Klaipėdos LEZ veikianti „Retal Baltic Films“ sudėtingais metais išliko pelninga ir investavo

Klaipėdos LEZ veikianti „Retal Baltic Films“ sudėtingais metais išliko pelninga ir investavo
AA

Klaipėdos LEZ veikiančios PET pakuotės gamintojos „Retal Baltic Films“ 2023 m. apyvarta sudarė 65,6 mln. Eur ir buvo 16 proc. mažesnė nei prieš metus, o pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją siekė 4,9 mln. Eur. Vis dėlto 5,8  mln. Eur investicijų pernai įgyvendinusi ir šiemet dar 3,5 mln. Eur investuojanti bendrovė šiuos metus jau pradėjo su kelių dešimčių procentų augimu.

Mažėjant žaliavų kainoms, 2023 m. susitraukė visų trijų pagrindinių „Retal Baltic Films“ produkcijos segmentų – maistinės APET plėvelės, lanksčios spausdintos plėvelės ir butelių kamštelių – pardavimo pajamos, tačiau jų rezultatus veikė kiek skirtingi faktoriai.

Plėvelės segmente praėjusių metų pradžioje buvo jaučiamas rekordinės infliacijos nulemtas vartojimo sumažėjimas, taip pat didesnė pakuotės gamintojų konkurencija ir dempinguotos kiniškos žaliavos įtaka. Visgi antroje 2023-ųjų pusėje plėvelės pardavimų kiekiai atsistatė ir stabilizavosi. Savo ruožtu kamštelių segmente rinka ruošėsi šiemet visoje ES įsigaliojusiam pritvirtintų kamštelių reglamentui: gėrimų gamintojai taikėsi prie pokyčių, rinkosi tinkamiausius dizainus ir koregavo savo tiekėjų portfelį.

„Retal Baltic Films“ direktorė Viktorija Grižienė komentuoja, kad neramiais metais kompanija liko ištikima savo ilgalaikei investicijų ir naujų produktų kūrimo strategijai, kuri pirmą šių metų pusmetį jau duoda ryškius rezultatus.

„Kryptingai laikomės ilgalaikių tikslų. Pernai užbaigėme 3,9 mln. Eur investiciją į naują plėvelės liniją, leisiančią reikšmingai padidinti gamybinius pajėgumus ir plėsti asortimentą. Dar 5,8 mln. Eur 2023-2024 m. investuojame į naujus kamštelių dizainus bei jiems skirtą įrangą ir technologijas. Į Klaipėdos LEZ „FlexStart“ pastatą perkėlėme esamas kamštelių gamybos linijas bei savo patalpose įdiegėme 2 naujas linijas. Ši plėtra užtikrins didesnius pajėgumus ir efektyvumą kamštelių segmente. Tikimės per ateinančius kelis metus pilnai įveiklinti visus naujuosius pajėgumus ir nuosekliai didinti pardavimų apimtis“, – sako V. Grižienė.

Jos teigimu, bendros rinkos stabilizacijos ir kompanijos investicijų efektas pradedamas jausti jau šiemet: plėvelės pardavimai per pirmą pusmetį išaugo 42 proc., o kamštelių pardavimai jau grįžo į pernykštį lygį.

„Lietuvos gyventojai taip pat jau pastebi vieną reikšmingiausių mūsų pramonės šakos pokyčių: perėjimą prie pritvirtintų butelių kamštelių. Šiai naujovei kryptingai ruošiamės kone penketą metų: kūrėme ir testavome naujus dizainus, investavome į naują gamybinę įrangą, liejimo formas ir kt. Visa tai koregavo mūsų klientų portfelį: netekome vienų pirkėjų, tačiau įgijome naujų, todėl jau galime teigti, kad perėjimas prie pritvirtintų kamštelių eros mūsų įmonėje yra įgyvendintas sėkmingai“, – teigia V. Grižienė.

Per praėjusius metus „Retal Baltic Films“ patentavo vieną kompanijos komandos išvystyto pritvirtinto butelio kamštelių dizainą, o šiemet kartu su partnere MB „Polimerų kompetencijos centras“ pradėjo kelis metus truksiantį, 2,18 mln. Eur vertės dalinai ES finansuojamą pilnai perdirbamų, skaidrių, ilgalaikio didelio barjeriškumo deguoniui mono-APET plėvelių gaminių prototipavimo projektą.

„Retal Baltic Films“ pernai daugiausiai eksportavo į Šveicariją (19 proc. produkcijos), Prancūziją (13 proc.), Vokietiją (10 proc.), Lenkiją (8 proc.), Švediją ir Suomiją (po 7 proc.) ir Nyderlandus (6 proc.). Lietuvoje buvo parduota 5 proc. bendrovės produkcijos. Vidutinis „Retal Baltic Films“ darbuotojų skaičius siekė 202 arba dešimčia kolegų daugiau nei 2022 m.