Krantinių elektrifikavimui Klaipėdos uoste – europinis finansavimas

Krantinių elektrifikavimui Klaipėdos uoste – europinis finansavimas
AA

Žengdamas tvarumo kryptimi Klaipėdos uostas pastaraisiais metais imasi vis ambicingesnių tikslų ir darbais siekia įrodyti, kad Lietuvos jūrų pramonės centras gali būti draugiškas aplinkai. Europos Komisija elektros tiekimo nuo kranto infrastruktūros kūrimo projektą uoste įvertino tegiamai, projektui, kurio vertė siekia apie 11 milijonų eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 milijono eurų siekiantis ES finansavimas. Šis projektas žymi svarbų žingsnį siekiant sumažinti uosto veiklos poveikį aplinkai bei stiprinti miestiečių gyvenimo kokybę.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas, kalbėdamas apie šį projektą, pabrėžia: „Investicijos į aplinkai draugiško uosto kūrimą kartu atspindi mūsų įsipareigojimą būti moderniu, inovatyviu ir atsakingu jūrų transporto centru. Diegdamas pažangią elektros tiekimo nuo kranto infrastruktūrą laivams, uostas taip pat įsipareigoja mažinti savo veiklos poveikį aplinkai: gerinti oro kokybę, mažinti triukšmo lygį. Šis projektas kartu stiprina mūsų uosto konkurencingumą tarptautinėje rinkoje“.

Šiandien į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną. Šie degalai naudojami ne tik laivui plaukiant, bet ir jam stovint uoste. Dyzelinu yra aprūpinami jo generatoriai. Remiantis pernai Klaipėdos uosto veiklos poveikį vertinusių mokslininkų išvadomis, elektros tiekimo į laivus infrastruktūra krantinėse žymiai prisidėtų prie emisijų mažinimo.

Visų pirma, Klaipėdos uoste ši infrastruktūra bus diegiama į Klaipėdos uostą plaukiantiems „DFDS Seaways“ ir „TT-Line“ keltams. Pirmosios keturios ro-ro keltams skirtos elektros stotelės turėtų pradėti veikti 2026-aisiais. Trys stotelės bus įrengtos Centriniame Klaipėdos terminale ir viena Klaipėdos konteinerių terminale. Numatyta tokias pačias stoteles įrengti ir konteinerius gabenantiems laivams bei kruiziniams laineriams, taip pat Klaipėdos uosto laivyno reikmėms. Visą uosto krantinių elektrifikavimo projektą tikimasi baigti 2028 m.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, atlikusi viešųjų pirkimų procedūras, jau yra atsirinkusi įrangos tiekėją. Ją sukomplektuos ir įrengs įmonė „Aktsiaselts BLRT ERA“. Šiuo metu rengiamas elektros tinklų statybos projektas, gavus statybą leidžiantį dokumentą bus perkami rangos darbai.

Klaipėdos uostas, įgyvendinęs šį infrastruktūros projektą, elektrą planuoja pirkti iš tiekėjų, kurie ją generuos iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo, saulės.

Europos komisijos finansavimas Klaipėdos uosto krantinių elektrifikavimo projektui skirtas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą.