Omikron plitimas atnešė chaosą: Europoje atšaukiami tūkstančiai skrydžių, iš Lietuvos – 20 maršrutų

Omikron plitimas atnešė chaosą: Europoje atšaukiami tūkstančiai skrydžių, iš Lietuvos – 20 maršrutų
AA

Omikron atmainos plitimas aviacijos sektoriuje įnėšė chaoso.

Dar praėjusių metų pabaigoje skelbta, kad visoje Europoje atšaukiami tūkstančiai skrydžių.

Lietuvos oro uostai skelbia, kad iš Lietuvos laikinai sustabdomi 20 maršrutų.

Europoje atšaukiami tūkstančiai skrydžių

Gruodžio pabaigoje Europos oro bendrovės pranešė atšaukiančios tūkstančius skrydžių. Kaip rašo dailynewshungary.com, mažiausiai trys pagrindinės oro linijos pranešė, kad nemaža dalis jų darbuotojų turi nedarbingumą, todėl įmonėms neužteko pajėgumų atostogoms. Dėl COVID-19 sukelto darbuotojų trūkumo ir omikron antplūdžio buvo atšaukta daugybė skrydžių.

Prieš Kalėdas žemų kaštų vengrų oro bendrovė „Wizz Air“ pranešė atšaukianti 84 maršrutus, rašo aviacionline.com.

Kita pigių skrydžių airių bendrovė „Ryanair“ atšaukė trečdalį (33 proc.) savo skrydžių artimiausiais mėnesiais, sumažindama numatomą sausio mėnesio keliautojų srautą nuo beveik 10 mln. iki 6-7 mln. Be to, bendrovė neatmeta tikimybės, kad gali būti atšaukta ir daugiau skrydžių.

Vokiečių oro linijos „Lufthansa“ planuoja atšaukti 10 proc. suplanuotų skrydžių žiemą. Tai reiškia, kad nuo 2022 m. sausio iki vasario aviakompanija atšauks apie 33 tūkst. reisų.

Jungtinės Karalystės oro bendrovė „British Airways“ savo tvarkaraštyje iki kovo atšaukė daugiau nei 2 tūkst. skrydžių.

Europoje aptikus omikron atmainą, Tarptautinė oro uosto taryba pranešė, kad keleivių srautas Europos oro uostuose sumažėjo apie 20 proc.

aurimas stikliunas

Visa Europa susiduria su didžiausiais iššūkiais

Lietuvos oro uostų (LOU) Aviacinių paslaugų skyriaus vadovo Aurimas Stikliūno teigimu, visa Europa susiduria su didžiausiais iššūkiais. Sudėtingiausia – Didžiosios Britanijos rinka, kuri keliautojams taiko griežtus reikalavimus, tad bendrai skrydžių srautas į Didžiąją Britaniją iš ES šalių yra žymiai sumažėjęs arba dar ženkliai mažės.

„Matome, kad Europoje epidemiologinė situacija labai svyruoja, priklausomai nuo šalių. Panašias aplinkybes turėjome praeitų metų pradžioje, kai pradėjo plisti delta atmaina. Tačiau skirtumas tarp šių ir praeitų metų – didžioji dalis Europos piliečių yra pasiskiepiję, Europoje galioja vieningi reikalavimai, taip pat skiepų pasas, kuris leidžia keliauti be papildomų ribojimų.

Kokias matome rizikas ir blogesnes tendencijas: ne ES šalys gali savo nuožiūra priimti sprendimus, pvz., sugriežtinti keliavimo reikalavimus. Tai į tas šalis keliautojų srautas mažėja. Izraelis visiškai užsidaręs nuo užsieniečių, o Didžioji Britanija atvykusiųjų reikalauja dviejų testų.

Papildomi griežti reikalavimai mažina paklausą tarp keliautojų. Tai reiškia, kad oro linijos, matydamos, kad keliautojų srautas – itin žemas, svarsto, ką daryti. Logiškiausias sprendimas – suspenduoti skrydžius, kol situacija bus geresnė ir reikalavimai bus švelnesni“, – komentuoja A. Stikliūnas.

 

Laikinai stabdomi 20 maršrutų iš Lietuvos

Visa tai atsilieps ir Lietuvos rinkai. A. Stikliūnas Delfi sako, kad jau gruodį buvo žinoma informacija, kad vien tik dėl omikron atmainos plitimo Europoje, laikinai bus stabdomos tam tikros kryptys iš Lietuvos oro uostų. Daugiausia tai – reisai į Didžiąją Britaniją.

