Grįžti į naujienas

Neringa pristatė 2021-ųjų Lietuvos kultūros sostinės prekės ženklą

#KLAIPĖDOS KRAŠTAS
Neringa pristatė 2021-ųjų Lietuvos kultūros sostinės prekės ženklą
Data
Autorius
Kategorija
KLAIPĖDOS KRAŠTAS
Dalintis
Facebook | El.paštu
2021-iaisias Neringa bus Lietuvos kultūros sostine. Šį titulą reprezentuos ir prekės ženklą lydės šūkis „Neringa – kultūros sala“.
Užduotis sukurti prekės ženklą patikėta Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto studentams. Prekės ženklo sukūrimas tapo septynių kursinių darbų bei vieno bakalaurinio darbo temomis.
Formuojant užduotį prekės ženklo sukūrimui akcentuota, kad jis privalo perteikti Neringos kaip vietovės jausmą ir tapatybę bei Neringos – Lietuvos kultūros sostinės 2021-aisiais metais paraiškos ,,Neringa – kultūros sala“  koncepciją.
Didžiausio įvertinimo ir palaikymo sulaukė Gabrielės Račkauskaitės bakalaurinis darbas (darbo vadovas lektorius Martynas Lapas). Su G. Račkauskaitės sukurtu prekės ženklu vėliau dirbta ieškant patrauklesnio užrašo, tobulinant vizualizaciją. Kuratoriai: prof. Alvydas Klimas, lektorius Martynas Lapas.
Kultūrinius Neringos išteklius pristatantis vizualinis identitetas sukurtas apjungiant kertinius Kuršių nerijos tapatybės simbolius.
Pirminį prekės ženklo sluoksnį formuoja baltiškos saulės, gintarinio skridinio, ugnies žiežirbų rato, degant nendrinėms skulptūroms per rudens lygiadienio ir Baltų vienybės dienos šventę, simbolių apjungimas. Šių simbolių spalvinės paletės nulemia ir pirmo plano spalvinį ženklo sprendimą. Antro plano ženklo spalva sudaryta apjungus mėlžole dažytų rūbų spalvą su Kuršių marias kasmet nudažančių dumblių spalva.
Atspindint legendą apie milžinę Neringą, kuri iš savo prijuostės pildama smėlį suformavo Kuršių neriją, ženklas smulkinamas iki smėlio grūdelių, išlaikant jau numatytą formą. Taip sukuriamas ženklo trapumo ir nuolatinio kintamumo įspūdis.
Prekiniame ženkle taip pat įkomponuoti Neringos gyvenviečių simboliai, kuriuos išvysite ir miesto herbe.
Kartu su ženklu parengtas prekės vizualinis vadovas, dar kitaip vadinamas stiliaus knyga (angl. brandbook), kuris padės išlaikyti prekės ženklo vientisumą.