Klaipėdos LEZ veikianti UAB „Baltijos Eukutecas džiaugiasi išaugusiu pelnu: tai lėmė elektrinių dviračių paklausa

Klaipėdos LEZ veikianti UAB „Baltijos Eukutecas džiaugiasi išaugusiu pelnu: tai lėmė elektrinių dviračių paklausa
AA

Auganti pasaulinė elektrinių dviračių paklausa lėmė tai, kad praėjusius metus Klaipėdos LEZ veikianti elektros komponentų gamintoja UAB „Baltijos Eukutecas“ baigė su 9% didesnėmis pajamomis ir 14% išaugusiu pelnu, o šiemet prognozuojama tolesnė veiklos plėtra.

Reklama: Didžioji Kalėdinė Klaipėdos mugė

2020 m. bendrovės pajamos siekė 2,3 mln. EUR, o pelnas – 0,8 mln. EUR. Pasak „Baltijos Eukuteco“ generalinės direktorės Inos Vaicekauskienės, tokį rezultatą visų pirma lėmė nuo praėjusių metų vidurio smarkiai išaugę užsakymai iš motininės kompanijos „Werner Wirth“ Vokietijoje. Juos savo ruožtu nulėmė visame pasaulyje didėjanti elektrinių dviračių paklausa – būtent jiems skirtus komponentus gamina klaipėdiečiai.

„Nepaisant karantino, žiemą mūsų užsakymai padidėjo tris kartus, todėl pasiekėme ir viršijome tai, ką planavome praėjusių metų pradžioje. Iššūkių iki šiol kelia nebent kai kurių medžiagų įsigijimas – jų tenka laukti ne vieną mėnesį ir jos brangsta. Visgi akivaizdu, kad elektrinės transporto priemonės yra tvarus ir stabiliai augantis segmentas“, – komentuoja I. Vaicekauskienė.

2020-ųjų pradžioje dėl pandemijos nulemto šoko rinkose bendrovei teko laikinai sumažinti kolektyvo dydį, bet iki metų galo jis jau spėjo grįžti į priešpandeminį lygį, o šių metų pavasarį jau pasiekė visų laikų rekordą. „Baltijos Eukutecas“ bandė pasinaudoti ir atsivėrusiomis galimybėmis darbo rinkoje veiklą sustabdžius giminingą veiklą Klaipėdoje vykdžiusiai komponentų gamintojai „Yazaki“, tačiau pirminis bendrovės optimizmas pilnai nepasiteisino.

„Kaip ir kiti darbdaviai, pastebime tam tikras sistemines darbo rinkos ir motyvacijos problemas, itin išryškėjusias per pandemiją. Tikimės tam tikrų pokyčių rudenį, vėstant orams ir senkant papildomoms socialinėms priemonėms. Apmaudu, kai susitariame dėl paties žmogaus prašyto atlyginimo, tačiau pasirenkamas lengvesnis kelias – socialinės pašalpos“, – sako I. Vaicekauskienė. Šiuo metu bendrovėje dirba kiek daugiau nei 100 kolegų.

Kita vertus, ji džiaugiasi naujomis Klaipėdos miesto ir LEZ investicijomis į infrastruktūrą – neseniai atvėrus naują Lypkių gatvės jungtį su miestu, darbuotojams žymiai palengvėjo susisiekimas, o vis daugiau jų kelionei į darbą renkasi dviračius ar elektrinius paspirtukus.

Pasak Klaipedos LEZ vadovo Eimanto Kiudulo, spartus „Baltijos Eukuteco“ atsigavimas po pandemijos yra stiprus signalas klaipėdiečiams – perspektyviam švaraus transporto segmentui krizės nebaisios, o darbo jame yra visiems.

„Bendrovė sėkmingai papildo mūsų verslo bendruomenės elektrinio transporto ir jam skirtų komponentų segmentą. Ši sritis jau tampa akivaizdžiu Lietuvos ir ES prioritetu artimiausiems dešimtmečiams, todėl tolesnė „Baltijos Eukuteco“ sėkmė ir plėtra yra tarsi užprogramuota“, – teigia E. Kiudulas.

Be pagrindinio užsakovo Vokietijoje, „Baltijos Eukutecas“ taip pat bendradarbiauja su Lietuvos įmonėmis „Etman“, „EPH Elektronik“ ir kitomis įmonėmis.

„Baltijos Eukutecas“ Lietuvoje ir Klaipėdoje veikia nuo 2013 m. Į Klaipėdos LEZ „FlexStart“ pastatą iš kitos miesto teritorijos „Baltijos Eukutecas“ atsikraustė 2018 m.

Ikona, uždaryti