Vidurio Azijos valstybių Kazachstano ir Uzbekistano verslo delegacijos, viešinčios Lietuvoje, vakar lankėsi Klaipėdos uoste.
Kazachstano ir Uzbekistano verslininkams pristatytos Klaipėdos uoste kraunamų krovinių rūšys, metiniai rezultatai, vykdomos veiklos ir teikiamos paslaugos. Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas svečius supažindino su vienintelio Lietuvos jūrų uosto vystymo kryptimis, vykdomais projektais. Vizito metu svečiams surengta ekskursija hidrografiniu laivu „Lotas“, jie taip pat lankosi uoste veikiančiose įmonėse, susipažįsta su grūdų, trąšų, generalinių krovinių terminalais, šaldytų produktų sandėliais.
„Klaipėdos uostui prekybiniai ryšiai yra svarbūs su kiekviena šalimi. Nuolat dirbame, kad išplėstume prekybos partnerių ratą ir stiprintume bendradarbiavimą su jau esamais partneriais. Su Kazachstanu bendradarbiavimas jūrinio transporto srityje vyksta, tačiau mūsų tikslas yra didinti esamus krovinių srautus iš ar į Kazachstaną. Su Uzbekistanu bendradarbiavimo šiuo metu nevykdome, tačiau galbūt šis vizitas bus to pradžia ir Lietuva taps jų vartais į Vakarus. Lietuva turi užtektinai pajėgumo, kad galėtų užtikrinti sklandų Uzbekistano ir Kazachstano krovinių tranzitą per Lietuvą“, – sako Uosto direkcijos vadovas A. Latakas.
Lietuviškos kilmės krovinių vidurkis Klaipėdos uoste sudaro apie 60 procentų, o tranzitinių krovinių vidurkis – 40 proc. Kazachstano krovinių srautai per Lietuvą geležinkeliais ir per Klaipėdos uostą pastaruosius du dešimtmečius buvo minimalūs, 2020-aisias Kazachstano krovinių krova per Klaipėdos uostą sudarė 0,042 mln. tonų.
Palyginus aštuonis šių metų mėnesius su tuo pačiu laikotarpiu pernai, Kazachstano krovinių krova per Klaipėdos uostą išaugo. 2020 m. sausio–rugpjūčio mėnesiais krauta 20,6 tūkst. t, o šiemet per tą patį laikotarpį 60 tūkst. t (39 tūkst. tonų daugiau). Daugiausiai tai maisto pramonės produktai, gėrimai, tabakas, mašinos ir mechaniniai įrenginiai, elektros įrenginiai, gyvūninės kilmės produktai.
36 universalius bei specializuotus terminalus turintis ir 70 mln. t krovinių kasmet galintis perkrauti Klaipėdos uostas pernai prekybinius ryšius jūra vystė su 76 skirtingomis valstybėmis iš viso pasaulio.