Klaipėdos uostas: ir sudėtingu laikotarpiu būtina siekti naujų galimybių

Klaipėdos uostas: ir sudėtingu laikotarpiu būtina siekti naujų galimybių
AA

Klaipėdos jūrų uosto artimiausių ketverių metų strateginės kryptys: investicijos konkurencingumui didinti, pridėtinė vertė, darnumas ir maksimali grąža valstybei. Tai numato AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos strateginis veiklos planas, kurį patvirtino įmonės stebėtojų taryba.

Per artimiausius ketverius metus į uosto infrastruktūrą numatoma investuoti apie 300 mln. Eur. Svarbiausi 2023–2026 m. uosto infrastruktūros projektai – bangolaužių rekonstrukcija, laivybos kanalo gilinimas iki 15,5 m, duosiantys naują kokybinį startą, bei parengiamieji darbai gilinti uostą iki 17 m. Strateginiame veiklos plane numatyta naujo kruizinių laivų terminalo, užteršto grunto sandėliavimo aikštelės statyba, taip pat pietinės uosto dalies išvystymo parengiamieji darbai ir statybos pradžia.

„Laikmetis sudėtingas, bet tai negesina mūsų ambicijų – žvelgdami į ateitį, tęsiame svarbiausius investicinius projektus, kurie didins uosto konkurencingumą, intensyviai tvarkome uosto infrastruktūrą, einame žaliosios plėtros kryptimi. Uosto direkcija įgyvendina aktyvią, į rinkos poreikius orientuotą ir didžiausią ekonominę grąžą generuojančios infrastruktūros plėtros strategiją, kuri taip pat leis diversifikuoti uosto veiklą plėtojant jūrinės inžinerinės pramonės kryptį. Turime vizijų veikloms, kurios kurtų papildomą pridėtinę vertę“, – teigia Algis Latakas, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Iki 2026 m. pabaigos suplanuota įrengti uosto infrastruktūrą, skirtą jūrinių vėjo elektrinių Baltijos jūroje parko statybai, kurio numatoma galia apie 700 MW. Siekiama kad Klaipėdos uostas taptų pagrindine platforma jūrinių vėjo elektrinių ir jų komponentų komplektavimo veiklai.

Ketverių metų investicijų programoje taip pat numatytos priemonės, skirtos uosto veiklos poveikiui aplinkai mažinti, racionaliam išteklių naudojimui, taršos stebėsenos ir prevencijos priemonėms diegti. Numatyta įsigyti naujų laivų, veikiančių elektros arba hibridiniais varikliais, planuojama įrengti elektros tiekimo laivams iš kranto infrastruktūrą, vystyti bepiločių orlaivių sistemas. Ilgalaikėje perspektyvoje siekiama įvertinti vandenilio panaudojimo laivyboje ir uosto veikloje galimybes bei įgyvendinti kitas priemones, kuriomis Uosto direkcija prisidės prie žaliosios energetikos vystymo.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veikla siekiama modernaus, atviro ir darnaus, aukštos pridėtinės vertės ir geriausios kokybės uosto paslaugų komplekso Europoje.

Reklama Ikona, uždaryti