Klaipėdos savivaldybė ir „Klaipėdos autobusų parkas“ turės grąžinti 415 tūkst. eurų ES paramos lėšų

Klaipėdos savivaldybė ir „Klaipėdos autobusų parkas“ turės grąžinti 415 tūkst. eurų ES paramos lėšų
AA

VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) patikrino prieš metus į Klaipėdos miesto gatves išriedėjusių naujų ekologiškų dujomis varomų MAN autobusų pirkimo projektą. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai atsiųstame CPVA sprendime įvardijami du autobusų įsigijimo pažeidimai, kurie esą yra esminiai bei pažeidžia skaidrumo ir lygiateisiškumo principus.

 

 

Pranešime spaudai Klaipėdos miesto savivaldybė detaliai neišvardijo pažeidimų, tačiau akcentuojama, kad agentūrai užkliuvo tai, jog variklis gali būti užvedamas ne vien start/stop jungikliu, o ir užvedimo raktu.

CPVA priėmė sprendimą, kad Klaipėdos miesto savivaldybės administracija  (KMSA) bei projekto partneris UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ (KAP) turi grąžinti 415 tūkst. eurų ES paramos lėšų už pirkimų procedūrų pažeidimus.

Pagal Lietuvoje galiojančią tvarką CPVA sprendimas dėl pažeidimo per mėnesį gali būti apskųstas Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. 

Pirkimų procedūras vykdė projekto partneris UAB „Klaipėdos autobusų parkas“. KMSA ir KAP nesutinka su tokiu vertinimu ir CPVA sprendimą skųs Lietuvos administracinių ginčų komisijai.

Naujieji MAN autobusai buvo įsigyti vykdant projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas“, kuris finansuotas iš ES struktūrinių fondų bei Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos lėšų. EURO 6 ekologinį standartą atitinkantys ir suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi 8 standartiniai bei 10 prailgintų žemagrindžių autobusų Klaipėdoje kursuoja nuo praėjusių metų rugsėjo.

,,Tikrai skųsime šį sprendimą, nes tai ne tik finansų, bet ir teisingumo principų reikalas: negalima pridengiant formaliais teisės aktų pažeidimais bloginti sąlygų klaipėdiečiams“, – sako Gintaras Neniškis, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius. 

„Paskelbus pirkimą pačių tiekėjų prašymu bei laikydamiesi skaidrumo bei atvirumo principų pataisėme techninę klaidą, nepastebėtą konkurso sąlygų rengimo metu, – techninės specifikacijos punktą, numatantį, kad nauja transporto priemonė laikoma tokia, kuri yra nuvažiavusi ne daugiau kaip 6000, o ne iki 1000 kilometrų. Tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos teisės aktai, t. y. LR pridėtinės vertės mokesčio įstatymas bei 2009 m. birželio 26 d. Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos Finansų ministerijos generalinio direktoriaus įsakymas „Dėl importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklių patvirtinimo“. Be to, pristatant autobusus į Lietuvą iš gamintojų valstybių tenka įveikti didesnį nei 1000 kilometrų atstumą. O kitą punktą papildėme dviem žodžiais, kad variklis gali būti užvedamas ne vien start/stop jungikliu, o ir užvedimo raktu. Eksploatacine prasme – tai lygiavertis sprendimas, kartu ir mažareikšmis, nesukuriantis jokios vertės, tad net nevertas diskusijos. Noriu priminti, kad projektu siekiama mažinti viešojo transporto sukeliamą aplinkos taršą, todėl įsigyti ekologiški suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomi autobusai. Bet kartu keliu klausimą, ar aplinkos taršą mažina raktelis arba mygtukas?“, – retoriškai klausia Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius.