Jau 16-tą kartą Klaipėdoje vyko Judriosios savaitės tradicinės studentų lenktynės

Jau 16-tą kartą Klaipėdoje vyko Judriosios savaitės tradicinės studentų lenktynės
AA

Penktadienio rytą Klaipėdoje jau 16 kartą atliktas eksperimentas, kurio metu aiškinamasi, kuris keliavimo būdas leidžia rytinio piko metu greičiausiai nukakti iš pietinės miesto dalies iki Klaipėdos universiteto miestelio. Tai be abejonės daugiausiai dėmesio kasmet sulaukiantis Judriosios savaitės renginys uostamiestyje.

Studentai vėl judėjo beveik 8 kilometrų trasa nuo Smiltelės stotelės iki KU Rektorato. Buvo lenktyniaujama aštuoniais judėjimo būdais: maršrutiniu taksi ir autobusu-ekspresu, paspirtuku, automobiliu ir elektromobiliu, dviračiu, elektriniu triračiu neįgaliojo vežimėliu bei bėgte.

Šiomis lenktynėmis nėra siekiama kokių nors rekordų – tiesiog realiomis sąlygomis įvertinamas miesto infrastruktūros patogumas ir eismo sąlygos įvairioms transporto rūšims.

Šiais metais jau nebe pirmą kartą važiavo ir studentų pasiūlymu kviečiamas neįgalusis su elektriniu triračiu – taip galime įvertinti ir judėjimo galimybes žmonės su negalia.

Jis šįkart atvyko pirmasis, tačiau į bendrąją įskaitą jo netraukiame dėl akivaizdaus kelionės priemonės specifiškumo, - tokiu būdu mieste juda tik vienetai žmonių.

Šiais metais lenktynių dalyviai judėjo pastebimai ilgiau nei pernai. Tai, manytume, rodo sudėtingesnes eismo sąlygas šiemet. Tuo pačiu jau keletą metų išlieka ta pati greičiausiųjų grupė: paspirtukas, dviratis, elektromobilis, ekspreso autobusas. Jų finišo laikas skiriasi tik minute su trupučiu.

rezultatai

Automobilio su vidaus degimo varikliu kelionės trukmę sąlygojo ilgesnė trasa aplenkiant Tiltų gatvę bei bendrosios eismo sąlygos.

Glaudi laike lenktynių lyderių grupė (tarp 1 ir 4 vietos yra tik 1:21 skirtumas) patvirtina, kad Klaipėdoje greičiausias kelionės būdas piko metu yra darnios transporto rūšys - elektrinis paspirtukas, dviratis, elektromobilis ir ekspreso autobusas. Ir jeigu elektromobilį ne kiekvienas gali įpirkti ir išlaikyti, tai kiti trys pasirinkimai yra prieinami daugumai. Tuo metu įprastinis automobilis nuo jų atsiliko apie 10 proc laiko.

Lenktynės nuo starto iki apdovanojimų ceremonijos buvo transliuojamos gyvai, pasižiūrėti šią laidą verta ir dėl to, kad kviesti miesto valdžios, policijos vadovai, eismo dalyviai joje komentavo ir bendrąsias visiems rūpimas eismo problemas: spūstis, eismo dalyvių įpročius, infrastruktūros plėtrą. Toks jau per eilę metų nusistovėjęs laidos standartas leidžia neformaliai, užtat iš esmės aptarti transporto rūpesčius mieste.

Prieš kiekvienas tokias lenktynes dalyviai instruktuojami laikytis saugaus eismo reikalavimų; visais metais lenktynės vyko saugiai, be incidentų.

Lenktynių dalyvius finiše tradiciškai pagerbė ir apdovanojo miesto mero pavaduotojas Algirdas Kamarauskas, KU rektorius prof. Artūras Razbadauskas.

Reklama Ikona, uždaryti