Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje kuriama pažangi darbuotojų motyvavimo sistema, kuria siekiama darbuotojus dar labiau įtraukti į įmonės veiklą, jos efektyvumo didinimą. Darbuotojų atlygis bus susietas su įmonės pelno prieš apmokestinimą rodiklio vykdymu – taip žengiamas dar vienas žingsnis skatinant darbuotojus siekti geresnių rezultatų ir įmonės sėkmės.
„Tai nuoseklūs ir sistemingi strateginiai pokyčiai atlyginimo valdymo srityje, kurie Uosto direkcijoje užtikrins dar skaidresnę, vidinio ir išorinio teisingumo lūkesčius tenkinančią apmokėjimo už darbą tvarką. Suplanuota ir pagal rinką peržiūrėta bazinio atlyginimo fondo dalis nukreipta kintamajai daliai formuoti. Kintamosios darbo užmokesčio dalies suformavimas – darbuotojų motyvavimo sistemos dalis, kurią įgyvendinus direkcija tampa viena iš pažangių šalies įmonių, kurioje formuojama geroji vadybinė praktika, skatinant darbuotojus dar labiau įsitraukti ir prisidėti prie bendrų įmonės tikslų. Neabejoju, kad tokiu pavyzdžiu galėtų pasekti ir daugiau šalies įmonių, įskaitant ir valstybės valdomas įmones, nes darbuotojų įtraukimas ir toks jų motyvavimas skatina darbuotojus „sirgti“ už savo įmonę, siekti, kad ji dirbtų kuo efektyviau“, – teigia atlygio valdymo konsultantas, nepriklausomas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos valdybos narys Eligijus Kajieta
Uosto direkcijos darbo apmokėjimo sistemos tobulinimas pradėtas prieš dvejus metus, atsižvelgiant į gerąją tarptautinę praktiką. Siekiant darbuotojams mokėti konkurencingą atlygį, taikant Korn Ferry metodikos principus buvo įvertinti darbuotojų pareigybių lygiai ir šeimos pagal darbuotojų kompetencijas ir jų vykdomas funkcijas, o atlygis nustatytas įvertinus Lietuvoje atitinkamoms pareigybėms mokamą darbo užmokestį bei kuriamą vertę įmonėje. Pagal Uosto direkcijoje galiojančią kolektyvinę sutartį, darbo užmokestis yra peržiūrimas kas dvejus metus, atsižvelgiant į pokyčius rinkoje.
Siekiant įmonės veiklos efektyvumo ir kiekvieno darbuotojo individualaus indėlio įvertinimo, dalis kintamojo atlygio taip pat bus susieta ne tik su bendru įmonės veiklos rezultatu, bet ir su kiekvienam darbuotojui individualiai iškeltais tikslais. Šiuo metu įmonė peržiūri ir tobulina individualių tikslų darbuotojams formavimo ir vertinimo principus.
„Uosto direkcija daugelį metų demonstruoja puikius veiklos rezultatus, pagrindinė to priežastis – itin atsidavę, aukštos kompetencijos darbuotojai, todėl pagrindinis šių pokyčių darbo užmokesčio valdymo srityje tikslas – išlaikyti ir pritraukti geriausius darbuotojus, įtraukti juos siekti tiek individualių, tiek bendrų įmonės tikslų ir kurti pridėtinę vertę visam transporto sektoriui“, - sako E. Kajieta.
Šiuo metu Uosto direkcijoje dirba 250 darbuotojų.