Ką reikia žinoti kiekvienam pasirašant interneto ir išmaniosios televizijos paslaugų sutartis?

Ką reikia žinoti kiekvienam pasirašant interneto ir išmaniosios televizijos paslaugų sutartis?
AA

Internetas ir išmanioji televizija šiandien yra tapę neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Šiandien sunku įsivaizduoti namus be interneto ar išmaniosios televizijos (nebent žmogus būtų sąmoningai priėmęs tokį sprendimą). Pasirašyti sutartį dėl interneto ar išmaniosios televizijos paslaugų gali atrodyti paprasta, tačiau svarbu žinoti kai kuriuos niuansus, kas gali padėti išvengti nemalonių netikėtumų ateityje.

Štai keli pagrindiniai patarimai, kuriais dalijasi Greta Lenkšaitė, jaunesnioji advokatų kontoros „CEE Attorneys“ teisininkė.

 

1. Atidžiai skaitykite sutartį.

Dažnai galime skubotai pasirašyti sutartį tikėdamiesi, jog viskas bus taip, kaip  žadėta reklamoje. Vis dėlto svarbu atidžiai perskaityti visą dokumentą, ypač smulkiu šriftu parašytą tekstą. Jei turite klausimų ar abejonių dėl sutarties sąlygų, nebijokite klausti ir gauti aiškius atsakymus.

 

2. Paslaugų sąlygos

Įsitikinkite, kad sutartyje būtų aiškiai nurodytos paslaugos, kurių tikitės. Patikrinkite, ar Jūsų pasirinktas planas, siūloma greitaveika ir paslaugų kokybė atitinka Jūsų lūkesčius. Atminkite, kad kai kurios akcijos ar nuolaidos gali būti taikomos tik ribotą laiką, todėl įvertinkite, kas nutiks pasibaigus nuolaidų laikotarpiui.

Elektroninių ryšių paslaugų teikėjai prieinamoje vietoje, t. y. savo interneto svetainėje bei klientų aptarnavimo skyriuose, privalo skelbti paslaugų teikimo sąlygas. Todėl, prieš nuspręsdami pasirašyti sutartį, išsamiai su jomis susipažinkite ir,  esant poreikiui, siūlomas sąlygas palyginkite su kitų teikėjų siūlomomis paslaugų sąlygomis. 

 

3. Kainos ir papildomi mokesčiai

Prieš pasirašant sutartį, būtina tiksliai žinoti, kiek mokėsite kiekvieną mėnesį. Taip pat išsiaiškinkite, ar yra kokių nors papildomų mokesčių, pavyzdžiui, mokestis už įrangos nuomą ar paslaugos aktyvavimo mokestis. Svarbu žinoti, ar kainos gali keistis sutarties galiojimo laikotarpiu ir kokie veiksniai tai gali lemti.

Sutartyje privalo būti numatyti visi taikomi mokesčiai (pavyzdžiui, paslaugų aktyvavimo, įrangos įsigijimo, pristatymo mokesčiai ir pan.). Prieš sudarydamas paslaugų teikimo sutartį, paslaugų teikėjas turi gauti aiškų Jūsų sutikimą dėl kiekvieno papildomo mokesčio, numatyto prie kainos.

Svarbu žinoti, jog bet kuris paslaugų teikėjas turi užtikrinti bent vieną nemokamą sąskaitos gavimo būdą. Jei paslaugų teikėjas suteikia nemokamą sąskaitos pateikimo būdą, pavyzdžiui, per savitarnos svetainę arba el. paštu, tačiau Jūs pageidaujate gauti sąskaitą kitu būdu (pavyzdžiui, popieriniu formatu), jis gali už tai reikalauti papildomo mokesčio.

Paslaugų teikėjas privalo Jus informuoti apie bet kokius ketinimus keisti kainą ir suteikti galimybę atsisakyti sutarties, jei Jūs nesutinkate su naujomis sąlygomis. Atkreipkite dėmesį, ar sutartyje aiškiai nurodyta, kaip ir kada Jums bus pranešama apie kainos pasikeitimą.

 

4. Sutarties trukmė ir nutraukimo sąlygos

Daugeliu atvejų pasirašomos terminuotos sutartys (12 ar 24 mėnesiams). Atkreipkite dėmesį į tai, kas nutinka, kai sutartis baigiasi – ar ji automatiškai pratęsiama, ar turite galimybę ją nutraukti išvengdami papildomų išlaidų.

Paslaugų teikėjas gali reikalauti sumokėti sutarties nutraukimo mokesčius (netesybas). Netesybos yra suprantamos kaip mokestis už sutarties nutraukimą nepasibaigus laikotarpiui, per kurį vartotojas buvo įsipareigojęs naudotis elektroninių ryšių paslaugomis. Netesybų apskaičiavimo tvarka, dydis bei taikymo sąlygos turi būti aiškiai apibrėžtos paslaugų teikimo sutartyje.

Ypač svarbu žinoti tai, kad paslaugų teikėjai gali reikalauti grąžinti suteiktas nuolaidas, tačiau jos grąžinamos tik už praėjusį laikotarpį arba proporcingai likusiam naudojimosi paslaugomis laikotarpiui. Nuolaidos neturėtų būti grąžinamos už visą naudojimosi paslaugomis laikotarpį. Todėl atidžiai peržiūrėkite paslaugų teikimo sutarties eilutę apie suteikiamas nuolaidas, nes dažnai ten nurodoma visa per sutarties laikotarpį suteiktų nuolaidų suma, o ne mėnesio. Gavus geresnį pasiūlymą ir bandant derėtis su esamu paslaugų teikėju dėl sutarties nutraukimo, svarbu suprasti, kad nuolaidos turi būti grąžinamos tik už praėjusį laikotarpį arba proporcingai likusiam naudojimosi paslaugomis laikotarpiui.

 

5. Paslaugų kokybė ir garantijos

Pasirašę sutartį, Jūs turite teisę tikėtis kokybiškų paslaugų. Jei paslaugų kokybė neatitinka Jūsų lūkesčių, kreipkitės į paslaugų teikėją ir reikalaukite problemų sprendimo. Daugelis paslaugų teikėjų siūlo kompensacijas už ilgesnį laiką trunkančius sutrikimus, todėl verta apie tai pasidomėti iš anksto.

 

6. Pakeitimai sutarties sąlygose

Paslaugų teikėjas turi Jus informuoti apie bet kokius planuojamus kainų ar sąlygų pakeitimus. Jei kaina kyla arba mažėja teikiamų paslaugų apimtis, Jūs turite teisę nutraukti sutartį be papildomų mokesčių. Visada sekite gautą informaciją ir įsitikinkite, kad žinote savo teises.

 

Pasirašant interneto ir išmaniosios televizijos paslaugų teikimo sutartį, patartina būti atsargiems ir įsitikinti, kad sąlygos atitinka Jūsų poreikius. Sutarčiai baigiantis, nevenkite pasidomėti kitų tiekėjų pasiūlymais, palyginti sąlygas.

Nepamirškite reikalauti, jog teikėjas pasirašytą naujai ar telefonu pratęstą sutartį Jums atsiųstų el. paštu – taip matysite, kada įsigalioja naujos sutarties sąlygos.

Skaitykite sutartį, domėkitės kainomis ir paslaugų kokybe ir būkite pasirengę ginti savo teises, jei paslaugos neatitiks lūkesčių.


Užsakomasis turinys