Pajudės darbai Klaipėdos uosto krantinėse ir akvatorijoje: „Tilsta“ laimėjo bylą prieš tarptautinio konkurso rezultatus skundusius latvius

Pajudės darbai Klaipėdos uosto krantinėse ir akvatorijoje: „Tilsta“ laimėjo bylą prieš tarptautinio konkurso rezultatus skundusius latvius
AA

Klaipėdos uosto krantinių rekonstrukcijos, krantinių statybos ir akvatorijos gilinimo darbai turėtų pajudėti artimiausiu metu – Lietuvos apeliacinis teismas patvirtino, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) tarptautinį konkursą teisėtai laimėjo viena didžiausių Lietuvos susisiekimo infrastruktūros statybų bendrovių UAB „Tilsta“, pasiūliusi beveik 3 mln. EUR mažesnę kainą nei konkurentai. Teismas savo sprendimu panaikino konkursą skundusiam Latvijos bendrovių BMGS ir „LNK Industries“ konsorciumui palankią nutartį, kurią buvo priėmęs Klaipėdos apygardos teismas. Latvijos bendrovės KVJUD ir „Tilstai“ turės atlyginti ir bylinėjimosi teismuose išlaidas.

KVJUD atviro tarptautinio konkurso būdu vykdė viešąjį pirkimą dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto trijų krantinių dalies rekonstravimo ir statybos darbų bei akvatorijos gilinimo I etapo darbų. Konkurse nugalėtoja pripažinta „Tilsta“, kuri pasiūlė atlikti darbus uoste už 44,2 mln. EUR, o Latvijos konsorciumas -  už 47 mln. EUR. Be to, „Tilstos” atitikimąkvalifikacinėms normoms KVJUD įvertino 100 balų, o Latvijos konsorciumą 95,24 balo.Latvių bendrovės šį KVJUD sprendimą apskundė ir pareikalavo, kad perkančioji organizacija atmestų „Tilsta“ pasiūlymą, apkaltino bendrovę neva melagingai pateikusią informaciją apie turimą kompetenciją, o laimėtoju paskelbtų jų konsorciumą. Uosto direkcijai atmetus latvių reikalavimą kaip nepagrįstą, BMGS ir „LNK Industries“ kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą ir buvo sulaukusios sau palankios nutarties, tačiau Lietuvos apeliacinis teismas žemesnės instancijos teismo nutartį panaikino ir tuo pačiu atmetė pagrindą abejonėms, kad teisėta KVJUD konkurso nugalėtoja yra „Tilsta“.

„Galime tik pasikartoti, kad laimėjome konkursą sąžiningai ir ne tik mažiausia kaina, bet ir aukščiausia kompetencija, kuria niekada neabejojo bei pripažino ir pats projekto sąlygas parengęs užsakovas KVJUD.

Latvių konsorciumo veiksmus skųsti konkurso rezultatus vertiname kaip ydingą, Lietuvoje beveik išgyvendintą, tačiau Latvijoje vis dar gają skundimo taktiką pralaimėjus valstybės iniciuojamus konkursus dėl aukštesnės kainos. Latvijoje akivaizdžiai pralaimėjusios bendrovės dažnai bando pašalinti nugalėtoją teisminiu keliu dėl neva esančių procedūrinių neatitikčių ir sėkmės atveju taip primeta valstybei smarkiai didesnę darbų kainą.

Jau ir pats BMGS ir „LNK Industries“ susijungimas į bendrą konsorciumą smarkiai prasilenkia su skaidrios konkurencijos standartais, nes abi bendrovės, konkuruodamos su mumis, pagal savo atskirus pajėgumus laisvai galėjo dalyvauti konkurse ir savarankiškai, tačiau sąmoningai pasirinko kelią jungtis ir taip sumažinti konkurentų skaičių, o pralaimėjus – mėgino primesti savo sąlygas teisminiu keliu, juodino sąžiningai nugalėjusių konkurentų reputaciją.

Esame viena didžiausių Lietuvos infrastruktūros bendrovių, įgyvendinome daugybę sudėtingiausių strateginių projektų, įskaitant ir darbus jūrų uoste, todėl buvome įsitikinę, kad latvių manipuliacijos ir išvestiniai bandymai mesti dėmę mūsų kompetencijai galiausiai vis tiek bus atmestos. Gaila tik, kad šis bylinėjimasis užsitęsė ir darbai, kuriuos galėjome pradėti dar šiemet, dabar nusikelia į kitus metus. Tikimės, kad darbus galėsime pradėti artimiausiu įmanomu metu“, – sako „Tilstos“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas.