Klaipėdos Respublikinės ligoninės registratūra: Mažėja neprisiskambinusiųjų

Klaipėdos Respublikinės ligoninės registratūra: Mažėja neprisiskambinusiųjų
AA

Birželis – liepa Respublikinės Klaipėdos ligoninės (kaip ir daugelio kitų gydymo įstaigų) registratūros darbuotojoms buvo nelengvas: telefonai skambėjo be perstojo, registratorės, pasibaigus darbo dienai, namo grįždavo skaustančiomis rankomis, o žmonės piktinosi ir skundėsi, kad po keletą dienų negali prisiskambinti ir užsiregistruoti pas specialistus.

Per dieną ligoninės registratūra sulaukdavo iki 10ies tūkstančių skambučių. Ir tiesa ta, kad tikrai ne į visus juos pavykdavo atsiliepti.

„Trūko ne tik darbuotojų, vasarą daugelis medikų atostogauja, bet sulaukėme ir labai daug netikslingų skambučių. Pvz., į registratūrą skambina žmonės norėdami užsiregistruoti pas šeimos gydytoją. Tokių specialistų mes neturime. Pacientai, ypač Senamiesčio pirminės sveikatos priežiūros centro ir H. Manto g. 49 Konsultacinės poliklinikos maišo, galvodami, kad viename pastate, t. y. mūsų ligoninėje, registruojama ir pas šeimos gydytojus. Kiti skambina pasiteirauti ar šeimos gydytojas išrašė siuntimą. Dar kiti – kaip į informaciją ir panašiai. Dėl netikslingų skambučių linija būna užimta, todėl sunku prisiskambinti tiems, kurie nori užsiregistruoti“, – sako  Respublikinės Klaipėdos ligoninės vyr. medicinos registratorė – duomenų administratorė Aurelija Gricienė.

Registratūros vadovė primena, kad ligoninės registratūra skirta tiems pacientams, kurie nori užsiregistruoti konsultacijai pas specialistus ir turi šeimos gydytojo siuntimą.

Tiesa, dabar situacija pasikeitusi: per dieną sulaukiama iki 3-4 tūkstančių skambučių, o tiems, kuriems prisiskambinti nepavyko, dienos ar dviejų laikotarpyje registratorės perskambina.

„Nuo rugpjūčio 24 dienos ligoninėje startavo nauja programėlė, kurią sukūrė Respublikinės Klaipėdos ligoninės IT specialistas Gytis Narevičius. Tikimės, kad ji padės sumažinti neprisiskambinusių pacientų skaičių, nes sukurta programa leidžia identifikuoti, kam prisiskambinti nepavyko ir mes būtinai jiems perskambiname“, – sako vyr. medicinos registratorė – duomenų administratorė Aurelija Gricienė.

IT specialistas Gytis Narevičius, programą sukurti trukęs apie penkias dienas, pastebi, kad juo naudojantis iš ligoninės telefonų stoties pavyksta išgryninti tam tikrus duomenis.

„Iš didelio duomenų kiekio programa leidžia ištraukti ir apdoroti tuos, kurie mums yra reikalingi. Programėlės dėka, registratorė gali matyti kiek kartų tas ar anas pacientas skambino, ar jam pavyko prisiskambinti, galima matyti net ir senesnes datas, kada žmogus skambino. Tai tikrai padeda išsiaiškinti realią situaciją, nes vienas žmogus per dieną būna skambina daug kartų ir pvz., dešimtą kartą prisiskambina. Bet tie devyni neprisiskambinti skambučiai fiksuoja didelį neprisiskambinusiųjų skaičių, nors skambino vienas ir tas pats žmogus“, – sako Gytis Narevičius.  

Jam antrina ir Aurelija Gricienė. Jos teigimu, programėlės dėka nustatyta, kad pvz., šį pirmadienį į registratūrą viena moteris skambino net 125 kartus. Įdomu tai, kad penkis kartus jai pavyko prisiskambinti, bet ji ir toliau skambino kas 30 sek., t. y.,  vos surinkusi numerį ir iš karto neatsiliepus, ji rinkdavo jį iš naujo.  O skambino norėdama sužinoti ar šeimos gydytoja išrašė siuntimą pas specialistą.

Tokie nekantraujančiųjų „piktybiniai“ skambučiai, mažina galimybę prisiskambinti kitiems pacientams.

„Pokalbis telefonu, registruojant pacientą, trunka nuo pusantros iki 20 min. Priklauso pas kiek specialistų registruojasi. Pvz., vieną pacientę užregistravau pas septynis specialistus. Pokalbio laiką prailgina ir tai, kad neretai atvykus pacientui, sistemoje nėra siuntimo. Šeimos gydytojai būna jo nepasirašę, o po poros valandų toks siuntimas dingsta. Tuomet skambiname šeimos gydytojui ir prašome, kad išrašytų siuntimą, nes žmogus jau yra atėjęs pas specialistą. Pasitaiko, kad žmogus ateina darytis radiologinio tyrimo, o nežino kurios vietos rentgeną reikia daryti. Vėl gaištame laiką, lendame į sistemą. Būtų daug paprasčiau ir greičiau, jeigu šeimos gydytojas užrašytų ant lapelio ką reikia šviesti. Kol aiškinamės tokius dalykus, gaištame laiką, o juk galėtumėm atsiliepti skambinančiam telefonu“, – sako A. Gricienė.

Ji taip pat pastebi, kad skambinantieji turėtų būti kantresni ir nemėtyti ragelio, jeigu iš karto neatsiliepiama, ypač, jeigu ragelyje girdisi muzika. Pasak A. Gricienės, pacientas turėtų palaukti, kol registratorė atsilieps. Jos tikrai atsilieps patikina administratorė ir priduria, kad už laukimą mokėti nereikia.

Programėlė leido nustatyti, kad į daugiau kaip pusę skambučių yra atsakoma, o tiems, kuriems prisiskambinti nepavyko, nuo šiol registratorės būtinai perskambins kitos dienos bėgyje. Be to, artėja ruduo, dauguma darbuotojų jau grįžtą iš atostogų todėl manoma, kad situacija turėtų tik gerėti ir norintiems užsiregistruoti pas specialistus, neturėtų kilti problemų.