Geležinkelio kelių būklę vertins pirmuoju Baltijos šalyse išmaniuoju riedmeniu

Geležinkelio kelių būklę vertins pirmuoju Baltijos šalyse išmaniuoju riedmeniu
AA

Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ tęsia veiklos efektyvumo ir skaitmenizacijos iniciatyvas – geležinkelio kelių būklę pradėjo vertinti išmanusis diagnostikos riedmuo. Pirmasis Baltijos šalyse tokios komplektacijos įrenginys prisidės prie didesnio saugumo geležinkelyje ir leis mažinti išlaidas remontams.   

 

„Sveikinu, kad  „Lietuvos geležinkeliai“ investuoja į inovacijas, kurios leidžia didinti veiklos efektyvumą. To reikia ir kitose srityse, ypač keleivių vežimo. Šis išmanusis riedmuo jau išriedės ne bandymams, o konkrečiam darbui – rinkti duomenis apie geležinkelio kelio būklę, tai leis efektyviau planuoti ir vykdyti geležinkelių priežiūros bei remonto darbus“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

„Toliau nuosekliai skaitmenizuojame savo veiklą – pradėjome naudoti mobiliąją statinių priežiūros programėlę, pristatėme savitarnos portalą paslaugų užsakymams, diegiame informacines sistemas infrastruktūros analizei ir nuotoliniam įrenginių stebėjimui ir valdymui, geležinkelių kelių būklę pradedame vertinti išmaniuoju diagnostikos riedmeniu. Pažangūs sprendimai prisideda, kad užtikrintumėme saugų ir sklandų traukinių judėjimą ir dirbtumėme efektyviau“, – sako Karolis Sankovski, „LTG Infra“ generalinis direktorius.

Pasak K. Sankovski, išmanusis diagnostikos riedmuo dar ankstyvoje stadijoje aptinka viršutinės geležinkelio kelio konstrukcijos defektus, kurie vėliau yra stebimi, atliekama defektų vystymosi prognozė. Tad „LTG Infra“, šalindama dar neįsisenėjusius defektus, galės efektyviau planuoti geležinkelio kelių priežiūros ir remontams skiriamus finansus.

Specialiai Italijoje pagamintame išmaniajame diagnostikos riedmenyje integruotos 6 sistemos, kurios leidžia vienu važiavimu surinkti visą įmanomą informaciją apie viršutinę geležinkelio kelio būklę. Iki šiol „LTG Infra“ geležinkelio kelių diagnostiką atlikdavo riedmeniu, kuriame integruota viena sistema, o visi kiti matavimai buvo atliekami rankiniu būdu. 

Išmanųjį diagnostikos riedmenį valdo vienas mašinistas, o du specialistai prižiūri, kad tinkamai veiktų matavimo sistemos ir kokybiškai būtų perduodami duomenys. Atliekant visų parametrų geležinkelio būklės vertinimą įrenginys važiuoja iki 60 km/h greičiu, o dalinį vertinimą riedmuo gali atlikti ir važiuojant iki 120 km/h greičiu. 

Modernaus įrenginio surinkti duomenys bus pagrindinis šaltinis „LTG Infra“ diegiamai integruotai infrastruktūros analizės sistemai. Ši informacinė sistema atliks techninių geležinkelių infrastruktūros viršutinės kelio konstrukcijos, sankasos, iešmų, tiltų ir kitų kelio statinių, inspektavimo duomenų valdymą ir analizę.  

Lietuvos geležinkelių linijų išskleistas ilgis siekia 3462 km.