Susisiekimo ministerija ieško būdų, kaip didinti Lietuvos jūrinio sektoriaus konkurencingumą

Susisiekimo ministerija ieško būdų, kaip didinti Lietuvos jūrinio sektoriaus konkurencingumą
AA

Siekiant didinti jūrinio sektoriaus konkurencingumą, gerinti jūrininkų darbo sąlygas ir sudaryti galimybę registruoti daugiau laivų Lietuvoje, svarstoma švelninti esamus nacionalinės įgulos sudėties reikalavimus, sumažinant arba atsisakant privalomos Lietuvos, Europos Sąjungos (ES) ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių dalies Lietuvos laivuose. Susisiekimo ministerija turi pateikti atitinkamus įstatymų projektus Vyriausybei iki rugsėjo 30 d., tačiau iki šiol nesulaukia Lietuvos jūrininkų sąjungos pasiūlymų dėl nacionalinės įgulos sudėties reikalavimų.

Susisiekimo viceministrės Loretos Maskaliovienės teigimu, ministerija yra atvira tolesnėms diskusijoms su Lietuvos jūrininkų sąjunga ir kitomis suinteresuotomis institucijomis dėl šiuo metu rengiamų teisės aktų pakeitimų. 

„Peržiūrėdami reikalavimus laivų sudėties įguloms, siekiame palengvinti galimybes registruoti laivus Lietuvos jūrų laivų registre ir šitaip paskatinti mūsų šalies jūrinės laivybos konkurencingumą bei naujų darbo vietų sukūrimą. Ypač svarbu, kad kartu būtų gerinamos jūrininkų darbo sąlygos – dėl to šiemet daug diskutavome su jūrine bendruomene ir tebesame pasirengę tęsti diskusijas, tačiau iš visų pusių tikimės konstruktyvių, argumentais pagrįstų pasiūlymų, kurie įtvirtintų ne formalius įstatyminius ribojimus, bet spręstų konkrečias, jūrininkams aktualias problemas, paskatintų Lietuvos jūrininkus rinktis darbą laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos vėliava“, – sako viceministrė L. Maskaliovienė.

 

Šiuo metu su Lietuvos vėliava plaukiojančių laivų įgulos sudėties nacionaliniai reikalavimai yra itin griežti, palyginti su kitomis ES valstybėmis, laivo įgulą (įskaitant laivo kapitoną) turi sudaryti ne mažiau kaip pusė Lietuvos, ES narių ar kitų Europos ekonominės erdvės valstybių piliečių. Pastaruoju metu šalies jūriniame sektoriuje trūkstant tam tikrų vadovaujančių specialistų, laivo elektromechanikų, eilinių jūrininkų ir kitų kvalifikacijų atstovų, minėtas reikalavimas apsunkina laivų įgulų formavimą ir didina riziką, kad artimoje ateityje smarkiai sumažės laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, skaičius.

Lankstesnis nacionalinės įgulos sudėties reikalavimų reguliavimas taip pat svarbus, siekiant įregistruoti pirmąjį Lietuvos suskystintų gamtinių dujų laivą–saugyklą „Independence“ mūsų šalies Jūrų laivų registre.