Klaipėdos uosto pietinėje dalyje jau tris dešimtmečius veikiantis Klaipėdos konteinerių terminalas šiemet įsigijo 7 naujus galingus technikos vienetus, skirtus dar labiau didinti krovos efektyvumą. Į išskirtinę Baltijos šalyse krovos techniką terminalas investavo beveik 22 mln. eurų.
„Šios investicijos skirtos siekiant išlaikyti terminalo konkurencingumą, užtikrinti greitą krovos darbų procesą bei išlaikyti lyderystę segmente. Svarbu paminėti, jog investuodami į naują krovos techniką vertiname ir jos daromą poveikį aplinkai, todėl renkamės tvarias technologijas“, – sako Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius Vaidotas Šileika.
Šiais metais KKT įsigijo šiuos modernius įrenginius: 2 STS (Ship-To-Shore) kranus, 2 RTG (Rubber Tire Gantry) kranus, tuščių konteinerių keltuvą ir kitą krovos techniką.
„Didžiausia investicijos dalis atiteko STS kranams, kurių bendra vertė siekė – 16,4 mln. eurų. Jie skirti konteinerių krovai iš laivo į krantą ir atvirkščiai. Naujoji technika pakeis du senuosius iki šiol dirbusius kranus. Galingi, šiuolaikinėmis technologijomis aprūpinti įrenginiai leis padidinti laivų krovos našumą ir sutrumpinti jų stovėjimo uoste laiką“, – kalba V. Šileika.
Naujieji STS kranai – 65 t keliamosios galios su 47 m ilgio strėle – pritaikyti krauti laivus su 16 konteinerių eilių ant denio, o jų operatoriai dirba 42 m aukštyje, kas prilygsta 14 aukštų pastatui. Šie kranai naudoja tik elektros energiją, taip mažindami išmetamų teršalų kiekį.
Pasak įmonės vadovo, kita didelė investicijų dalis buvo skirta – hibridiniams RTG kranams įsigyti, kurie skirti konteinerių perkrovimui terminalo teritorijoje bei geležinkelio aptarnavimui. RTG krano keliamoji galia – 50 tonų, o operatorius dirba 23 m aukštyje. Nuo šiol terminale dirba 11 RTG kranų (įskaitant du naujuosius).
„Hibridiniai RTG kranai, kurie jau dirba mūsų terminale – išskirtiniai, nes yra pirmieji tokie Baltijos šalyse. Jie išsiskiria mažesnėmis eksploatacinėmis sąnaudomis, didesniu energijos efektyvumu bei ekologiškumu. Tai yra moderni ir pažangi alternatyva tradiciniams RTG kranams”, – teigia Vaidotas Šileika.
Tiek RTG, tiek STS kranai pagaminti Suomių gamykloje „Konecranes“. Į terminalą jie buvo atplukdyti vasaros metu, ištestuoti, priimti eksploatacijai ir darbus pradėjo rugsėjį.
KKT priklauso Klaipėdos terminalo įmonių grupei, vienijančiai krovos, logistikos, krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo paslaugas teikiančias įmones. 2023 m. KKT pagal krovos apimtis tapo lyderiais Klaipėdos uoste ir perkrovė 6,27 mln. tonų įvairių krovinių.