Kuršių nerijoje paskelbta pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijos darbų pradžia

Kuršių nerijoje paskelbta pėsčiųjų ir dviračių tako rekonstrukcijos darbų pradžia
AA

Šiandien, vasario 23 d., pėsčiųjų ir dviračių tako Smiltynė–Nida statybos darbų pradžios renginyje įkasta kapsulė su laišku ateities kartoms, simboliškai žyminti tako rekonstrukcijos darbų pradžią.

kuršių nerijos dviračių takas

Darbai pradedami ruože nuo Smiltynės iki Juodkrantės, pagal praėjusiais metais įsigaliojusias dvi sutartis dviejuose tako ruožuose – nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km.

Tiesiant taką, bus įrengtas naujas iki 3,5 m pločio takas, kad esant poreikiui juo galėtų pasinaudoti ir specialiosios tarnybos (šiuo metu tako plotis kinta nuo 2 ik 2,5 m), planuojama įrengti poilsio aikšteles. Rekonstruojamų ruožų sprendiniai parinkti siekiant išsaugoti kuo daugiau nacionalinio parko esamų želdinių, medžių. Sutvarkius tako dangą ir jį išplatinus, kelionės šiuo taku taps saugesnės ir patogesnės.

„Džiaugiuosi, kad pradedame įgyvendinti užsibrėžtą tikslą – tvarkyti dar vieną šalies piktžaizdę – daugybę metų apleistą Neringos dviračių taką. Perfrazavus populiarų lietuvišką posakį – šiltajam metų sezonui reikia ruoštis dar žiemą“, – renginyje kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Pasak akcinės bendrovės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, darbai pirmuose dviejuose ruožuose, t. y. nuo Smiltynės iki Juodkrantės, galėjo būti pradėti tik gavus suderinimą su VĮ Valstybine miškų urėdija, Kuršių nerijos nacionaliniu parku ir kitomis institucijomis. Tako tiesimo darbai bus atliekami laikantis visų minėtų institucijų reikalavimų, siekiant daryti kuo mažesnį poveikį aplinkai.

„Po rekonstrukcijos Kuršių nerijos dviračių takas bus platesnis ir saugesnis, todėl tikime, kad iš Smiltynės į Nidą keliaujančių dviračiais ar kitomis aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis padaugės. Nacionalinio parko statusas mus įpareigoja atliekant darbus  dar daugiau dėmesio skirti aplinkosaugos aspektams. Dėl to atsakingai planuojame darbų logistiką ir resursus, rekonstrukcijai pasitelksime pažangius metodus bei priemones, visi sprendimai derinti prie nacionalinio parko aplinkos, siekiant išvengti žalos aplinkai“, – sako darbus atliksiančios bendrovės „YIT Lietuva“ vadovas Kęstutis Vanagas.

Tako tiesimo darbus iki Juodkrantės planuojama baigti 2023 m. liepos mėn. Bendra sutarčių vertė – 5,8 mln. Eur su PVM. Kita dalis tako nuo Juodkrantės iki Preilos šiuo metu yra projektuojama. Rangos darbų konkursą numatoma skelbti šių metų viduryje. Likusią dalį planuojama sutvarkyti 2024 m.

Rekonstruojami tako ruožai sutampa su tarptautinių dviračių trasų „EuroVelo 10“ (Baltijos jūros trasa) ir „EuroVelo 13“ (Geležinės uždangos takas) atkarpomis.

Kelių direkcija galėjo pradėti šio tako projektavimo darbus tik po to, kai Neringos ir Klaipėdos miesto savivaldybės sutiko pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir gavo savivaldybių tarybų sprendimus, kad po to, kai takas bus sutvarkytas, jį minėtos savivaldybės perims valdyti nuosavybės teise. Po tako sutvarkymo ir perdavimo, Klaipėdos miesto savivaldybei priklausys 850 metrų, o Neringos savivaldybei apie 34 kilometrus tako.

Registrų centro duomenimis, pirmasis šio tako ruožas nuo Pervalkos gyvenvietės iki Pervalkos paplūdimio įrengtas dar 1978 m. Vėliau atskiri tako ruožai buvo tiesiami skirtingu metu. Šiuo metu bendras tako Smiltynė–Nida ilgis yra apie 50 km. Didžioji jo dalis, beveik 36 km nuo Smiltynės iki Preilos, nuo 2019 m. priklauso AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai, likusi dalis – Neringos savivaldybei.

Ikona, uždaryti