Aplinkos apsaugos departamentui stabdant dalį AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ („Klasco“) veiklos, aplinkos ministras Simonas Gentvilas atkreipia dėmesį, kad aplinkosaugininkai priėmė sprendimą surinkę reikalavimus pažeidžiančio dulkėtumo įrodymus.
„Įmonė seniai žadėjo nebekrauti dulkančių krovinių atviru būdu, deja, šio pažado klaipėdiečiams nevykdė. „Klasco“ dulkės buvo matomos plika akimi, o dabar ir įrodytos. Įmonė savo krovą turės atnaujinti tik įtikinusi Aplinkos apsaugos agentūrą, kad suvaldė neigiamą poveikį aplinkai“, – teigia Simonas Gentvilas.
Aplinkos apsaugos departamentas, įteikdamas privalomąjį nurodymą „Klasco“, įpareigojo įmonę Sausakrūvio uosto terminale nutraukti palaidos geležies rūdos krovos operacijas. Sprendimas priimtas gavus Aplinkos apsaugos agentūros ataskaitą apie už uosto ribų nusėdančių kietųjų dalelių kieko ir sudėties tyrimus.
Departamentas konstatuoja, kad „Klasco“ kraunami birūs kroviniai patenka už veiklos teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių, kitų paviršių. Kai kuriose stebėtose teritorijose daugiau nei pusę visų dulkių ėminių sudaro būtent šios įmonės krovinio – geležies rūdos – dalelės.
Kaip krovinių dulkės sklinda už Klaipėdos jūrų uosto teritorijos, agentūros tyrėjai matavo iškėlę 8 taršos matavimo stoteles aplink tris uosto įmones ir dar po vieną įrenginį pačių įmonių teritorijose. Šią taršos matavimo technologiją kartu su aplinkosaugininkais parengė Klaipėdos universiteto mokslininkai.
Aplinkos ministro įsakymu sugriežtintas birių krovinių reglamentas įsigaliojo šių metų gegužės 1-ąją.