Pastarosiomis dienomis vyraujantys karšti ir tvankūs orai klaipėdiečius ir miesto svečius vilioja vis dažniau laisvalaikį leisti prie jūros. Padidėjęs Klaipėdos keleivinio transporto keleivių srautas išryškino kasmet atsinaujinančią opią problemą – nepakeliamą karštį Klaipėdos autobusuose.
Termometro stulpeliui pradėjus rodyti vasarišką karštį, „Klaipėda, aš su tavim“ gavo skaitytojų nusiskundimus dėl nepakeliamo diskomforto važiuojant Klaipėdos autobusais.
Skaitytojai skundžiasi, kad autobusuose neveikia jokia oro kondicionavimo sistema, tampa tvanku ir dažnas pasijunta lyg saunoje. Net ir kelių minučių kelionė tampa sunkiai pakenčiama, baiminamasi dėl vaikų ir senjorų sveikatos tokiomis kelionės sąlygomis.
„Klaipėda, aš su tavim“ paprašė Všį Klaipėdos keleivinio transporto, laikinai direktoriaus pareigas einančio Andriaus Samuilovo paaiškinti, kodėl atslinkus karščiams vis susiduriame su ta pačia problema, kuri, panašu, metai iš metų lieka neišsprendžiama.
KKT vadovas Andrius Samuilovas pripažino, kad tai yra aktuali bėda ir pateikė dvi pagrindines jos priežastis.
Viena jų – ne visi Klaipėdos autobusai turi oro vėdinimo sistemas arba jos įrengtos vėsinti tik vairuotojo kabiną.
„Problemos sprendimui greito scenarijaus neturime.
Nuo 2018-tų metų visose skirtingų maršrutų aptarnavimui skirtose naujose sutartyse, oro kondicionierius yra įrašytas kaip privalomas įrenginys, tokiu būdu šešiasdešimt mažų transporto priemonių juos turi, taip pat aštuoniolika 2019 – aisiais nupirktų dujinių autobusų. Taip pat ir abu „Dancer“ autobusai.
Kiti autobusai, kurių sutartys vis dar galioja, tokį reikalavimą turės tik atnaujinus sutartis. Taip pat yra keletas autobusų, kurie buvo įsigyti ne nauji ir juose kondicionavimo įranga nebuvo išardyta, bet ji dažniausiai yra tik vairuotojo darbo zonoje, o ne visame salone“, - teigia KKT vadovas Andrius Samuilovas.
Antrąją priežastį KKT vadovas įvardija kaip savaime suprantamą – dažnas durų darinėjimas įleidžia šilumą į salono vidų.
„Esant tokiam karščiui net ir veikiantis įrenginys neužtikrina norimo komforto, nes autobusai stoja kas 400-500 metrų ir atidaro visas duris, tokiu būdu sukauptas vėsus oras iškeliauja“, - teigia vadovas.
Paklaustas ar autobusai yra kažkaip rotuojami, stengiantis užtikrinti pilnai kondicionuojamų autobusų prieinamumą kiekviename maršrute, vadovas teigė, kad tokia praktika neužsiimama, patikslindamas, kad „vežėjas aptarnauja konkretų maršrutą, pagal sutartį. Rotacijų nėra“.