„Ar jus domina aktyvių pardavimų vadybininko darbas?“ „Ne, tik ne tai“, – tipiškas atsakymas. Su tuo jokiu būdu nesutiktų jauni vadybininkai telekomunikacijų bendrovėje „Splius“, kurie čia dirba ne vienus metus, atlyginimais kartais peršoka net savo vadovus, įsigyja būstą, automobilius ir keliauja. Jų sėkmės istorijos laužo stereotipus ir griauna mitus apie šią profesiją.
Aktyviuose pardavimuose atlygio kartelės neperšoksi ir lubų nepramuši. Mitas. Tiesa.
Nerijus L. keletą metų dirbo toje pačioje įmonėje kūrybinį darbą už stabilų, darbo rinkoje konkurencingą atlyginimą. Tačiau jaunam žmogui labai imponavo kolegų iš pardavimų skyriaus entuziazmas ir jis pats pasisiūlė į vadybininkų komandą. Jis nedvejojo, nes iš kolegų patirties žinojo, jog nėra jokios specialiai užkeltos kartelės, kurios neįmanoma peršokti. Kad visada liksi prie to paties atlyginimo – mitas.
Frazė, kad šiame darbe nėra atlyginimo lubų, tiesa, nes nėra jokios nustatytos sumos, kurią pasiekus nebebūtų skaičiuojamas rezultatas. Nebent paties žmogaus entuziazmas ir darbo valandų skaičius, kurios, tiesa, yra baigtinės. Tačiau neretai motyvuoti vadybininkai uždirba žymiai daugiau negu specialistas, įmonėje gaunantis stabilų fiksuotą atlyginimą.
Nerijus L., sukūręs šeimą, turi savo tikslų ir planų. Jis labai motyvuotas ir disciplinuotas darbe, o kartu taktiškas ir paslaugus klientams. Taip jauno vyro, tiesiog pakeitusio darbo pobūdį toje pačioje įmonėje, atlyginimas jau keletą metų iš eilės keturis kartus viršija šalies vidurkį, o labai dažnai jo alga peršoka ir vadovų atlygį.
Pardavimai ir šeima – nesuderinama. Mitas.
Lina K., nuostabaus balso mergina, atėjusi į aktyvių pardavimų vaikinų komandą, gana greitai nušluostė nosis senbuviams, tapdama viena lyderių. Perpratusi teikiamų paslaugų privalumus, įžvelgdama ir šeimų poreikius, ji klientams geba parinkti tinkamiausius variantus.
Šiuo metu Lina K. motinystės atostogose, bet nekantrauja grįžti. Darbas biure, kartais išvykos pas klientus, draugiška atmosfera kolektyve, visos socialinės garantijos ir papildomai įmonės teikiamos paskatos, geras atlyginimas – tai stabilumas, kuris suteikia saugumo jausmą. Jaunai mamai to labai reikia, auginant mažylį. Tai, kad kelias valandas su vaiku praleis tėtis ar kiti šeimos nariai, tik privalumas visapusiškam auklėjimui.
Tai labai nestabilu. Mitas. Tiesa.
Viena didžiausių baimių vadybininko darbe – esą nežinai, kiek gausi atlyginimo, o jei mažai parduosi – teks tenkintis minimumu ar visą mėnesį gyventi pusbadžiu? Mitas, nes „Splius“ vadybininkams toks nerimas svetimas, kadangi jiems visada išmokamas sutartas darbo užmokestis, kuris tikrai viršija minimalaus atlyginimo dydį. Tad planuojantiems šeimos biudžetą visada aiškios pajamos, kurios neišvengiamai kas mėnesį papildys piniginę.
Kita vertus, tai tiesa, nes, susumavus pardavimų rezultatus, visuomet papildomai išmokamas ir priedas. Jis gali būti kaip antras, trečias ar net ketvirtas atlyginimas. Ir tuomet jau reikia spręsti, kur jį dėti: kaupti atostogoms, pirkiniams ar ateičiai, investuoti ar tiesiog išleisti pramogoms. Taip jauna Linos K. šeima įsigijo antrą būstą Klaipėdoje, kur vyksta vasaroti.
Tokio darbo ilgai nepadirbsi. Mitas.
Konkurencija, tempas, nuolatinis rezultato siekimas – juk taip galima perdegti, tokiame darbe žmonės ilgai neištempia. Mitas. Pardavimų vadybininkais „Splius“ įmonėje žmonės dirba ne pusmetį, o kelerius metus. Tokia minimali šių darbuotojų kaita net stebina išorės personalo specialistus.
Galbūt taip yra, nes „Splius“ vadybininkai jaučia šio darbo vertę, jiems sukurtų sąlygų ir skiriamų mokymų vertę, taip pat ir pinigų vertę už įdėtas pastangas. Neretai patys pasiūlo naujovių darbe. Taip Robertas K., pradėjęs dirbti vadybininku dar būdamas studentu, dabar jau sukūrė šeimą, pasistatė namą, tapo trijų vaikų tėčiu ir toliau tęsia darbą, būdamas pardavimų komandos vadovu.
Kai karantino metu visiems pardavimų vadybininkams buvo sudarytos sąlygos dirbti namuose (kompiuteriai, reikiamos programos ir prieigos, patogios kėdės), pardavimų rezultatai visiškai nesumažėjo. Tai reiškia, kad darbuotojai patys labai disciplinuotai ir motyvuotai dirbo, nepaisant to, kad jų tuo metu niekas nestebėjo ir griežtai nekontroliavo. Todėl darbo iš namų galimybė liko ir dabar, darbuotojui pageidaujant.
Svarbu, ką pardavinėji. Tiesa.
Vidinis psichologinis slenkstis, kurį tenka peržengti tūlam, atėjusiam į aktyvių pardavimų sritį, – paskambinti ir pasiūlyti paslaugą klientui: „O jei jam jos nereikia? O jei ji netikusi? Negaliu žmonėms pardavinėti bet ko.“ Tiesa. Vadybininkams svarbu jausti paslaugos ar prekės vertę, kurią jie parduoda klientui.
„Splius“ vadybininkams lengva išlaikyti profesinį orumą, nes jie klientams rekomenduoja didžiausio Šiaurės Lietuvoje telekomunikacijų teikėjo paslaugas už optimalią kainą. Jau trečią dešimtmetį rinkoje veikianti įmonė nuolat investuoja į paslaugų kokybę, kad ir klientai būtų patenkinti, ir pati išliktų konkurencinga, technologijoms tobulėjant.
Užsakomasis turinys