Lietuvos oro uostų duomenimis, iš Vilniaus sausį „Wizz Air“ stabdo skrydžius į Jerevaną, Bilundą, Tel Avivą, Birmingemą, Donkasterį, Liverpulį, Belfastą ir Lvovą.

„Air Baltic“ stabdo skrydžius į Dubliną, o „Ryanair“ – į Bilundą, Tel Avivą, Birmingemą, Lidsą, Liverpulį, Charkovą.

„Norwegian Air Shuttle“ taip pat stabdo skrydžius į Bergeną, Stokholmą ir Bremeną.

Iš Kauno „Ryanair“ stabdo skrydžius į Alborgą, Bristolį, Liverpulį, Mančesterį, Helsinkį, Geteborgą ir Stokholmą.

Iš Palangos oro uosto „Wizz Air“ ir „Ryanair“ stabdo skrydžius į Londoną.

„Taip pat ir į Lvovą yra sustabdytų skrydžių. Tai labiau atostogų kryptis tiek mūsų, tiek ukrainiečių keliautojams. Pavienėmis kryptimis, kur yra sezoniškumas, paklausa žema. Tokia tendencija būdavo ir iki pandemijos“, – pažymi A. Stikliūnas.

Anot jo, bendrai iš Lietuvos laikinai atšaukiama apie 20 krypčių. Tikimasi, kad dauguma jų bus atkurta nuo vasario.

„Šiuo metu turime 77 maršrutus, nuo kitos savaitės laikinai bus stabdoma 20 maršrutų. Didžioji dalis bus atkurta nuo vasario pradžios, atsižvelgiant į visą epidemiologinę situaciją ir ribojimus Didžiojoje Britanijoje. Vasario pradžioje Lietuvos oro uostuose planuojame turėti 75 maršrutus“, – skaičiuoja A. Stikliūnas.

Praėjusių metų pabaigoje iš Lietuvos startavo ir naujos kryptys. Štai pavyzdžiui, „Wizz Air“ iš Vilniaus pradėjo skraidyti į Jerevaną (Armėnija) ir Reikjaviką (Islandija), tačiau, anot A. Stikliūno, šios kryptys laikinai taip pat bus stabdomos.

„Dėl žemos paklausos ir ribojimų Armėnijoje skrydžiai nebevyks. Jau lapkritį buvo planas, kad jos bus vykdomos šventiniu laikotarpiu ir vėliau startuos nuo vasaros. Taigi tai nėra atšaukimas“, – pažymi jis.

 

Prognozuoja 10 proc. mažiau keleivių

Jis pabrėžia, kad pasiekiamumas su Londonu išliks, tik žemesniais dažniais. „Ryanair“, „Wizz air“ ir „LOT“ skraidins iš Vilniaus į Londono sičio oro uostą.

„Visas pokytis nėra labai žymus Lietuvos oro uostams. Vertinome, kad laikinas krypčių sustabdymas lems 10 proc. mažiau keleivių sausį, nei prognozavome. Lapkritį turėjome 307 tūkst., gruodį 298 tūkst., o sausį dėl atšaukimų planuojame, kad keleivių srautas bus apie 240-250 tūkst.“, – pažymi jis.

Kas laukia keleivių?

Pasak LOU atstovo, keliautojus oro bendrovės informuoja apie atšaukimą arba skrydžio perkėlimą ir siūlo alternatyvas: pinigų grąžinimą, kuponą arba skrydžio perkėlimą kita data. Kiekviena oro bendrovė taiko skirtingą politiką.

„Wizz Air“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Andras Rado BNS sakė, kad kai kurie skrydžiai į Lietuvą ir iš jos buvo sustabdyti, atsižvelgiant į paklausą.

 

Kitomis kryptimis skrydžių dažnėja

Kaip pastebi LOU atstovas, vienos oro bendrovės uždaro maršrutus, kitos – prideda. Anot jo, yra nemažai rinkų, kur keliautojus srautas išlieka nemažas.

„Kalbant apie Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos kryptis, kur orlaiviuose keliautojų užpildymas siekia per 80 proc., paklausa tikrai yra.

Kai kurie vežėjai žiemą nuo gruodžio mėn. padidino skrydžių dažnius į Stambulą, Frankfurtą, nes mato potencialo ir paklausą mūsų keliautojams skrydžiams į tolimąsias šalis, ypač žiemos sezonu, kai keliautojai nori pasimėgauti saule, žmonės keliauja į salas, Maldyvus, Dubajų. Kaip skelbta, Tailandas atsidaro. Į tai reaguodamos oro linijos prideda papildomų dažnių“, – pasakoja A. Stikliūnas.

 

delfi

 

Reklama Ikona, uždaryti