Susisiekimo ministerijos delegacija lankėsi Neringoje: aptartos dviračių takų, krantinių ir pagrindinio kelio rekonstrukcijos galimybės

Susisiekimo ministerijos delegacija lankėsi Neringoje: aptartos dviračių takų, krantinių ir pagrindinio kelio rekonstrukcijos galimybės
AA

Susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien Kuršių nerijoje su Neringos savivaldybės vadovais aiškinosi kritinės dviračių takų būklės Neringoje priežastis ir aptarė jau artimiausiu laiku pradedamą dviračių tako ruožo Smiltynė–Pervalka rekonstrukciją. Šį beveik 36 km ilgio dviračių tako ruožą planuojama rekonstruoti per kelerius metus – tai bus didžiausias visų Lietuvoje per artimiausius kelerius metus numatomų dviračių takų rekonstrukcijos projektų.

„Stipriai nusidėvėjusio dviračių tako Kuršių Nerijoje būklė nepateisinama ir netoleruotina. Dar blogiau, kad rekonstrukcijos darbai buvo atidėliojami pernelyg ilgai. Imamės skubių priemonių, kad problema būtų sprendžiama ir Lietuvos automobilių kelių direkcija kuo greičiau pradėtų šio dviračių tako rekonstrukciją“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.

Dviračių takas Smiltynė–Pervalka buvo nutiestas 2003–2007 m., o takų ruožai, einantys nuo Pervalkos ir Preilos jūros link – dar anksčiau, atitinkamai 1978 m. ir 1982 m. Nuo pat įrengimo šie ruožai nebuvo rekonstruojami, buvo atliekamas tik būtinasis remontas.

Baigus viešuosius pirkimus, dviračių tako Smiltynė–Pervalka projektavimo darbai prasidės artimiausiu metu. 2022 m. bus skelbiami rekonstrukcijos darbų viešieji pirkimai ir pradedama šio tako rekonstrukcija.

 

Iš viso numatoma rekonstruoti 35,8 km dviračių takų – ruožą tarp Smiltynės ir Pervalkos, taip pat dviračių takų ruožus palei vietinius kelius, jungiančius Pervalką ir Preilą su keliu Smiltynė–Nida. Pirmame etape iki 2023 m. bus tvarkomi pirmieji 13,5 km Juodkrantės link, kitais dviem etapais bus paeiliui tvarkomi prasčiausios būklės 15,7 km ir 6,6 km ilgio ruožai Pervalkos link. Rekonstrukcijos metu numatoma sutvarkyti tako dangą, įrengti apšvietimą ties gyvenamomis vietovėmis bei įrengti kitą dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą užtikrinančią infrastruktūrą.

„Dviračių takų problemos yra akivaizdžios, ir po ministro apsilankymo tikrai neliko abejonių dėl būtinybės kuo operatyviau jį rekonstruoti. Tad viliamės, kad biurokratinės kliūtys bus išspręstos ir greitu metu bus pradėti darbai ypač svarbioje mūsų savivaldybei susisiekimo arterijoje“, – komentavo Neringos meras Darius Jasaitis. 

Dviračių takas driekiasi per Kuršių nerijos nacionalinį parką, saugomas teritorijas, todėl jis bus rekonstruojamas saugant ir tausojant gamtą. Siekiama, kad sutvarkytas takas atitiktų Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ trasoms keliamus reikalavimus.

Šiuos takus iš pradžių patikėjimo teise valdė miškų urėdija, vėliau 2007–2010 m. takai buvo perduoti valstybės įmonei „Klaipėdos regiono keliai“. Nuo 2019 m. dviračių takas kartu su jūros link vedančiais ruožais Pervalkoje ir Preiloje priklauso LAKD.

52 km ilgio dviračių trasa Kuršių nerijoje jungia visas Neringos gyvenvietes – Smiltynę, Juodkrantę, Pervalką, Preilą ir Nidą. Šis takas yra Europos dviračių takų tinklo „EuroVelo“ trasų Nr. 10 ir Nr. 13 dalis, taip pat viena iš Pajūrio dviračių trasų.

Skatindama darnų judumą, Susisiekimo ministerija artimiausiais metais numato itin daug dėmesio skirti dviračių takų Lietuvoje plėtrai. Iki 2027 m. skiriant papildomą finansavimą, šalyje ketinama įrengti apie 260 km dviračių takų, sukurti ar pagerinti naudojimuisi dviračiais reikalingą infrastruktūrą. Siekiama, kad iki 2030 m. naudojimasis šia aplinkai draugiška transporto priemone išaugtų daugiau nei dvigubai.