Taip jau nutinka, kad kartais abejojame savo sprendimais dėl pirkinių – netiko dydis, nepatiko spalva, modelis, o galbūt sumokėjome kiek daugiau, nei ketinome. Tokiais atvejais dažnai turime teisę apsigalvoti ir grąžinti kokybišką prekę pardavėjui, tačiau klaidingos vartotojo arba pardavėjo žinios gali sukelti nesusipratimų. Štai kodėl Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) griauna populiariausius mitus apie 14 dienų prekių grąžinimo teisę.
Visos kokybiškos prekės yra grąžinamos
Deja, Mažmeninės prekybos taisyklės numato kitaip. Minėtų taisyklių 17 punktas numato negrąžinamų prekių sąrašą, į kurį patenka tokios prekės kaip elektrotechnika, kosmetikos gaminiai, apatiniai drabužiai, juvelyriniai dirbiniai, žaidimai, baldai, knygos, medicinos įrenginiai ir kt. Jei jūsų įsigyta prekė patenka į šį sąrašą – tinkamos kokybės ją galite grąžinti tik pardavėjui geranoriškai sutikus. Įsigijote prekę internetu? Tuomet jums taikomos Civilinio kodekso 6.228(10) straipsnyje numatytos išimtys. Internetu galite grąžinti daug platesnį prekių spektrą, todėl būkite atidūs, jei pardavėjas atsisako priimti grąžinamą prekę motyvuodamas Mažmeninės prekybos taisyklėmis. Internetu negrąžinamos pagal individualų užsakymą pagamintos prekės, leidiniai, greitai gendančios prekės ir kt.
Panaudotą prekę galima grąžinti per 14 dienų
Netiesa. Per 14 dienų pakeisti ar grąžinti kokybišką prekę galite tik tuo atveju, jeigu prekės nenaudojote ir nepažeidėte jos prekinės išvaizdos. Tai taip pat reiškia, kad privalote išsaugoti ir nepažeisti prekės pakuotės, o įsigytą prekę apžiūrėti tik taip, kaip tai galėtumėte padaryti tiesiogiai prekybos vietoje. Panaudotą kokybišką prekę galite grąžinti tik pardavėjui geranoriškai sutikus, taigi, jeigu kelias dienas avėjote avalynę, kuri yra kokybiška, ir galiausiai nusprendėte ją grąžinti, nesistebėkite, kad pardavėjas atsisako ją priimti.
Prekių grąžinimo terminas skaičiuojamas nuo pirkimo dienos
Ir vėl netiesa. Fizinėje parduotuvėje įsigytų prekių grąžinimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos dienos po prekės įsigijimo, o perkant internetu – nuo kitos dienos po prekės gavimo. Pareiga įrodyti, kad prekė buvo grąžinta per nurodytą terminą, tenka vartotojui.
Grąžinant prekę pirkimą patvirtinantis dokumentas nebūtinas
Visi teisėti vartotojo reikalavimai vykdomi tik pateikus prekės pirkimą patvirtinantį dokumentą, todėl saugoti pirkimo kvitą turėtumėte ne tik 14 dienų, bet ir viso prekės garantinio laikotarpio metu. Jeigu pirkimo dokumento (kasos kvito, mokėjimo kortelės išrašo, sąskaitos faktūros ar kt.) neišsaugojote, prekė grąžinama, keičiama arba kiti jūsų prašyme nurodyti reikalavimai vykdomi tik pardavėjui sutikus.
Grąžinti prekę galima bet kuriame parduotuvės padalinyje
Mažmeninės prekybos taisyklės numato, kad prekės keičiamos ir grąžinamos prekės pirkimo vietoje ar kitoje pardavėjo nurodytoje vartotojui patogioje vietoje. Taigi, jei pardavėjas nenurodė kitaip, pageidaujamą grąžinti prekę turėtumėte pristatyti ten, kur ją ir įsigijote.
Grąžinus prekę per 14 dienų gąžinami tik už prekę sumokėti pinigai
Netiesa. Jei prekę įsigijote internetu, grąžindami ją turite teisę atgauti už prekę ir jos pristatymą sumokėtus pinigus. Prekės grąžinimo išlaidos tenka vartotojui, todėl už grąžinamų prekių siuntimą atgal pardavėjui turėsite sumokėti patys.