Klaipėdos laiškininkai siuntas ir korespondenciją klientams jau netolimoje ateityje pristatys tik elektrinėmis transporto priemonėmis. Tokie patys pokyčiai numatyti ir dar dviejuose didžiausiuose Lietuvos miestuose - Vilniuje ir Kaune.
Lietuvos paštas jau pradėjo skirtingų gamintojų siūlomų elektrinių transporto priemonių bandymus, siekdamas įvertinti jų teikiamas galimybes ir išsirinkti geriausią sprendimą.
Planuojama, kad trijuose didžiausiuose šalies miestuose dirbantiems laiškininkams bus suteikta iki 100 skirtingo tipo elektrinių transporto priemonių. Tikimasi, kad į naują, tvarų transportą šiuose miestuose dirbantys pirmieji laiškininkai persės jau iki 2023 m. pabaigos. Šis žingsnis taps paskutiniu Lietuvos pašto laiškininkų motorizavimo projekto etapu. Šiuo metu visi laiškininkai, išskyrus dirbantieji Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, jau dabar klientus aptarnauja vairuodami automobilius.
„Transporto sektoriaus dekarbonizacija sparčiai vyksta visame pasaulyje, siekiant sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Kroatijos, Italijos, Švedijos ir Danijos paštai jau dabar sėkmingai naudoja įvairias elektrines transporto priemones, pristatant siuntas klientams. Sveikinu Lietuvos pašto sprendimą toliau judėti tvaresnių sprendimų linkme ir kasdienėje veikloje išbandyti mažiau taršias, inovatyvias elektrines transporto priemones bei ieškoti „žalių“ sprendimų ir kitose įmonės veiklose“, – teigia Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Aplinkai draugiškesnių sprendimų diegimas yra vienas iš strateginių Lietuvos pašto veiklos tikslų. Esame užsibrėžę iki 2025 m. ketvirtadaliu sumažinti šilumos efektą sukeliančių dujų emisijas, lyginant su 2020 m. Elektra varomas bendrovės transportas didžiuosiuose šalies miestuose tiesiogiai prisidės prie mažesnės taršos ir į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekio, o taip pat žemesnio triukšmo lygio gatvėse. Elektrinis laiškininkų transportas jau prigijo ir pas kolegas kitose šalyse.“, – sako Lietuvos pašto Tinklo vadovas Jonas Sadauskas.
Siekdamas užtikrinti greitą ir patogų siuntų pristatymą, Lietuvos paštas jau ne pirmus metus investuoja į naujas transporto priemones laiškininkams. Praėjusiais metais buvo sudaryta sutartis dėl 300 naujų lengvųjų automobilių įsigijimo nuomos pagrindu. Jie yra skirti laiškininkų, dirbančių ne trijuose didžiausiuose šalies miestuose, motorizavimui ir galimybei klientus aptarnauti vairuojant automobilius. Pagrindinė laiškininkų motorizavimo priežastis – siekis gerinti darbo sąlygas ir besikeičianti pašto rinka, dėl kurios sparčiai mažėja tradicinių pašto paslaugų apimtys ir vis auga siuntų kiekiai.
Šiuo metu Lietuvos pašto laiškininkai yra aprūpinti daugiau nei 800 transporto priemonių.