Kelininkai įsigijo naujos technikos: į gatves beriama mažiau druskos

Kelininkai įsigijo naujos technikos: į gatves beriama mažiau druskos
AA

Sniego valymo technikos pardavėjai stebi suaktyvėjusią žiemos technikos paklausą. Kelių priežiūros įmonės šiemet, po kelerių metų pertraukos, atsinaujino technikos parkus ir kartu su moderniomis sniego valymo mašinomis įsigijo naujos Lietuvoje techninės druskos tirpalo laistymo įrangos. Druskos tirpalo laistymas vietoje įprasto „šlapių druskų“ metodo leidžia sumažinti į gatves išberiamos druskos kiekį.

Kad kelininkų įsigyta įranga nestovės be darbo, rodo pastarosiomis savaitėmis „Lietuvos draudimo“ fiksuojamas draudiminių eismo įvykių skaičiaus augimas. Antrąją 2021 metų savaitę, visoje Lietuvoje iškritus gausiam sniegui, draudiminių eismo įvykių skaičius išaugo 32 proc., palyginti su besniege paskutine 2020 metų savaite.

 

Į gatves - 4 kartus mažiau druskos

 

Tomas Samulionis, įmonės „Alwark“ Komunalinės technikos padalinio vadovas, sako, kad pastaruoju metu stebima nauja tendencija: komunalinės įmonės perka tik druskos tirpalo laistymui skirtą įrangą, kuri montuojama ant jau turimų automobilių.

„Druskos tirpalo laistymas leidžia sunaudoti 4 kartus mažiau druskos nei naudojant įprastą „šlapių druskų“ metodą. Druskos tirpalas išlieka efektyvus kur kas ilgiau nei įprasta druska — iki 3-5 dienų, todėl jo reikia pilti rečiau, o mažesnės druskos sąnaudos reiškia ne tik mažesnius kaštus, bet ir mažesnę taršą gatvėse“, — sako T. Samulionis.

Pasak jo, druskos tirpalas efektyviau nei įprasta druska nuledina kelią esant temperatūrai iki  –5 °C, kai nėra sniego. Be to, jis veikia greičiau, nes tirpalas iškart nutirpdo ledą arba apsaugo nuo jo susidarymo, tuo tarpu išberta druska ištirpsta lėčiau.

 

„Lietuvos draudimas“ fiksuoja trečdaliu daugiau draudiminių eismo įvykių

 

2021 metų žiema jau parodė nagus — kelininkų įsigyta moderni technika nestovės be darbo. Draudimo bendrovės „Lietuvos draudimo“ turimi duomenys rodo, kad Lietuvoje iškritus gausiam sniegui, draudiminių eismo įvykių skaičius išaugo. 

„Nors judėjimas tarp savivaldybių suvaržytas, iškritus gausiam sniegui ir stipriai atšalus orams metų pradžioje fiksavome išaugusį žalų skaičių. Lyginant paskutinę 2020-jųjų gruodžio savaitę, kuomet kelio danga buvo sausesnė, su pirmosiomis šių metų savaitėmis, matome 20 proc. išaugusį nelaimių keliuose skaičių. Be to gausus sniegas sukelia ir kliūtis keliuose, nuo sniego svorio lūžta medžių šakos, nutrūksta elektros laidai, tad svarbu laikytis saugaus greičio ir būti itin atidiems keliuose“,  — situaciją keliuose komentuoja Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.

„Alwark“ Komunalinės technikos padalinio vadovas T. Samulionis pažymi, kad dėl šiltų žiemų sniego valymo įrangos pirkimus atidėliojusios kelių priežiūros įmonės šiemet laiku suskubo atsinaujinti pasenusią įrangą. 

Į kelius išriedėjo 26 nauji galingi automobiliai su demontuojama „Rasco“ žiemos tarnybos įranga, skirta druskos barstymui bei platesniais sniego peiliais efektyvesniam darbui keliuose. Druskos laikymo talpos automobiliuose vienu metu gali vežti 9 kūbinius metrus  druskos, kas taupo kelių priežiūros darbuotojų laiką ir gali užtikrinti produktyvesnį kelių barstymą.