Siūlo į transeuropinį transporto tinklą įtraukti geležinkelio jungtį su Klaipėda

Siūlo į transeuropinį transporto tinklą įtraukti geležinkelio jungtį su Klaipėda
AA

Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė, dalyvaudama Transporto, telekomunikacijų ir energetikos (TTE) taryboje Briuselyje, kreipėsi į Europos Komisijos transporto komisarę Adiną Valean dėl naujos europinės vėžės greitojo geležinkelio jungties su Klaipėda įtraukimo į pagrindinį transeuropinio transporto tinklą (TEN-T).

 

Pasak viceministrės, tai padėtų užtikrinti geresnę tarptautinę geležinkelių transporto sąveiką ir Klaipėdos jūrų uosto konkurencingumą, taip pat padidintų šalies integraciją į Europos transporto sistemą.

„Tam, kad geležinkeliais sujungtume visus ES Baltijos rytinės pakrantės uostus  ir sudarytume galimybes gyventojams ir kroviniams greičiau pasiekti likusią Europą, į transeuropinio transporto tinklo TEN-T planus ypač svarbu įtraukti europinio standarto geležinkelio trasą ir į Klaipėdą. Visiškai elektrifikuotos ir draugiškos aplinkai geležinkelio linijos nutiesimas nuo Kauno iki Klaipėdos – vienas iš Lietuvos susisiekimo srities prioritetų“, – sakė viceministrė L. Maskaliovienė.

Viceministrės teigimu, greita europinė geležinkelio vėžė į mūsų uostamiestį Lietuvos susisiekimo sistemą pakeistų iš esmės, sukurtų perspektyvią alternatyvą kelių transportui, be to, sudarytų tvaraus mobilumo galimybes regionų gyventojams. Geležinkelių infrastruktūros atnaujinimas, patobulinimas ir plėtra yra esminės priemonės siekiant Darnaus ir išmanaus judumo strategijoje nustatytų tikslų.

L. Maskaliovienė taip pat atkreipė dėmesį, kad įgyvendinus „Rail Balticos“ projektą Klaipėdos jūrų uostas –  ketvirtas pagal dydį regione – taps vieninteliu tokio dydžio uostu rytinėje Baltijos pakrantėje, kurio nepasiekia europinės vėžės geležinkelio linija. 

Viceministrė pažymėjo, kad geopolitinių faktorių ir nesibaigiančios pandemijos kontekste Klaipėdos jūrų uostas turi būti plėtojamas, kad atitiktų besikeičiančios rinkos poreikius, o infrastruktūrą būtina orientuoti į uosto veiklos diversifikavimą, darnumo su aplinka kryptį. Klaipėdos uosto krovinių apyvarta 2020 metais siekė apie 48 mln. tonų. 

Šių metų rugsėjį Lietuvos Vyriausybė patvirtino Lietuvos teritorijos bendrąjį planą. Pagal Teritorijų planavimo įstatymą, Susisiekimo ministerija turi parengti europinės vėžės iki Klaipėdos galimybių studiją ir kitus dokumentus, susijusius su teritorijų planavimu, žemės paėmimu, projektavimu ir statybomis.

TTE taryba, kurioje svarstomi ir priimami svarbiausi Europos Sąjungos transporto, telekomunikacijų ir energetikos sričių sprendimai, vyksta gruodžio 9 d. Briuselyje.

Ikona, uždaryti