių skaičiaus augimas. Per 2021 m. Lietuvos oro uostuose buvo aptarnauta daugiau nei 34 tūkst. skrydžių – tai 15 proc. daugiau nei prieš metus. Vilniaus oro uoste aptarnauta daugiau nei 25 tūkst. skrydžių (21 proc. daugiau nei 2020 m.), Kauno oro uoste beveik 7 tūkst. skrydžių (12 proc. daugiau nei 2020 m.), Palangos oro uoste – daugiau nei 2 tūkst. skrydžių (24 proc. mažiau).

Praėjusiais metais augo ir vidutinis lėktuvo užpildymo rodiklis – žemų kaštų oro bendrovių lėktuvai vidutiniškai užpildydavo 61 proc. vietų, o tradicinių oro bendrovių – 46 proc.

Lyginant su 2020 metais, pernai 3 proc. išaugo ir per Lietuvos oro uostus gabenamų krovinių dalis – 2021 metais perkopta  20 tūkst. tonų krovinių riba.

 

Tikimasi ir toliau palaikyti nuoseklų augimą

„Mūsų prioritetu kitais metais išliks saugumas. Pandemija dar nesibaigė, todėl mūsų tikslas yra ir toliau sudaryti galimybes keliauti saugiai, tam skirsime didžiausią dėmesį. Atsižvelgiant į Lietuvos verslo ir turizmo organizacijų poreikius, šiais metais sieksime toliau plėtoti susisiekimą su didžiaisiais aviacijos centrais (HUB) - oro uostais, taip pat adaptuoti esamus ir ieškoti naujų būdų atvykstamojo keleivių srauto skatinimui, koreguosime bendras skatinimo strategijas ir paketus oro vežėjams, tačiau, žvelgiant bendrai, liksime prie pasirinkto ir sėkmingai veikiančio kelio - plėtoti bazinių vežėjų veiklą“, - sakė A. Stikliūnas.

Oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovas taip pat teigė, kad šiais metais tikimasi spartaus keliautojų ir skrydžių skaičiaus augimo.

„Prognozuojame, kad per 2022 metus Lietuvos oro uostų tinkle keliautojų skaičius pasieks 4,2 mln. – palyginus su 2021 metais, tai gali sudaryti 70 proc. augimą. Taip pat numatome, kad harmonizavus keliavimo taisykles bei toliau nuosekliai įgyvendinant skrydžių skatinimo strategiją, pavyks pasiekti 43 proc. augimą skrydžių skaičiaus kategorijoje. Planuojame, kad 2022 m. Lietuvos oro uostams pavyks aptarnauti beveik 50 tūkst. skrydžių“, - teigė A. Stikliūnas. Rekordiniu laikomu laikotarpiu, 2019 m., Lietuvos oro uostuose buvo aptarnauti 6,5 mln. keleivių ir daugiau nei 62 tūkst. skrydžių