TĖVAS

TĖVAS

2 DALIŲ DRAMA
PREMJERA 2016 09 13

PJESĖS AUTORIUS AUGUST STRINDBERG  
IŠ ŠVEDŲ KALBOS VERTĖ EUGENIJA STRAVINSKIENĖ

REŽISIERĖ MĀRA ĶIMELE
SCENOGRAFAS REINIS SUHANOVS
KOSTIUMŲ DIZAINERĖ BAIBA LITINA
ŠVIESŲ DAILININKAS MANTVYDAS POŠKUS
REŽISIERĖS PADĖJĖJAS VAIDAS JOČYS

VAIDINA:
ROTMISTRAS – DARIUS MEŠKAUSKAS
LAURA – ALDONA BENDORIŪTĖ
BERTA – KAROLINA KONTENYTĖ
JUNAS – IGORIS REKLAITIS
PONIA ALVING – JŪRATĖ JANKAUSKAITĖ
MARGRET – NIJOLĖ SABULYTĖ
DAKTARAS ESTERMAKAS – VAIDAS JOČYS
NOIDAS – MARIUS PAŽERECKAS
EMA – RADVILĖ BRONUŠAITĖ
GUVERNANTĖ – KAMILĖ ANDRIUŠKAITĖ

2.30 (SU PERTRAUKA)

Kaip žmonės, kadaise neabejotinai mylėję vienas kitą, pasirengę atiduoti į kito rankas savo gyvenimą, pamažu ima tolti vienas nuo kito? Kokiu būdu tie, regis, nedideli ir nesvarbūs skirtumai, kiek kitoks požiūris į pasaulį, staiga tampa esmine kliūtimi susikalbėjimui? Kodėl tie, kurie mylėjo vienas kitą, nutolsta, užsidaro savo privačiuose pasaulėliuose, o meilę pamažu pakeičia iš pradžių abejingumas, o paskui ir atvira neapykanta? Kaip mes išmokstame to baisaus meno vienas kitą iš lėto nuodyti tylia pagieža, o paskui apskritai paskelbiame vienas kitam ir visai atvirą negailestingą karą? Kodėl mylimieji nustoja mylėti?

KODĖL PO GRAŽIŲ PAŽADŲ „IR LAIMĖJE, IR VARGE, KOL MIRTIS MUS IŠSKIRS“ ŽMONĖS IMA KURTI PRAGARĄ VIENAS KITAM IR SVAJOTI, KAD TA MIRTIS KUO GREIČIAU JUOS IŠSKIRTŲ?

Strindbergas savo pjesėje tiksliai ir negailestingai analizuoja paskutiniąją šios nepastebimos transformacijos fazę – baisią savo nenumaldomai augančią neapykantą.

Augustas Strindbergas (1849–1912) – švedų rašytojas bei dramaturgas, viena svarbiausių teatro figūrų pasaulyje, pelnytai laikomas moderniojo teatro pradininku.
A. Strindbergas – neįtikėtinai spalvinga ir įvairiapusiška asmenybė. Strindbergas ne tik kūrė romanus bei dramas – jo raštų rinkinį sudaro 72 tomai. Jis studijavo kinų kalbą, rašė orientalistikos, lingvistikos, etnografijos, istorijos, biologijos, astronomijos, astrofizikos, matematikos mokslinius darbus.
Anuometinę Švedijos visuomenę Strindbergo kūryba gerokai piktino. Aštrios temos, moderni kalba, požiūrio naujumas – visai ne tai, ko laukia tradicinė pramogaujanti publika. Net garsioji „Freken Julija“ Švedijoje buvo pastatyta tik praėjus dvidešimčiai metų po jos sukūrimo.
Psichologinę dramą „Tėvas“ Augustas Strindbergas parašė 1887 metais – likus vos metams iki autobiografiniais motyvais sukurto atviro ir skaudaus romano „Pamišėlio išpažintis“ pasirodymo.
Latvių režisierė Mara Kimelė – viena žinomiausių Latvijos teatro figūrų. 1969 m. baigė A. Lunačiarskio teatro meno institutą Maskvoje, A. Efroso mokinė. 1969–1989 m. Valmieros dramos teatro režisierė. 1975–1993 m. dėstė aktoriaus meistriškumą ir režisūrą Latvijos Jazepo Vytuolio konservatorijoje Rygoje (nuo 1991 m. Latvijos Jazepo Vytuolio muzikos akademija), nuo 1996 m. – Latvijos kultūros akademijoje Rygoje. 1990–1993 m. teatro „Kabata“ Rygoje, 1994–1996 m. ir nuo 2003 m. Naujojo Rygos teatro režisierė. Klaipėdos dramos teatre Mara Kimelė 2012 m. yra pastačiusi P. U. Enkvisto (P. O. Enquist) psichologinę dramą „Lūšies valanda“.